گزارش از نشریات داخلی روابط عمومی
روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی موسسه با انتشار 2 ماهنامه با اسامی نمایه دفاع ، دیدارماه با تیراژ 3000 به اخبار و رویدادها با موضوعات خبری ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و خانواده گی می پردازند.
گزارش از نحوه برگزاری مراسم
مرحله اول برگزاری یک مراسم تناسب آن با زمان برگزاری می باشد و بعد با سایر آموزشها و قسمت های مربوطه هماهنگ صورت گیرد .
سینگ برنامه مشخص ، هماهنگی با یک نفر جهت مجری برنامه ، سیستم صوتی و تصویری و سیستم سرمارسانی و گرما رسانی قبل از مراسم اماده باشد ، تمام امکانات برگزاری مراسم بایستی از قبل پیش بینی و کمبودها تامین تا در زمان برگزاری سبب اخلال در مراسم و بی نظمی نگردد ، تهیه فرم نظر سنجی می باشد .
معرفی روابط عمومی
روابط عمومی عبارتست از ابلاغ اطلاعات واقعی موسسه به مخاطبین ذیربط و نظریات آنها به منظور ایجاد حسن تفاهم .
روابط عمومی دو وظیفه اساسی دارد که عبارت از ارسال و دریافت پیام های واقعی و هدف از انجام آنها نیز وصول به آگاهیهای متقابل است .
روابط و فرهنگی با مدیریت تخصصی روابط عمومی توسط چهار دایره تخصصی انجام وظیفه می نماید که شامل :
1- دایره امور مراسم و نمایشگاه ها
2- دایره سنجش افکار و ارزیابی
3- دایره اجتماعی ( دایره خبر – ارتباط با رسانه های گروهی )
4- دایره رادیو و تلویزیون – رسانه ها و تصویری
گزارش از آرشیو
الف : آرشیو سمعی و بصری
برای آرشیو ابتدا اطلاعت کامل بر روی دفتر ( تاریخ ، موضوع ، مدت فیلم ، توضیحات مختصر از فیلم ) نوشته می شود و سپس طبق کد دفتر به ترتیب شماره گذاری بر روی فیلم صورت می گیرد .
ب: آرشیو تبلیغات
برای آرشیو اقلام تبلیغی از قبیل پلاکارد ، بنر ، تراکت و ... بر اساس ماه های قمری و شمسی تفیک می شود و در قفسه های خاص خود آرشیو می گردند .
در هنگام استفاده از جای خود برداشته می شوند و در فضای پیش بینی شده نصب می گردند و پس از منقضی شدن زمان آن دوباره در جای خود ( آرشیو ( قرار می گیرند .
ج: آرشیو روزنامه و مجلات :
1-در معاونت روابط عمومی و فرهنگی ( مدیریت روابط عمومی هر ساله با چندین روزنامه قرار داد بسته می شود و روزانه روزنامه های مشخص شده تحویل روابط عمومی می گردند و کارکنان روابط عمومی پس از استفاده و بهره برداری لازم از هر روزنامه یک نسخه را جهت استفاده های احتمالی در فضایی مشخص با نام آرشیو روزنامه نگهداری می کنند و روزنامه ها سالانه آرشیو بندی می شوند .
2- آرشیو مجلات همه مثل آرشیو روزنامه در معاونت روابط عمومی و فرهنگی انجام می شود .
ارتباط درون سازمان
رابطه اداره روابط عمومی با اداره های دیگر ارتباط با مخاطبین می باشد که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص دهد و آنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن بدرستی برقرار سازد .
مخاطبان درون سازمانی روابط عمومی اعضای هیئت مدیره ، مدیر اجرایی با مدیر عامل ، مدیران ارشد و مدیران میانی ، مدیران اجرایی ، کارشناسان و متخصصان و کارمندان و خانواده های پرسنل می باشد .
1a
نقش و جایگاه روابط عمومی
روابط عمومی ارتباط مستقیم با حوزه مدیریت قرار می گیرد . جایگاه واقعی روابط عمومی را می توان با توجه به فعالیت های که افراد شاغل در آن انجام می دهند تعریف کرد .
جایگاه عنوان شده در چارت سازمانی با عنوان معاونت روابط عمومی و فرهنگی در عقیدتی سیاسی لحاظ شده و امور مربوط روابط عمومی با تمام عوامل و زیر شاخه های معمول به صورت مستقل و با تایید مدیریت روابط عمومی طرح و تایید و ابلاغ می گردد .