شنبه, 03 آذر 1403

 



چارت سازمانی روابط عمومی بانک ملی

 Bank-Melli-Logo copy

 چارت سازمانی روابط عمومی بانک ملی به شرح ذیل میباشد :

 

                                    {  رئیس اداره روابط عمومی  }            

 {      معاون      }                                                                         {      معاون   }

 

1- سایت بانک                          1-تبلیغات                                          1- انتشارات

2- سنجش افکار                       2-تشریفات                                        2- اخبارواطلاع رسانی                              

3- موزه                                  3-امربه معروف ونهی ازمنکر                     3-واحد ارتباط مردمی

4 -دفتر ودبیرخانه

5- سمعی وبصری

همانگونه که در تقسیم بندی فوق قابل مشاهده است روابط عمومی بانک ملی ایران دارای یک رئیس

اداره میباشد که مستقیما زیرنظر اعضای هیات مدیره میباشد . رئیس اداره دارای دو معاون میباشد که

هرکدام قسمتهایی از سازمان را زیر نظر میگیرند .

دربانک ملی به هرکدام از این قسمتها دایره گفته میشود که مجموع آنها دوایرروابط عمومی خوانده میشود

سه دایره نیز مستقیما زیر نظر رئیس اداره مشغول به فعالیت میباشند .

روابط عمومی یانک بیش از  60  سال است که تشکیل شده است واز اولین دوایری بوده است که افتتاح 

گردیده است شرح مختصری از وظایف هردایره را درذیل مورد بررسی قرار میدهیم :

1- سایت بانک :

   وظیفه سایت بانک ملی اطلاع رسانی و معرفی کلیه خدمات بانکی در محیط اینترنت میباشد .

http://www.bmi.ir/

2- سنجش افکار :

   میزان رضایت مندی مشتریان وکارکنان رابه صورت ادواری اندازه گیری مینماید.

3- دفتر ودبیرخانه :

    همانگونه که از اسمش مشخص میباشد مسئولیت رسیدگی به نامه های وارده ،درخواستها رابرعهده

داشته وآنها رابه قسمتهای مربوطه تحویل مینماید .

4- سمعی وبصری :

    مسئولیت پوشش وپشتیبانی مراسمها وهمایشها رابه صورت ضبط فیلم وعکس برعهده دارد .

5- تبلیغات :

    تهیه وتنظیم قراردادهای تبلیغاتی ،تیزرها،کلیپها،وحضوردررسانه هارا برعهده دارد .

6- انتشارات :

    مسئولیت تهیه ماهنامه داخلی بانک ، چاپ وطراحی انواع بروشور ،تراکت وبنر را برعهده دارد .

7- اخبارواطلاع رسانی :

    پوشش خبری رویدادهای بانک جهت ارائه در سایت بانک ورسانه هارابرعهده دارد.

8- ارتباط مردمی (صدای مشتری ):

   به مشتریان در رابطه باسئوالات بانکی ، خدمات بانکی ورفع اشکالات اطلاع رسانی مینماید .

روابط عمومی بانک یکی ازحساسترین مشاغل بانک ملی میباشد .خبرهایی که در سایت بانک منتشر

میشود از درجه اعتباربالایی برخورداراست وبعضا باعث به وجود آمدن التهاب در سطح جامعه میشود .

این اخبار باواکنش سریع خبرگزاریها ، وب سایتها وافکارعمومی مواجه می گردد به همین جهت ازمشاغل

فوق العاده حساس به شمار میرود .

تبلیغات دررسانه های عمومی باید سازگاری تمام با معیارهای عمومی ،فرهنگی واجتماعی داشته باشد

مصاحبه مدیران روابط عمومی توسط رسانه ها با دقت کامل مورد بررسی قرارگرفته وگاها با عکس العمل

رسانه ها دررابطه با خبری خاص قرارمیگیرد .به طورمثال دررابطه با سود سپرده های حج طی مصاحبه ای

که بادکتر افشارمحمدیان معاونت  محترم روابط عمومی صورت گرفت ایشان سود سپرده های حج را 20

درصد عنوان نمودند که واکنش رسانه ها وارتباط دادن این سود به سپرده های حج تمتع باعث پریشانی

اذهان گردید که طی مصاحبه ای مجدد ایشان این مطلب راروشن نموده واظهارداشتند که این سود

متعلق به سپرده های حج عمره بوده وارتباطی با حج واجب ندارد .

پس میتوان نتیجه گرفت که خطرات این شغل به مراتب بیشتر از قسمتهای سایر بانک بوده وباید دقت

بیشتری اعمال شود .

دررابطه بامشاغلی که میتوان با مدرک کارشناسی دربانک احراز نمود میتوان گفت که وجود محل خالی

درچارت سازمانی شرط اول کسب  عنوان شغل میباشد ودر قسمتهای مختلفی همچون کارشناس

بخش تبلیغات ،  امورسایت و  سنجش افکار میتوان ادامه خدمت داد .

 

 

 

نويسنده : حسن محمدیان رسنانی

این کاربر 8 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-18 09:57
ممنون ولی میشد مطالب بیشتری هم اضافه کرد
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.