شنبه, 03 آذر 1403

 



گزارش عملكرد اداره روابط عمومي سال90

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

اهم مسئوليتهاي مربوط به دايره تشريفات برنامه ريزي و طبقه بندي مراسم از لحاظ اهميت موضوع همچنين بررسي مكان اجراي همايش ها و جلسات امكانات مورد نياز و تهيه جداول زمانبندي مراسم و همايش ها، نحوه پذيرايي، نوع پذيرايي، ارسال گل و پيامهاي تبريك و تسليت از طرف مديريت محترم عامل بانك و رياست محترم اداره كل روابط عمومي، انجام كليه امور مربوط به تشريفات اعزام كاركنان به مأموريت‌هاي خارج از كشور از جمله اخذ ويزا، تهيه بليط هواپيما، پرداخت عوارض خروج از كشور و صدور حكم مأموريت
مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:
1 - تهيه جدول تاريخ مراسم و همايشها به منظور برنامه ريزي و طبقه بندي كردن آنها
2 - تهيه جدول نوع پذيرايي و همايش ها و جلسات
3- بررسي تعداد مدعوين و شركت كنندگان در همايشها و جلسات به منظور سفارش گل، ميوه، شيريني، شربت، غذا و...
4 - بررسي اهميت موضوع جلسات به منظور اعزام خبرنگار، عكاس ، فيلمبردار
5 - ارسال تاج گل ، سبد گل، پيام تبريك و تسليت به مقامات لشكري و كشوري با هماهنگي رياست محترم اداره كل‌روابط عمومي
6- انجام امور مربوط به استقبال و مشايعت ميهمانان مديريت بانك
7- نظارت، هماهنگي و حضور دائم كاركنان دايره در مراسم
8 -ارسال بنرهاي تبليغاتي به ديگر واحدهاي بانك از جمله شعب مستقل به پيشنهاد دايره تبليغات
9 -هماهنگي هاي لازم با ساير دواير جهت برگزاري هرچه بهتر همايش ها
10 – انجام امور مربوط به تهيه و اخذ ويزا، مجوز خروج از كشور، بليط هواپيما براي كليه كاركنان اعزامي به خارج از كشور به شرح ذيل:
1 - تهيه و تنظيم درخواست صدور مجوز سفر براي مأموريت هاي خارج از كشور كاركنان بانك
2 - ارسال درخواست صدور مجوز سفر به وزارت امور اقتصادي و دارايي و متعاقباً پيگيري موضوع از طريق وزارت مذكور تا اخذ نظريه هيأت نظارت مسافرت‌هاي خارجي كاركنان دولت و درخواست تجديد نظر در منصوب مأموريت هايي كه هيأت مزبور عدم موافقت يا با وقفه نتيجه را اعلام مي‌نمايد.
3 - اخذ فرم نمونه الف از مأمورين اعزامي به خارج از كشور و ارسال درخواست اعلام نظر به انضمام فرم مذكور به اداره كل حراست
4 – تكميل و تحويل مدارك به منظور اخذ ويزا به سفارت خانه
5 - هماهنگي با مأمورين اعزامي در خصوص تاريخ و ساعت شروع مأموريت به منظور تهيه بليط هواپيما
6 - صدور حكم مأموريت و ارسال رونوشت به ادارت مربوطه
7 - ارسال حكم مأموريت ، بليط هواپيما، فيش عوارض خروج از كشور و گذرنامه متضمن ويزا به واحد مربوطه
8 - درخواست صدور دعوت نامه از سوي شعب خارج از كشور بانك به منظور ارائه به سفارت خانه ها و اخذ ويزا
9 - اخذ مجوزخروج از كشور جهت عزيمت رئيس و معاون شعبه بغداد ( حدود هر 40 روز يكبار) از طريق وزارت
خانه هاي امور اقتصادي و دارايي و خارجه

 

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

دايره تبليغات و سمعي و بصري تحت نظارت معاون اداره روابط عمومي انجام وظيفه مي‌نمايد و مسئوليت و اجراي برنامه‌هاي تبليغاتي بانك به منظور جذب سپرده‌ها و افزايش نقدينگي ازطريق معرفي خدمات بانك و جهت دادن به علايق و انگيزه‌ سپرده‌گذاران و متقاضيان تسهيلات با استفاده از كليه وسايل سمعي و بصري را برعهده دارد.

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

-          جمع‌آوري نامه‌هاي وارده مربوط به كميته عالي تبليغات و سپس برنامه‌ريزي و آماده‌سازي مقدمات تشكيل كميته عالي تبليغات و بازاريابي و صدور دعوت‌نامه براي اعضاء كميته فوق‌الذكر

-          تدارك صورتجلسه كميته عالي تبليغات و بازاريابي و تهيه گزارشات براي بند‌هاي مطرح شده در صورتجلسه مذكور جهت اتخاذ تصميم حاضرين در كميته

-          نظارت بر صورت‌جلسه كميته تبليغات و اخذ امضاء از اعضاء كميته عالي تبليغات

-          انجام مكاتبات براي اجراي بندهاي تصويب شده و در صورت لزوم برقراري ارتباطات با ساير ادارات مركزي جهت عملياتي شدن مصوبات كميته تبليغات

-          پيگيري مكاتبات مربوط به مصوبات كميته عالي تبليغات و اطمينان از حصول نتيجه

-          تهيه پيش نويس كمپين تبليغاتي سالانه بانك و ارائه آن به كميته تبليغات جهت تصويب

-          كنترل ميزان مصرف بودجه تبليغات در طول سال و ارائه گزارش دوره‌اي به ما فوق

-          تشكيل جلسه و مذاكره با شركت‌هاي سازنده تيزرهاي تبليغاتي و تهيه گزارش جهت اتخاذ تصميم مديريت محترم اداره

-          بررسي‌تيزرهاي ساخته شده مورد سفارش بانك از نظر محتوا، داشتن جذابيت‌هاي تبليغاتي و عدم تعارض با اصول بانك

-          بررسي و اصلاح كنداكتورهاي تبليغات در صدا و سيما و نظارت بر حسن انجام تعهدات صدا و سيما مطابق با كنداكتورهاي تأييد شده قبل از پرداخت صورت‌حساب

-          بررسي درخواست و پيشنهادات واصله به منظور مشاركت بانك در همايش‌ها، سمينارها و جشن‌هاي ملي و مذهبي و برآورد ميزان هزينه‌ مشاركت و ارائه گزارش جهت مديريت محترم اداره و مشاركت در برگزاري مراسم‌ها

-          تشكيل جلسه و مذاكره با شركت‌هاي توليدكننده هدايا و محصولات تبليغاتي و تهيه گزارش جهت مديريت محترم اداره

-          بررسي كليه نامه‌هاي وارده به دايره اعم از درون سازماني (مديريت ارشد بانك و ادارات امور شعب تهران و شهرستان و ادارات مركزي) و برون سازماني و پاسخگويي به آن پس از انجام بررسي‌هاي لازم

-          كنترل نهايي تمامي نامه‌هاي صادره دايره تبليغات و سمعي و بصري اعم از پرداخت صورت‌حساب‌هاي تبليغات در مطبوعات، روزنامه‌ها، صدا و سيما، تبليغات محيطي و صورت‌حساب‌هاي مربوط به انجام طراحي‌هاي تبليغاتي و خريد هدايا و اقلام تبليغاتي و همايش‌ها و ...

-          راهنمايي و ارائه طريق انعكاس و يا پاسخگويي به مسائل و مشكلات ادارات امور شعب تهران و شهرستان‌ها از طريق تلفن و انجام مكاتبات

-          بازخواني قراردادهاي تنظيم شده بين اداره كل روابط‌عمومي و صدا و سيما، سالن‌هاي جشن‌ها و همايش‌ها

-          آماده سازي و در اختيار گذاشتن مقدامات لازم جهت ساخت تيزرهاي تبليغاتي بانك و انجام مكاتبات لازم با ادارات حراست، كارپردازي و ادارات امور شعب و ...

-          برنامه‌ريزي اختصاص بودجه تبليغات ادارات امور و كنترل عملكرد ايشان

مشاركت در برگزاري اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي‌گردد.

 

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

 

1 – تدوين برنامه‌هاي اجرايي جهت ادارات امور شعب و ادارات مركزي

 

2 - هماهنگي و اقدامات لازم و نيز دعوت از اعضا جهت برگزاري جلسات ماهانه ستاد اقامه نماز و شوراي امور به معروف و نهي از منكر

 

3 – پيگيري و اجرايي نمودن مصوبات جلسات ستاد اقامه نماز و شوراي امر به معروف و نهي از منكر

 

4 – دريافت گزارش عملكرد دبيرخانه‌هاي ستاد مستقر در استان‌ها

 

5 – دريافت گزارش عملكرد روحانيون سراسر كشور و برقراري ارتباط مستمر با 215 ائمه جماعات بانك جهت ارتقاي معنوي و كيفي نمازخانه‌ها و ستاد اقامه نماز و شوراي امر به معروف و نهي از منكر استان‌ها و حضور پرشور كاركنان در نماز جماعت

 

6 – شركت در جلسات ستاد احياء استان تهران و ارائه گزارش به دبير ستاد

 

7 – شركت در جلسات ستاد اقامه نماز استان تهران

 

8 – هماهنگي و برگزاري مراسم جشن در نمازخانه ادارات مركزي در مناسبت‌ها باهمكاري انجمن اسلامي و پايگاه مقاومت بسيج

 

9 – هماهنگي براي حضور مشاوره ديني در دبيرخانه ستاد جهت رسيدگي به امور ديني و مذهبي همكاران و ارتباط مستمر با ائمه جماعات بانك

 

10– معرفي همكاران جهت شركت در كلاس‌هاي آموزشي امر به معروف و نهي از منكر

 

11 – نظارت، رسيدگي و انجام كليه امور اداري مربوط به دبيرخانه

 

12 – ارائه الگوها و طرح‌هاي ويژه نماز و امر به معروف و نهي از منكر و ارسال به استان‌ها

 

13 – رسيدگي به امور رفاهي ائمه جماعات سراسر كشور

14 – تعيين رابطين استان‌ها با دبيرخانه ستاد مركز

 

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

 

دايره كتابخانه و موزه تحت نظارت معاون اداره كل روابط عمومي انجام وظيفه نموده و مسئوليت ارتقاي سطح كيفي و كمي خدمات اطلاع رساني بخصوص خدمات الكترونيكي، گردآوري و نگهداري كتب به شكل چاپ و غيرچاپي ، نشريات و مدارك مرتبط با بانك و نظارت بر استفاده از آنها در كتابخانه و در بخش موزه ، پيگيري و كمك به گسترش ايجاد موزه واحد به نام بانك ملي با استفاده از ساختمان هاي با ارزش موجود مثل صندوق پس انداز و گردآوري و حفظ اشياي نفيس متعلق به بانك در ساختمان سردار اسعد به عنوان يكي از بناهاي تاريخي را عهده‌دار مي‌باشد.

 

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

 

1-           انجام مكاتبات اداري در رابطه با موزه و كتابخانه و پيگيري آنها تا حصول نتيجه

 

2-           تهيه گزارشات درخواستي از سوي مديريت محترم اداره

 

3-           تهيه ليست خريد كتب مورد نياز از منابع مختلف علمي از سايت، كاتالوگ‌ها، نشريات و تماس با ناشرين

 

4-           اقدام به خريد كتب با موافقت مافوق و مراجعه حضوري و غير حضوري به مركز خريد ونمايشگاه‌هاي مختلف

 

5-           تهيه صورت‌حساب‌هاي مربوط به خريد و تنظيم گزارش به مافوق و اداره كل حسابداري و بودجه در مورد تنخواه خريد

 

6-            بررسي پيشنهادات و انتقادات احتمالي و پاسخگويي و اجابت نياز مراجعين در مورد كتب مخزن و مرجع

 

7-           انجام امور مربوط به برگزاري نمايشگاه فروش كتاب از قبيل هماهنگي با ناشرين عامل و ادارات مختلف جهت برپايي و اداره نمايشگاه تا پايان مدت نمايشگاه

 

8-           بهبود و ارتقاء نرم‌افزار و شبكه مورد استفاده در كتابخانه و داده‌هاي موجود بر روي سايت

 

9-           تهيه و تدارك اقدامات اساسي در جهت ايجاد كتابخانه الكترونيكي

 

10-       انجام امور تخصصي رده‌بندي در موردكتب خريداري شده و فهرست‌نويسي و ساماندهي جهت بهره‌برداري از كتب

 

11-       بررسي و خروج كتب فرسوده و از رده خارج در مخزن

 

12-       انجام امور مربوط به موزه از قبيل هماهنگي جهت برگزاري مراسم‌هاي مختلف مقالات و پيگيري مكاتبات مربوط به تعامل مشترك بين سازمان ميراث فرهنگي و بانك جهت ايجاد موزه صندوق قرض الحسنه

 

 

 

اقدام به گردآوري اشياء و اقلام موزه اي از مراكز مختلف بانك و مقدمه سازي جهت تداركات نگه داري آنها در موزه بانك

 

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

 

كارشناس اداري تحت نظارت رئيس اداره‌كل روابط عمومي انجام وظيفه نموده، تحقيق، ارزيابي و برنامه‌ريزي امور ذيربط، مديريت و نظارت بر اجراي همايش‌ها، نمايشگاه‌ها، مراسم و پروژه‌هاي ذيربط و ارائه شيوه‌هاي نوين روابط عمومي را بر عهده دارند.

 

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

 

-          بررسي طرح‌ها و برنامه‌هاي اداره روابط عمومي و ارائه پيشنهادات مقتضي جهت بهبود در پيشرفت امور

 

-          ارائه طرح‌ها و برنامه راهبردي جهت ارتقاء كليه امور روابط عمومي منطبق با سياست‌هاي مديريت بانك

 

-          تهيه گزارش‌هاي تحليلي از چگونگي برنامه‌ها و طرح‌هاي اجرا شده در اداره روابط‌عمومي جهت استحضار مديريت بانك

 

-          تهيه گزارش‌هاي تحليلي و مقايسه‌اي از انعكاس اخبار بانك در مطبوعات جهت پيشبرد اهداف بانك

 

-          مديريت بر اجراي پروژه ها، همايش ها، نمايشگاه ها و مراسم‌هاي ذيربط با روابط‌عمومي

 

-          شركت در سمينارها انجمن‌ها، همايش‌هاي درون و برون سازمان و دوره‌هاي آموزشي مرتبط

 

-          ساير امور مرتبط كه از سوي مديريت اداره يا طبق مصوبات و بخشنامه‌ها محول مي‌گردد.

 

-          پيگيري و انجام پروژه حج و زيارت

 

 

-          انجام امور مربوط به نظام جامع پيشنهادات اداره كل روابط عمومي

 

خلاصه وظايف و مسئوليتها:

 

-          نظارت و مديريت بر اجراي امور مربوط به نشريه، انواع پوستر و بروشور، ويژه‌نامه‌ها و ديگر امور اجرايي دايره

مشروح وظايف و مسئوليتها:

-      انجام بخش مربوط به انتصابات جهت درج در نشريه داخلي بانك.

-      انتخاب، تنظيم، سايز و اسكن عكس‌هاي نشريه داخلي بانك در محيط فتوشاپ به صورت (Tif).

-      انتخاب حديث و طراحي داخل جلد نشريه بانك.

-      انجام امور مربوط به تهيه بروشور، برچسب، تراكت و اصلاح آنها با مكاتبه با ادارات ذيربط.

-      اصلاح برخي از بروشورها در محيط فتوشاپ.

-      تهيه، طراحي و پرينت رنگي انواع پوسترهاي A3 مربوط به دايره امر به معروف و نهي از منكر.

-      ارتباط با روابط عمومي هاي ادارات امورشعب و پاسخگويي به آنها.

-      مراجعه به شركت چاپ جهت تحويل اقلام چاپي نشريه، بروشور، پوستر و ...

-      انجام تماس با طراحان خارج از بانك و مراجعه حضوري در رابطه با بروشورها و نشريه.

-      تقسيم نامه هاي وارده مربوط به دايره .

-      انجام همكاري با ديگر دواير .

-      انجام امور اجرايي از سوي مسئولان اداره.

-      تهيه و طراحي برخي از ويژه‌نامه‌ها

خلاصه وظايف و مسئوليت­ها:

1-     ارتقاي سطح فعاليت‌هاي خبري و اطلاع رساني

2-     افزايش ارتباطات رسانه‌اي

3-     انتشار ويژه‌نامه پيام تحول

4-     انجام امور کارشناسی در حوزه اطلاع رسانی

5-     تهیه مطالب برای نشریه بانک

ب) افزايش ارتباطات:

  1. 1.مدیریت بخش ارتباط با رسانه ها در سرفصل های مختلف
  2. 2.دیدار با خبرنگاران برای برنامه ریزی امور رسانه ای و خبری
  3. 3.طراحی دیدارهای رسانه ای
  4. 4.مدیریت کنفرانس ها و جلسات خبری
  5. 5.پاسخگویی به سوالات خبرنگاران و راهنمایی آنها
  6. 6.تهیه جوابیه برای رسانه ها
  7. 7.دریافت آمار و رتبه بندی روزنامه ها و بانک ها از نظر درج اخبار و گزارش آن به مسئولان اداره
  8. 8.رتبه بندی روزنامه ها برای دریافت آگهی و ارائه پیشنهاد به مسئولان اداره در خصوص اختصاص آگهی به آنها
  9. 9.تهیه متن رپورتاژ آگهی برای رسانه ها

د) انجام امور کارشناسی در حوزه اطلاع رسانی

  1. 1.ارائه پیشنهاد در حوزه اطلاع رسانی درون وبرون سازمانی
  2. 2.بررسی و اظهار نظر در خصوص مسائل اطلاع رسانی حسب نظر مسئولان اداره

هـ) تهیه مطالب برای نشریه ماهانه بانک

  1. 1.انجام مصاحبه با روسای ادارات
  2. 2.گزارش از مراسم ها و همایش ها
  3. 3.تهیه سرمقاله
  4. 4.تهیه گزارش از شعب و ادارات
  5. 5.اخبار مدیریت
  6. 6.اخبار داخلی

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

  1. 1.تهیه طرح های تحقیق و انجام کلیه مراحل آن شامل مطالعه مقدماتی، تهیه پروپوزال ، نمونه‌گیری ، تهیه پرسشنامه اولیه و تست آن و تهیه پرسشنامه نهایی، جمع آوری اطلاعات و ورود آن به رایانه ، استخراج اطلاعات و تهیه گزارش و ارائه آن به مدیریت محترم عامل و اداراتی که موضوع گزارش مربوط به آنها می‌شود. لازم به توضیح است که انتخاب موضوع برحسب برنامه سالیانه دایره، پیشنهاد ادارات دیگر و یا دستورمدیرعامل می باشد.
  2. 2.جمع‌آوری، طبقه بندی و ارائه گزارش درخصوص دیدگاه مشتریان نسبت به خدمات بانک ملی به مدیریت اداره از طریق مصاحبه حضوری و تلفنی، پرسشنامه و اینترنت
  3. 3.جمع‌آوری نظرات مردم و همکاران که روزانه به صورت موردي با تلفن ارتباط مردمی تماس مي‌گيرند و گزارش آن به مدیریت اداره
  4. 4.بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص تغییرات رفتار مردم نسبت به بانک ملی مانند علل کاهش جذب منابع ، علل افزایش مطالبات معوق و ...
  5. 5.ارائه مشاوره به دوایر دیگر روابط عمومی که موضوع مشترکی مطرح شده باشد.
  6. 6.ارائه راهنمایی و اطلاعات به ادارات دیگر درخصوص مسائل ، مشکلات مشتریان و تغییراتی که در انواع شیوه‌های ارائه خدمات بانکی مدنظر دارند.
  7. 7.ارائه هرگونه گزارش نظرسنجی که مدیریت عامل دستور داده باشند.
  8. 8.ارائه پیشنهاد بررسی و تحقیق درخصوص موضوعاتی که به صورت موردی در روند جاری کار بانک به چشم می خورد.
  9. 9.آموزش کارکنان به ویژه مسئولان روابط عمومی ادارات امور در زمینه پژوهش افکارسنجی

10.ورود متغیرها و تعاریف آنها در نرم افزار آماری SPSS

11.ورود اطلاعات و داده های مربوط به گزارش های نظرسنجی

12.پردازش اطلاعات وارد شده، تهیه جداول فراوانی جهت توصیف یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS و تنظیم نمودارها در نرم افزار Excel

13.تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه های نظرسنجی

14.مشارکت در تهیه و تنظیم پرسشنامه های نظرسنجی

15.مراجعه به شعب و مصاحبه با مشتریان و همکاران درخصوص مسائل و مشکلات آنها به صورت دوره‌ای

16.شركت در جلسات ادارات مركزي مانند كميته زيباسازي شعب، مديريت تغيير و انجام كارهاي محول شده به آن

 

17.همكاري با معرفي شدگان خارج از بانك و ساير ادارات جهت اخذ اطلاعات درمورد پايان نامه‌هاي كارشناسي ارشد و در صورت لزوم ارسال پرسشنامه هاي تهيه شده توسط آنها به ادارات امور شعب ، شعب و ادارات مركزي بانك 

55

 

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

مديريت واحد سايت و پروژه ها

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

1-     كنترل مستمر امور روزانه واحد

2-     رسيدگي و گزارش گيري از اشكالات متداول عنوان شده در ايميلها

3-     پاسخگويي به مطالب مندرج در تالارهاي گفتگو

4-     رسيدگي به مطالب مندرج در وبلاگ بانك

5-     رسيدگي به مطالب بخش ويژه كاركنان

6-      ارائه سيستم ها و طرحهاي جديد سايت و پي گيري مراحل عملياتي شدن آنها

7-     تهيه بنرهاي تبليغاتي 

دايره انتشارات

 

 

عملكرد سال 1390 اين دايره جهت اطلاع به شرح ذيل ارائه مي گردد:

عمده ترين فعاليت هايي كه در دايره انتشارات به انجام مي رسد دریازده بخش زير قابل تقسيم مي‌باشد:

 

1)انتشار نشريه داخلي بانك                                   2) تهيه بريده جرايد                                3 ) امور چاپ و نشر                       4) توزيع    

5) ارائه خدمات در قالب CD                           6) اعلام وصول                                            7) تكثير و تجليد                           8)ويژه نامه ها

9) شركت در نمايشگاه ها و همايش ها          10 ) تهيه اطلاعيه ها و انواع لوح تقدير

 

يادآور مي شود اقدامات صورت گرفته، مقطعي نبوده بلكه بصورت مستمردرجريان بوده و در تمام ايام سال بطور مداوم چاپ و در اختيار همكاران و مشتريان قرار مي گيرد.

 

1 ) انتشار نشريه داخلي بانك

نشريه داخلي بانك ملي ايران اينك در آستانه انتشار يكصد وشصت و دومين شماره خود قرار دارد. در سال1390 اين دايره سعي نموده است نشريه را به صورت ماهيانه انتشار داده (ده شماره از 151 لغايت 160) و توزيع نمايد كه در مجموع 868 برگ اطلاعات توليد و در اختيار همكاران قرار گرفته است.

اين نشريه كه از ابتداي انتشار ( دوره جديد) در دايره انتشارات تهيه و منتشر گرديده است، مجله‏اي ماهانه بوده و با انگيزه هاي آموزشي،‌خبري و بانكي منتشر مي‏شود در اين سال هر شماره از نشريه بطور متوسط در بيش از 86 صفحه و با تيراژي بالغ بر يازده هزار و پانصد نسخه منتشر و در سطح كشور توزيع گرديده است.

پاره اي از فعاليت هايي كه در راستاي انتشار نشريه داخلي صورت مي‏پذيرد به ترتيب ذيل تشريح مي‏گردد:

 

الف -شركت در همايش ها و مراسم مختلف                             ب-انجام مصاحبه و گفتگو                               ج-تهيه خبر                 چ-تهيه مقاله  

ح-طراحي                                   خ-ويرايش                 د-حروفچيني                                       ذ ـ مكاتبات                                ر- مطالعه

اين نشريه از تنوع مطالب ، صفحه آرايي و طراحي چشمگيري برخوردار بوده و در سيستم بانكي كشور و ديگر نشريات داخلي سازمانها و ادارات از جايگاه ويژه اي برخوردار است . 

 

2) تهيه بريده جرايد 

 

يكي ديگر از وظايفي كه در دايره انتشارات انجام مي گردد ، تهيه بريده جرايد بصورت روزانه مي‏باشد. تهيه بريده جرايد در راستاي اطلاع رساني شفاف به مديران بانك صورت مي‏پذيردكه به لحاظ كمبود وقت مديران بانك جهت مطالعه همه روزنامه ها و نشريات ، راساً اقدام به اين كار نموده و برگزيده اي از مطالب مهم و جالب توجه را در هيأتي آراسته به مديران بانك تقديم مي‏نمايد.

 

جهت انجام اين مهم روزانه به طور متوسط 36 روزنامه خريداري گرديده و توسط كاركنان اداره مورد مطالعه قرار مي گيرد . سپس مطالب مهم علامت گذاري شده و پس از جدا كردن از روزنامه ها در قالب يك بولتن داخلي با طرح روي جلد مناسب ، آماده توزيع مي شود .

 

بديهي است روش تهيه بريده جرايد با توجه به خط مشي مديريت محترم بانك تعيين و اجرا مي‏شود.

 

همچنين اين دايره نسبت به تهيه فهرست هزينه هاي جرايد خريداري شده اقدام نموده و جهت پرداخت به دايره دفتر ارسال مي نمايد.

 

لازم به ذکر است بریده جراید بانک طی قراردادی از طریق یکی از شرکتها تهیه و جهت قرار گرفتن در سایت بانک به واحد اینترنت این اداره تحویل می گردد.

 

 

 

3) امور چاپ و نشر

 

دايره انتشارات اداره روابط عمومي با توجه به اهميت ، حساسيت و گستردگي امور مربوط به آن، در سال1390 با تلاش صميمانه همكاران سعي نمود علاوه بر موارد سه گانه فوق ، وظايف محوله ديگر را نيز به نحو هر چه مطلوب ارائه نمايد . فعاليت هاي ديگر اين دايره در رابطه با امور چاپ و نشر به ترتيب زير تقسيم بندي مي شود :

 

 

 

     الف-پوستر                                         ب-تراكت                                                   پ-دفترك ( بروشور)                                          ت- اطلاعيه                      

 

ث-كارتهاي مختلف                                      ج- تهيه وتكثير كتاب و جزوه             چ- چاپ پوشه ، پاكت،‌كاغذ كادو و‌كاغذ يادداشت

 

ح- برچسب و اتيكت                                   خ- كارت ويزيت                                   د- همكاري با سازمانهاي ديگر                ذ- نظارت بر امور چاپ و نشر

 

 

 

كليه مواردي كه در رابطه با بندهاي بالا امسال به انجام رسيده است بدين شرح مي باشد :

 

 

 

×                            چاپ نشريه داخلي بانك در سال1390 از شماره 151 الي 160 جمعاً به تعداد 000/115 جلد .

 

×                            چاپ اتیکت طرح تکریم در شمارگان 000/50 برگ .

 

×                            چاپ انواع جزوه در شمارگان جمعا 000/76 نسخه .

 

×                            چاپ كارت ويزيت براي مسئولان ستادي بانك و تعدادی از شعب در شمارگان 000/20 برگ .

 

×                            چاپ انواع پوستر در شمارگان جمعاً 000/72 برگ .

 

×                            چاپ لوح تقدير 000/15 برگ .

×                            ارسال روزنامه هاي مختلف و نشريات داخلي بانك به شركت چاپ جهت صحافي ، جلد سازي و طلاكوب .

×                            چاپ انواع بروشور مربوط به معرفي خدمات بانك در شمارگان جمعاً 000/300/1 نسخه.

×                            چاپ انواع پاكت 000/10 عدد .

×                            چاپ تعداد 500/23 عدد كارت .

×                            چاپ انواع تراكت (اطلاعيه چهار رنگ) به تعداد 000/151 برگ .

×                            چاپ انواع سربرگ نامه 000/110 برگ .

×                            چاپ انواع برچسب 000/115 قطعه .

×                            چاپ پاكت مخصوص اوراق سپرده سرمايه گذاري بلندمدت 000/500 عدد .

×                            چاپ پاكت مخصوص اوراق سپرده سرمايه گذاري کوتاه مدت 000/500 عدد.

×                            چاپ پاكت مخصوص نگهداري ايران چك 000/700 عدد .

 

4) توزيع

هر نوع پوستر، كارت ، تراكت ، نشريه و ديگر توليداتي كه در اداره روابط عمومي تهيه و چاپ مي گردد، بايد بصورت مطلوب بسته بندي و توزيع گردد اين دايره با تهيه و تنظيم ليست توزيع آن نسبت به ارسال آنها اقدام مي نمايند كه بعضا از طريق دايره انبار كل و يا شركت تدارك به مقصد ارسال مي شود. به عنوان نمونه نظارت بر نحوه توزيع نشريه داخلي و توزيع آن، گوشه اي از وظايف اين دايره است كه بين اعضاي هيأت مديره ، ادارات مركزي ، ادارات امور شعب و شعب مستقل (بيش از 80 واحد) انجام مي پذيرد.

همچنين اين نشريه داراي بيش از چهارصد مشترك است كه نشريه داخلي را مستقيماً از دايره انتشارات دريافت مي‏دارند كه با صدور نامه هاي انفرادي بسته بندي و براي آنان ارسال مي شود.

علاوه بر اين به محض انتشار هر شماره براي تمام اشخاصي كه صاحب اثري در نشريه بوده و يا به طريقي در نشريه مطرح شده اند، مجله با نام آنان ارسال مي گردد.

 

5) ارائه خدمات در قالب CD، رايت CD و طراحي

با نصب يك عدد CDWriter در سيستم رايانه اي دايره انتشارات كليه خدمات مورد نياز كه لازم است در قالب CD ارائه شود در اين دايره صورت مي گيرد از جمله ارسال تصاوير و مطالب جهت چاپ در مطبوعات،ارسال نشريه به چاپخانه ، تكثيرCD هاي مختلفي كه جهت واحدهاي مختلف بانك تهيه مي‏گردد.

 

6) اعلام وصول

هر يك از نشريات و روزنامه هايي كه جهت استفاده به اداره روابط عمومي واصل مي شود از طرف اين دايره با تهيه نامه هاي مناسب پاسخ داده مي شود. طي سال1390 بيش از 400 فقره نامه اعلام وصول ، تهيه و صادر شده است .

7)تكثير و تجليد

 

از جمله مواردي كه در اين دايره جامه عمل بخود مي پوشد ،تكثير اوراق و تجليد جزواتي است كه تهيه مي‏گردد. اين اقدام با استفاده از دو دستگاه فتوكپي و دو دستگاه پرينتر رنگي انجام مي‏پذيرد.

بطور متوسط هر روز بيش از پانصد برگ تصوير جهت تهيه بريده جرايد و ديگرجزوه هاي مورد نياز تهيه مي گردد و در هر هفته دو تا سه جزوه جلد مي‏گردد.

 

8)ويژه نامه ها

گروه ديگري از فعاليت هاي اين دايره است كه به مناسبت هاي مختلف تهيه مي گردد مانند ويژه نامه‏هايي از سخنان وزير محترم دارايي،رياست كل بانك مركزي،مديريت عامل محترم و ديگر مقامات ارشد بانك در فواصل زماني مشخص تهيه،چاپ و توزيع مي گردد .

 

10) تهيه اطلاعيه ها و انواع لوح تقدير

از ديگر وظايف اين دايره تهيه اطلاعيه هاي گوناگون جهت اطلاع رساني به كاركنان بانك و مشتريان محترم مي‏باشد. همچنين تهيه متن و چاپ و صدور انواع لوح تقدير جهت ارائه به مسئولان كشوري،برخي از مشتريان و كاركنان بانك بر عهده اين دايره مي باشد.

 

5459999955

 

 

 

ب) گزارش ها

 

  1. 1تهيه گزارش درخصوص كيفيت سيستم نوبت دهي شعب و عملكرد اين سيستم جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل
  2. 2تهيه گزارش در خصوص«زمان انتظار فعال شدن دستگاه‌هاي رمزياب(token) تحويلي به مشتريان توسط شعب بانك ملي ايران»
  3. 3تهيه گزارش از وضعيت ظاهري شعبه ماليات‌هاي شرق تهران(كد 936) و ارسال آن به همراه يك عدد CD حاوي عكس جهت اطلاع اداره امور شعب شرق تهران
  4. 4ارسال گزارش«بررسي ميزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه مسئولان، كاركنان و مشتريان شعب» جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل
  5. 5تهيه گزارش در خصوص نظرات ادارات امور شعب تهران، استانها و شعب مستقل در رابطه با تيزر تبليغاتي شماره تلفنبانك (09622)
  6. 6تهيه گزارش تحليلي در خصوص تعداد و مبلغ چك هاي برگشتي به تفكيك بانك هاي دولتي و خصوصي بر مبناي تازه‌ترين آمار چك‌هاي مبادله شده در اتاق پاياپاي اسناد بانكي‌بانك مركزي، مندرج در روزنامه اقتصاد پويا و ارسال آن جهت اطلاع مقام محترم مديريت عامل، آقايان قنبري و حسين‌زاده اعضاي محترم هيأت مديره، ادارات كل‌بازرسي، پاياپاي‌چكها و مديريت‌ريسك
  7. 7ارسال گزارش «بررسي علل استفاده يا عدم استفاده كاركنان بانك ملي ايران از قانون بازنشستگي پيش از موعد» جهت بهره‌برداري اداره كارگزيني
  8. 8تهيه گزارش در خصوص پوشش هماهنگ و يك دست كاركنان شعبه ميدان پونك حسب دستور جناب آقاي دامغانيان عضو محترم هيأت مديره
  9. 9تهيه گزارش مبني بر بررسي مشكلات قطعي سيبا در شعب و نارضايتي مشتريان (اوايل شهريور‌ماه) جهت استحضار جناب آقاي قنبري عضو محترم هيأت مديره
  10. 10تهيه گزارش در خصوص دستورالعمل اجرايي طرح « ملي چك تأييد شده» بانك ملي ايران

 

  1. 11تهيه خلاصه گزارش «بررسي ديدگاه هاي شركت كنندگان همايش ارزيابي عملكرد ششماهه اول سال 1390» جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل ، جناب آقاي طباطبايي مشاور محترم اجرايي ايشان و اعضاي هيأت مديره
  2. 12تهيه خلاصه دو گزارش «بررسي ميزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه كاركنان» و «بررسي ميزان رضايت شغلي كاركنان» جهت ارسال به جشنواره علمي و برترين‌هاي روابط عمومي ايران
  3. 13ارسال گزارش تغییر ساعات کار بانک ها (انجام شده در سال 1385) جهت اطلاع بانک مرکزی و ارائه آن به هیأت دولت
  4. 14تهیه گزارش در خصوص شناسایی آسیب های حوادث بحران زا و فضاسازی های رسانه ای ضد انقلاب در شعب بانک ملی (6/11/88) طی مراجعه حضوری همکاران
  5. 15تهیه گزارش در خصوص وضعیت و کیفیت تیزرهای تبلیغاتی بانک ملی ایران در سال 1390 در مقایسه با سال 1387 طی تماس تلفنی با رؤسا و معاونین ادارات امور شعب استان ها (17 استان)، ادارات امور شعب تهران (5 اداره)، ادارات مرکزی (19 اداره ) و شعب مستقل (9 شعبه)
  6. 16تهيه چكيده گزارش «بررسي ميزان تأثير عوامل مختلف بر جذب منابع در سيستم بانكي» درخصوص فراخوان مقاله بيستمين كنفرانس سياست‌هاي پولي و ارزي در بخش چالش‌هاي نظام بانكي اين كنفرانس
  7. 17تهيه گزارش درخصوص پرداخت مبلغ 000ر000ر5ريال كمك رفاهي بلاعوض به بازنشستگان و وظيفه بگيران بانك جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل طي مصاحبه حضوري

دايره تبليغات

 

عمده ترين فعاليت‌هاي انجام شده در دايره تبليغات در 58 بخش زير به صورت خلاصه قابل تقسيم و   به اطلاع مي‌رسد:

1-       تهيه بنر و پلاكارد

2-       تصويربرداري از مراسم يادشده

3-   هماهنگي با روزنامه‌ها جهت درج آگهي‌هاي سفارش ادارات كل املاك، ساختمان، كارپردازي، سرمايه انساني و هيأت بدوي تخلفات اداري كاركنان (از قبيل آگهي مزايده، مناقصه،احضاريه، اخراج و غيره)

4-   تهيه برنامه تبليغاتي روزنامه‌ها و مجلات بابت تبليغ خدمات نوين بانك ، معرفي جوايز قرعه‌كشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز، اطلاع رساني در زمينه برگزاري همايش‌هاي پولشويي و خدمات بانكي، چاپ طرح مربوط به اين همايش‌ها

5-   كنترل تمامي كنداكتورهاي مربوط به پخش تيزرهاي تبليغاتي و تهيه ‌نامه‌هاي مربوط به پرداخت جهت ارسال به كارپردازي

6-   انجام مكاتبات لازم جهت ابلاغ بودجه به شركت‌هاي ري‌را و كليد گنج سعادت جهت پخش تيزر در سازمان صدا و سيما

7-   تماس با شركت‌هاي متفرقه جهت اخذ اطلاعات لازم در زمينه برگزاري جشنواره‌ها و تهيه گزارش جهت اطلاع رياست محترم اداره و در صورت لزوم مطرح نمودن در كميته تبليغات

8-       تهيه آمار ماهانه از عملكرد و كليه هزينه‌هاي انجام شده در دايره جهت اطلاع معاونت مربوطه

9-   انجام هماهنگي لازم و دعوت از هيأت نظارت براي قرعه‌كشي مرحله سي‌ام حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز

10- انجام مراسم قرعه‌كشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز و دعوت از حدود 250 نفر از مشتريان و مديران بانك و تصويربرداري در مراسم مذكور

11-  سفارش آگهي و حضور در روزنامه‌ها به مناسبت‌هاي مختلف اعياد ملي ومذهبي

12-  هماهنگي و برپايي غرفه به مناسبت هفته بسيج در ساختمان شهر و روستاي سابق

13-  هماهنگي جهت برپايي غرفه بانك در نمايشگاه الكامپ

14- هماهنگي جهت برگزاري همايش مسئولين روابط عمومي ادارات امور شعب تهران و استان‌ها در ساختمان سردار اسعد

15- هماهنگي و انجام مكاتبات لازم جهت چاپ بيش از 40 مورد آگهي تبليغاتي بانك در مجلات و صدور نامه جهت پرداخت صورت‌حساب‌هاي مربوطه به اداره كل كارپردازي

16- تهيه و توزيع ماهيانه مجلات تدبير، تازه‌هاي اقتصاد، اقتصاد ايران، عصر فناوري اطلاعات، بانك و اقتصاد در بين ادارات امور شعب استان‌ها، تهران، ادارات مركزي وشعب مستقل

 

 

دايره موزه و كتابخانه

الف) بخش كتابخانه :

 

  1. 1.روزنامه ها به طور فصلي بسته بندي و جهت صحافي به شركت چاپ فرستاده و پس از صحافي در آرشيو كتابخانه نگهداري مي شود.
  2. 2.برپايي نمايشگاه فروش ويژه كتاب به مناسبت هشتادومين سال تأسيس بانك به مدت 10 روزكاري
  3. 3.تهيه چكيده 6 عنوان كتاب منتخب جهت معرفي درمجله بانك به صورت ماهانه
  4. 4.معرفي تازه هاي كتاب در سالن كتابخانه به تعداد 25 عنوان كتاب هرپانزده روزيكبار جهت اطلاع مراجعين محترم
  5. 5.تجهيز بخش نشريات رايگان به نشريات عمومي و تخصصي و ارائه آنها به متقاضيان
  6. 6.مكاتبات جهت تعميرات ساختمان كتابخانه و جمع آوري و بسته بندي كتب كتابخانه
  7. 7.تخليه و انتقال كليه تجهيزات و كتب به انبار (6 مورد)
  8. 8.بررسي و تحقيق بودجه تبليغاتي مراكز استان ها وادارات امورشعب شهرستان ها و ارائه گزارش نهايي
  9. 9.تحقيق و تهيه گزارش از برنامه تبليغاتي راديويي جهت پخش در نوروز از شركت چشم شيشه اي

10. تماس و ارتباط با مراكز روابط عمومي ها در ادارات امور شعب استان ها جهت دريافت و راهنمايي جهت استفاده از بنرهاي تبليغاتي قرعه كشي قرض الحسنه

11. راهنمايي و ارتباط با ادارات امورشعب استان ها جهت مراجعه و دريافت سهميه تقويم و سررسيد آخر سال

12. خريد كتب مورد نياز كتابخانه با تتمه تنخواه خريد كتاب از مراكز فروش كتاب

ب) بخش موزه :

2. هماهنگي و بازديد گروه هاي پژوهش و آموزشي دانشجويان مرتبط با موزه داري وميراث فرهنگي

2. جمع آوري و ثبت اشياي قديمي از ادارات و سرپرستي هاي مختلف (5 مورد)

3. نگه داري و سرويس اشياء، تأسيسات موزه و مكاتبات و پيگيري جهت حفظ زيباسازي ساختمان سردار اسعد (موزه ) (2 مورد عمده)

 

 

 

 

 

 

نويسنده : معصومه سادات حبيبي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:24
سلام.خوبه ولی مربوط به کجاست؟سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.