نحوه انتشار خبرنامه و نشریه در روابط عمومی
در روابط عمومي نشریه هایی با اهدافي همچون اطلاع رساني، پر كردن اوقات فراغت كاركنان و خانواده آنان، پاسخگويي به پرسشهاي كاركنان، تقويت انديشه ها و ارزشهاي كاري و سازماني و توسعه و تقويت تفاهم بين مديريت و كاركنان به طور منظم و در فاصله زماني معين چاپ می شود. در نشريه داخلي كه براي استفاده كاركنان منتشر مي شود معمولا بخش هاي مختلفي از جمله سرمقاله- مقاله- گزارش- پرسش و پاسخ- تريبون آزاد كاركنان- پاي صحبت كاركنان و مسئولان- مصاحبه- اخبار- اخبار پيشرفت طرحهاي سازمان- اخبار احكام انتصابات- ترفيع- بازنشستگي و اخبار جلسات و گردهمايي ها درج مي شود. از لحاظ تشكيلاتي نشريه داخلي بايد شامل قسمت هاي تحريريه – توزيع- عكاسي- حروف چيني- صفحه بندي- طراحي و نظارت بر چاپ باشد. اگر در روابط عمومي قرار شد نشريه داخلي منتشر شود بايد قبلا پيش بيني هاي لازم در اين مورد صورت گيرد.نشریه داخلی از سوی سازمان در زمینه های خبری،آموزشی و فنی که مرتبط با وظایف قانونی و در محدوده فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی می باشد و به منظور ارتقای سطح آگاهی کارکنان چاپ و توزیع می گردد.اما بروشور یا دفترچه راهنما توضیحاتی را درباره سازمان میراث فرهنگی کشور و کاخ موزه ها و فعالیتهای آن به منظور آگاهی به مخاطبان تهیه می شود و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد که به دو دسته کلی تقسیم می شود :1 -معرفی کل سازمان برای عموم 2-بروشور برای کاربردهای خاص