برنامه های روایط عمومی شرکت ملی گاز ایران در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده
1-تاثیر از طریق وسایل ارتباط جمعی
2-تاثیر از طریق اموزش
3-تاثیر از طریق رویدادهای اجتماعی
جامعه مخاطب روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران
از انجا کهمهمترین وظیفه روابط عمومی را میتوان به ایجادو تسهیل ارتباط میان سازمان و مخاطبین ان سازمان ویا به تعبیری
حفظ گفت و شنود دائم میان سازمان و مخاطبین مطلوبش خلاصه نمود. در واقع همان طور که شناخت سازمان برای مخاطبین
ان سازمان بسیار مهم تلقی میشود شناخت مخاطبین سازمان نیز برای مدیران سازمان نیز بسیار حائز اهمیت است و روابط -
عمومی در این میان نقش مهمی ایفا میکند به همین دلیل اولین گام کارگزاران روابط عمومی برای انجام این وظیفه شناسایی –
مخاطبین سازمان به شمار میرود
وظایف کلی روابط عمومی
روایط عمومی شرکت ملی گاز ایران با سیاست گذاری ها و تعیین راهبرد هاو راهکارها و خط مشی های اجرایی و برنامه -
ریزی و اجرای انها و به کارگیری کلیه شیوه ها و روشهای ارتباطی و اطلاع یابی و اطلاع رسانی و با شناخت علمی کامل از
مخاطبان( افراد - گروها – مجامع – افکار عمومی و ......) و با بهره گیری از تمامی ابزارهای ارتباطی اطلاع یابی و –
اطلاع رسانی در راستای نفوذ در مخاطبان ( اگاهی – نگرش – عقاید – و رفتارها ) به منظور :
تقویت جایگاه شرکت ملی گاز ایران
برقراری ارتباط متقابل میان طرفهای ذینفع در بخش گاز طبیعی و گسترش ان از طریق اطلاع یابی و اطلاع رسانی مناسب و
به موقع و صحیح
مساعدت به شرکن ملی گاز ایران در وصول به اهداف مصوب خود
وظایف کلی :
دریافت سیاست های کلان شرکت ملی گاز ایران
دریافت سیاست های وظیفه ای
سیاست گذاری تعین راهبردهای اجرایی و برنامه ریزی برای لنعکاس ارمان ها - مقاصد – منافع – اهداف – سیاست ها –
و راهبردها و فعالیتها و مواضع شرکت ملی گاز به مخاطبان رسانه های جمعی
انجام امور ارتباطات
انجام امور انتشارات
انجام امور اطلاع رسانی
اداره امو صدا و سیما
اعلان مواضع شرکت ملی گاز ایران( از طریق ارگان شرکت ملی گاز ایران
ارائه مشورتهای لازم به مسئولان سازمان و مدیران
انجام امور مربوط به هما هنگی نمایشگاهها
انجام عملیات ویژه در شرایط بحرانی
برگزاری همایشهای تخصصی – نمایشگاهها و جشنوارههای تخصصی
وظایف تخصصی
تبلیغ در جهت بهینه سازی مصرف انرژی
تبلیغ در جهت بالا بردن ایمنی در مصرف گاز و کاهش حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی
ارتقا جایگاه گاز کشور به عنوان زیرساخت بسیاری از صنایع کشور
ساختار سازمانی روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران
روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از نظر ساختاری به طور مستقیم زیر نظر معاون ریس شرکت ملی گاز ایران اداره میشود
و ریس روایط بعنوان سخنگوی شرکت به شمار میرود . روابط عمومی دارای چهار بخش انتشارات و تبلیغات تشریفات –
و مراسم و روابط فرهنگی و مطالعات اجتماعی و راه اندازی و نگه داری سیستم مکانیزه است.
واحد روابط فرهنگی و روابط اجتماعی
انجام تحقیقات جهت تبلیغات
تهیه خبر و گزارش
برسی های اجتماعی و افکار سنجی
تنظیم اطلاعات در خواستی مخاطبین برون سازمانی
برنامه ریزیهای مربوط به فعالیتهای پژوهشی
بررسی و تحلیل شکایاتو درخواستهای مردمی
ارتباط با روابط عمومی های شرکت های گاز استانی و مناطق عملیاتی و پالایشگاهها
تهیه گزارش ماهیانه عملکردروابط عمومیشرکت ملی گاز
واحد تشریفات و مراسم
در راستای تحقق وظایف روابط عمومیشرکت ملی گاز ایران و همچنین به منظور اطلاع رسانی – روابط عمومی شرکت اقدام
به برنامه ریزی اجرای مراسم مختلف از قبیل شرکت در نمایشگاهها برگذاری مراسم جشن و عزاداری برنامه های ایجاد انگیزه
در کارکنان و به مناسبتهای مختلف مینماید
این فعالیتها عمئما شامل موارد زیر است
1-برگذاری نمایشگاها
2- برنامه ریزی و هماهنگی در جهت تشریفات مربوط به میهمانان
3- مراسم افتتاحیه پروژ ه ها چنانچه در خواستی برای مراسم افتتاحیه پروژه ها از قسمت های مختلف به ریس روابط عمومی
برگزاری نمایشگاههای و افتتاحیه ها و هماهنگی های مورد نیاز جهت بازدید های مدیران و انجام هماهنگی های استقبال از میهمانان خارجی
ارتباط با رسانه های گروهی
هدف از این فرایند برقرتری حفظ و استمرار ارتباط با مدیران نمایندگان خبرنگاران رسانه های همگانی به منظور اجرای هرچه بهتر سیاستهای فرهنگی و تبلیغاتی روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران است
ارتباط با رسانه های گروهی به صورتهای گوناگون از قبیل انجام مصاحبه و چاپ اگهی و درج در خبر و مقاله.
تهیه خبر از مدیران داخلی و خارجی در ارتباط با مسائل گاز و تهیه و ارسال گزارشها و بروشورها به رسانه ها.
نظرات