جمعه, 02 آذر 1403

 



روابط عمومی شرکت توسعه اماکن ورزشی کشور

 

 

21466541 copy

 

 

43163541 copy

2413213162

 

5451263262

پيشنهادات :

 

اول) به منظور مشخص شدن وظايف مشاور و مدير دفتر لازم است تا تعريف دقيقي از مشاور و شرح وظايف آن به عمل آورده شود تا با استفاده از شرح وظايف گسترده و عامي كه بر عهده اين دفتر و مديريت آن نهاده شده است، اين دفتر بتواند با قدرت در اجراي وظايف مقرره اقدامات لازم را انجام دهد .

از آنجايي كه در شرح وظایف فوق الذكر از كلمه "نظارت" نام برده شده لازم است تا حدود آن كاملاً معين شود تا در راستاي قدرت نظارتي به وظايف متصوره ، جامه عمل پوشانده و ساير دفاتر و واحدهاي شركت نيز كمال همكاري را به عنوان يك وظيفه اداري با اين حوزه انجام دهند.

دوم) با عنايت به اينكه واحد قراردادها مستقيماً زير نظر مدير عامل شركت بوده و به دليل مشغله زيادي كه اين مقام دارند، بررسي قراردادها و انجام هماهنگي‌هاي لازم در روند اجرايي انعقاد قراردادها پيرو مذاكره با مديريت شركت بر عهده مديريت حوزه مديرعامل نهاده شده است. بهتر است به جهت برنامه ریزی، هدایت و راهبری این واحد تفویض اختیار صورت پذیرد.

سوم) با عنايت به شرح وظيفه فوق الذکر، به طور كلي آگهي هاي شركت براي چاپ و انتشار به نشريات و يا ساير مراكز ذيربط ، بهتر است به طور متمركز از طريق دفتر حوزه مدير عامل ارسال گردد.

 

« را هكارهاي ايجاد تعامل با اصحاب رسانه »

 

خبر رسانه‌اي معمولا خبري است كه مورد پسند مخاطب و خواننده عام قرار گرفته و موجبات خستگي و دلزدگي او را فراهم نياورد. متاسفانه در حال حاضر، اين نوع اخبار در مطبوعات و رسانه‌هاي ورزشي كشورمان بيش از پيش در سلطه اخبار خاص ورزش و در رأس آن "فوتبال" و حواشي مربوط به آن بوده است و ساير اخبار ورزشي اعم از اخبار ساير رشته ها، اخبار سازمان تربيت بدني، انتصابات و انتخابات ورزشي، افتتاح و كلنگ زني پروژه ها، بازديدها و ... در زير سايه اخبار فوتبال قرار گرفته است. پس براي درج اخبار نوع دوم (كه از اهميت كمتري نزد ارباب جرايد و رسانه برخوردار مي‌باشد)، مي‌بايست ترفندها و راهكارهاي به خصوصي در نظر گرفته شود كه در صورت عمل نكردن به اين موارد، روابط عمومی‌ها نمی توانند ارتباط مناسبی با رسانه ها به ویژه مطبوعات داشته باشند و در نتيجه فعاليت‌هاي كل آن سازمان و يا شركت بازخور قابل ملاحظه‌اي نخواهد داشت. اين راهكارها عبارتند از :

 

1-  آگهي و تبليغ :

 

ارسال اخبار بازديدها ، افتتاح ها ، كلنگ‌زني ها و ... كه زير مجموعه نوع دوم اخبار رسانه هاي ورزشي محسوب مي‌شوند، به صورت آگهي و با پرداخت مبلغ و تعرفه مشخص بصورت تكي و يا با قرارداد كوتاه مدت و بلند مدت در روزنامه مشخص، منعكس خواهد شد.

 

 

 

2-  سايت شركت توسعه :

 

ارسال اخبار شركت بر روي سايت شركت و اطلاع رساني به اصحاب رسانه و خبرگزاري ها براي دريافت اخبار.

 

3-  ارتباط مديرعامل و هيئت مديره محترم با رسانه‌ها :

 

جلساتی را ترتیب دهیم که مدیرعامل بتواند با مدیران مسئول و یا سردبیران جراید ملاقات نمایند. این ملاقات علاوه بر پیوند صمیمی شركت با جراید ، به آشنایی بیشتر صاحبان مطبوعات کمک خواهد کرد .

 

4-  انعقاد قرارداد با سازمان صدا و سيما :

 

يكي از راه‌ هاي انعكاس اخبار و فعاليت‌ها در صدا و سيما ، انعقاد قرارداد مشاركتي با تعرفه مشخص شده مي‌باشد. بدين صورت كه فعاليت هاي شركت توسعه در برنامه "صبح و ورزش" كه از ساعت 7 الي 9 بامداد پخش مي شود و همچنين يك برنامه نيم ساعته جهت انعكاس رويدادها و فعاليت هاي شركت ، اختصاص پيدا كند. همچنين در بخش روزنامه هاي ورزشي نيز مي توان با تخصيص برخي از آگهي‌هاي مناقصه و مزايده ، ارتباط نزديكتري را ميان شركت و رسانه‌هاي نوشتاري ايجاد كرد.

 

5-  تسهيلات ورزشي جهت رسانه ها :

 

در صورت موافقت مديرعامل محترم، تعداد محدودي از كارتها و بليطهاي اماكن ورزشي در اختيار مدير روابط عمومي قرار گيرد تا بتواند برخي از خبرنگاران فعال در انعكاس اخبار شركت را از اين خدمات بهره‌مند نمايد.

 

6-  چاپ بولتن خبري :

 

تهيه و چاپ بولتن فعاليت‌هاي شركت و مجموعه‌هاي تحت پوشش و انعكاس گزارش عملكرد شركت و توزيع آن بين مديران سازمان تربيت بدني، مديران كل استان‌ها، روساي فدراسيون‌ها، مديران ستادي، خبرگزاري‌ها، رسانه ها و غيره. اين بولتن خبري مي تواند به صورت ماهنامه و يا فصلنامه چاپ و انتشار پيدا كرده و كليه مطالب مربوط به شركت در آن درج يابد.

 

7-  تعامل روابط عمومي شركت با اصحاب رسانه ها :

 

در حال حاضر، روابط عمومي شركت توسعه تعامل خوبي با برخي برنامه هاي صدا و سيما از جمله "ورزش و مردم" ، "باشگاه خبرنگاران جوان" و خبرگزاري‌هاي مهر، ايسنا و برنا و همچنين رسانه هاي نوشتاري همچون "ايران ورزشي" و "كيهان ورزشي" دارد كه اين تعامل مي تواند با پيشنهادات مطرح شده با ديگر رسانه‌ها نيز گسترش يابد.

 

 

نويسنده : سعداله ويسي

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-18 10:07
سلام.تشکر از شما
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.