:انتشار نشریه داخلی
اطلاع رسانی در مورد عملکرد سازمان،معرفی سازمان به کارکنان،پاسخ به پرسش های کارکنان،معرفی کارکنان نمونه و خلاق،تقویت انسجام و ارتباطات درون سازمانی،ارتقای آگاهی های کارکنان و حتی آموزش کارکنان،از طریق نشریه داخلی ممکن است.
بنابراین راه اندازی نشریه داخلی به صورت روزانه،هفتگی،دو هفته نامه یا دست کم به صورت ماهنامه برای روابط عمومی،یک ضرورت محسوب میشود.
با این وصف،بایستی توجه داشت که نشریه برای کارکنان منتشر میشود،نه مدیریت پس عناوین و مطالب آن بایستی بر اساس نیازهای اطلاعاتی کارکنان تهیه شود.
:نصب تابلو اعلانات
با نصب اطلاعیه ها،بیانات و تصویر اخبار مهم سازمان یا عکس های طرح ها در تابلو اعلانات، میتوان کارکنان را در جریان امور سازمان قرار داد.
رعایت اصل اختصار در مطالب و تعویض به موقع محتویات تابلو،ضروری است.
بایستی دقت شود که تابلو اعلانات در محلهای پر عبور و مرور سازمان نصب شود.
:ترتیب دادن جلسات عمومی
از راههای نزدیکی کارکنان مدیریت و ایجاد همدلی بین این دو،ترتیب دادن جلسات ملاقات عمومی کارکنان با مسئولان موسسه است.
در این جلسات مسئولان،وظایف مربوط به خود را توضیح میدهند و در پایان به پرسشهای کارکنان،پاسخ داده میشود.
هدف عمده از این اقدام،تنویر افکار عمومی درون سازمانی،آشنایی بیشتر کارکنان با امور جاری سازمان و تقویت وحدت اعضای سازمان است.
ارزیابی تأثیرات این گونه جلسات در افکار عمومی کارکنان،نشانگر اثر بخشی بسیار زیاد آن در جلب رضایت کارکنان و ارتقای میزان رضایت شغلی آنان است.
:بولتن برد یا لوحه اخبار
منظور از بولتن برد یا لوحه اخبار،تابلو یا تخته ای است که معمولا از طرف روابط عمومی در نقاط پر رفت و آمد سازمان که دارای دید مناسب نیز باشد، نصب میشود و در روی آن مطالب مورد نظر برای مطالعه کارکنان قرار داده میشود.