سه شنبه, 06 آذر 1403

 



تأسیس آموزشگاه

مجتمع آموزشی رخسان

وابسته به سازمان فنی و حرفه ای کشور

مدتها بود که به فکر تأسیس آموزشگاه (زیر نظر اداره کار و امور اجتماعی) بودم برای همین منظور به آموزشگاههای مختلف مراجعه کردم و از چند و چون کار اطلاعاتی بدست آوردم. آموزشگاهی که مدنظرم بود فقط برای یک رشته نبود، در حقیقت من به دنبال ایجاد مجتمع آموزشی بودم که چندین حرفه را آموزش بدهم. در سال 59 بدنبال تعطیلی دانشگاهها یک مدرک درجه یک آرایشی از فنی و حرفه ای گرفته بودم و چون میخواستم که به عنوان مربی در آموزشگاه خودم به هنرجویان تعلیم بدهم پس باید به دنبال گرفتن کارت مربیگری می بودم به همین منظور به اداره کار مراجعه و فرمهای مربوطه را پر کرده و اقدام به انجام کارهای مربوطه از قبیل نداشتن سوء سابقه و انگشت نگاری و بقیه مراحل اداری کردم البته برای گرفتن مجوز آموزشگاه نیاز به این کار نبود ولی چون خودم میخواستم به عنوان مربی در آموزشگاه مشغول شوم اقدام به این کار کردم ولی مراحل ایجاد آموزشگاه روال خود را داشت یعنی فقط می بایست شرایط احراز موافقت نامه اصولی را می داشتم به اضافه سرمایه تا بتوانم پروانه کسب از اداره بگیرم. در زمانی که کارهای اداری انجام می شد من با داشتن موافقت نامه اصولی به صندوق مهررضا مراجعه کردم چون این صندوق با اداره قرارداد داشت و برای تأسیس وام پرداخت می کرد. تا زمان پرداخت وام هم من به کلاسهای مختلف برای گذراندن دوره های پداگوژی (دوره های کلاسداری) اقدام کردم» هم در رشته مربیگری و هم در رشته مدیریت. دوره های مربوطه را گذراندم و برای گرفتن کارت مدیریت باید یک سری کتابهای دانشگاهی را مطالعه می کردم و در آزمونهای مربوطه شرکت می کردم که خوشبختانه به انجام این کارها موفق شدم و توانستم کارت مربیگری و کارت مدیریت را از اداره مربوطه بگیرم. کم کم زمان گرفتن وام فرا می رسید و من به دنبال اجاره محل آموزشگاه بودم که لازم بود تحقیقاتی در این زمینه داشته باشم تا جایی را که اجاره می کنم از نظر اماکن و اداره فنی و حرفه ای قابل قبول باشد که خوشبختانه این کار هم انجام و حال می بایست تجهیزات لازم را بازرس اداره تأیید می کرد که این کار نیز انجام شد و به من اجازه مهر آموزشگاه و تبلیغات را دادند و بعد نوبت به کارهای شهرداری منطقه برای زدن تابلو و شرایط خاص آنها می رسید. این کار هم خوشبختانه انجام شد.

ناگفته نماند که تمامی این مراحل که من در چند خط نوشتم روزها و هفته ها و ماهها به طول انجامید.

با توکل به خدا و امیدی که داشتم تبلیغات را شروع کردم و در اول کار با 3 هنرجو مشغول شدم و رفته رفته هنرجویان بیشتری را جذب کردم و به هدفی که داشتم رسیدم من با توجه به محدودیت مکانی که داشتم اول با سه رشته آموزشی شروع کردم یعنی مراقبت زیبایی و گریم و طراحی دوخت و گلدوزی حرفه ای ولی می توانم با داشتن مکان بزرگتر رشته های بیشتری را برای آموزش داشته باشم و سعی دارم به این هدف هم برسم.

 

پروانه تأسیس                   تاریخ صدور: 28/4/1388

گواهینامه مربیگری             تاریخ صدور:  23/2/1386

گواهینامه مدیریت               تاریخ صدور: 11/6/1386 

 

 1 copy copy

 2

 3

 

 4

 

5 copy

 6

 7

 8

 9

 10

 

 

 13

 14

 15

 16

 17

18

19 

 20

 21

 22

 23

 24 copy

 

سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور

       سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور، نهادي وابسته به وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي است. بر اساس مادۀ واحدۀ شمارۀ 6082 شوراي انقلاب در تاريخ 25/4/1359 از ادغام سه نهاد آموزشي (مراكز تعليمات حرفه‌اي، صندوق كارآموزي، كانونهاي كارآموزي و واحدهاي مربوط به مطالعات نيروي انساني و اشتغال وزارت كار و امور اجتماعي)، نهادي به نام سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور به منظور ارائه آموزشهاي فني و حرفه‌اي و تربيت نيروي كار ماهر شکل گرفته است.
    
اين نهاد، بر اساس بيش از 10 قانون موضوعه و مادۀ 151 قانون برنامه سوم و تنفيذ آن در برنامه چهارم، متولي آموزشهاي فني و حرفه‌اي كوتاه مدت بوده و مسؤول كميتۀ تخصصي آموزشهاي فني و حرفه اي غيررسمي با عضويت 16 وزارتخانه و سازمان و در نهاد كارگري و كارفرمايي است و فعاليتهاي آموزشي خود را در دو بخش دولتي و غير دولتي اجرا مي كند.
    
اين سازمان علاوه بر ستاد مركزي، 31 ادارۀ كل در سطح كشور و يك مركز تربيت مربي در شهر كرج دارد و به منظور دستيابي به تازه‌هاي علوم و فناوري روز و همگامي با استانداردهاي بين المللي، همواره سعي بر گسترش روابط بين المللي از جمله با سازمان بين المللي كار (ILO) و سازمان بين المللي آموزش حرفه‌اي و كشورهاي مختلف دنيا كرده است

 

هدفهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور عبارتند از:

 -1 
تربيت نيروی كار ماهر و نيمه‌ماهر (آموزش جويندگان كار فاقد مهارت)

2 - ارتقای مهارت نيروی كار شاغل

3- ايجاد و توسعة توان كارآفريني

4- افزايش توان خوداشتغالي

5 -ايجاد مهارتهاي پيش از اشتغال به منظور كاهش دورۀ جست‌و‌جوي شغلي و تقويت كسب شغل

6- ايجاد دالاني سازمان يافته براي ورود مهارتهاي نوين جهاني به كشور

7- مديريت و نظارت بر آموزشهاي غيررسمي مهارت در بخش خصوصي و حمايت در جهت توسعۀ مراكز فوق

 

ساختار ستادي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور

معاونت آموزش
معاونت پژوهش و برنامه‌ريزي
معاونت اداري- پشتيباني


ا

نويسنده : حمیده تقوی عالی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.