به نام خدا
مقدمه
روابط عمومی در حوزه هنری نیز مانند روابط عمومی در تمامی سازمانها و نهادهای دولتی دارای وظایف و کارکرد مدیریتی است.
کارگزار روابط عمومی موظف به فعالیت در درون و برون سازمان میباشد روابط عمومی حوزه روابط عمومی حوزه هنری مسئولیت برگزاری و اداره جلسات دیدار کارکنان با مدیریت که به منظور آگاه کردن کارکنان از سایتهای سازمان و فعالیتها و خدمات آن تشکیل میشود را بر عهده دارد.
از طرفی روابط عمومی ملزم به برقراری ارتباط با دستگاه های دولتی رسانه ها و همه کسانی است که فعالیت سازمان مستلزم تشریک مساعی آنهاست.
علاوه بر آن در حوزه هنری روابط عمومی باید متخصصینی را در زمینه های نویسندگی، تحقیق و تهیه مطلب، ارتباط مردمی و پاسخگویی به مراجعین به کار گیرد.
حوزه هنری به عنوان متولی امور فرهنگی در کشور سهم بسزایی دارد روابط عمومی آن سازمان باید در امر فرهنگ سازی و ایجاد هویت عمومی سازمان از طریق رفتار مناسب و عملکرد درست تأثیرگزار باشد.
توانایی سازماندهی فعالیت های انتشاراتی، امور نمایشگاهی، سخنرانیها برگزاری کنفرانس ها از دیگر فعالیتهای مهم در عرصه فرهنگی کشور است که حوزه هنری نیز از این قائله مستثنی نیست.
قلب تپنده روابط عمومی حوزه هنری در سایت خبری آن خلاصه میشود چرا که انعکاس اخبار به صورت درست و منطقی از مهمترین وظایف یک روابط عمومی توانا در هر سازمانی است.علی الخصوص حوزه هنری که با اخبار هنرمندان و فعالیتهای هنری سر و کار دارد.
تحکیم روابط درون سازمانی با توجه به حضور هنرمندان در حوزه هنری و نظر به حساسیت های اخلاقی این قشر از جایگاه قابل توجه ای برخوردار میباشد.
اطلاع رسانی مناسب و دقیق، مدیریت پیشنهادات ریاست مجموعه برگزاری دیدارهای ماهانه، تهیه گزارشات لازم کمک میکند روابط درون سازمانی بین مدیر حوزه هنری و کارکنان به وسیله روابط عمومی تلطیف و مستحکم شود.
تابلو اعلانات به عنوان چشم روابط عمومی در حوزه هنری بسیار حائز اهمیت است. نصب اطلاعیه ها، بیانات و تصاویر اخبار مهم سازمان، احادیث و تذکرهای روزانه و اخبار مربوط به بخش اداری حوزه هنری از طریق تابلو اعلانات به کارکنان اعلام میشود.لذا رعایت اختصار در مطالب و تعویض به موقع محتویات تابلو ضروری است در پایان به نظر میرسد امروزه با توجه به گفتگوهای مختلفی که بر توجه بیشتر به روابط عمومی به عنوان قلب تپنده یک سازمان اشاره دارد هنوز آنگونه که شایسته است حق مطلب در ایران ادا نشده و احساس نیاز به متخصصین روابط عمومی با نگاه صدرالذکر در سازمانها وجود ندارد.