5 – تلاش براي تهيه و تدوين برنامه برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري و ا دبي با همكاري واحدهاي ذيربط
6 – برنامهريزي و اقدام در جهت تشكيل نمايشگاههاي مختلف آثار هنري و فرهنگي كتب
7 – اقدام لازم در زمينه تشويق دانشآموزان به خلق آثار فرهنگي و هنري بر طبق موازين اسلامي
8 – كوشش در شناخت دانشآموزان مستعد كه در زمينههاي فرهنگي و هنري و انتشاراتي ميتوانند آثاري را از خود ارايه دهند و ايجاد امكانات لازم براي اينگونه دانشآموزان با نظر مقام مسؤول
9 – تهيه و تنظيم جزوات و نشريات تربيتي و فرهنگي در سطح منطقه با همكاري عوامل مربوط
10 – كوشش در جهت توسعه و تجهيز كتابخانه در واحدهاي آموزشي تابعه با همكاري عوامل ذيربط و تلاش براي تقويت فرهنگ كتابخواني
11 - كوشش در شناسايي آثار جالب مذهبي و فرهنگي و هنري منطقه و تنظيم گزارشات لازم در اين زمينه جهت ارايه به مقامات مسؤول
12 - ايجاد انگيزههاي مناسب در بين دانشآموزان و معلمان منطقه براي مطالعه كتابهاي سودمند و استفاده از وسايل سمعي و بصري
13 - تهيه اطلاعات لازم از كتابخانهها و عناوين كتب موجود در سطح منطقه
14 - نظارت بر توزيع بولتن ها و جزوات و نشريات فرهنگي هنري و ادبي كه در سطح منطقه در بين دانشآموزان توزيع ميگردد
15 - برنامهريزي و اقدام جهت برگزاري مسابقات و جشنوارههاي فرهنگي و هنري بر اساس دستورالعملهاي ابلاغي
16 – بررسيهاي لازم پيرامون فعاليتهاي مختلف فرهنگي و هنري ادبي دانشآموزان به منظور فراهم نمودن زمينه رشد و شكوفايي استعدادهاي آن در سطح منطقه
17 – سرود همگاني و نقاشي همگاني
18 – شركت در جلسات و كميسيونهاي مربوط
19 – بررسي مطالعه ، تحقيق، پژوهش به منظور كسب مهارتهاي لازم و ارتقاء علمي جهت ارائهي راهكارهاي مناسب در زمينهي شغل مورد تصدي
20 – تهيه و تنظيم بخشنامهها و دستورالعمل هاي لازم در زمينه شغل مورد تصدي و ابلاغ به واحدهاي ذيربط ودقت لازم جهت حسن اجراي آنها
21 – تهيه پيشنويس مكاتبات و گزارشهاي لازم
22 – پاسخگويي مناسب به تماسهاي تلفني و سئوالات حضوري مراجعان درچارچوب وظايف مربوط به پست مورد تصدي
23 – استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات و اتوماسيون ا داري در زمينه شغل و وظايف محوله
24 – تلاش و حديت در اجراي مناسب مراسم ياما... و مناسبتهاي ديگر با برنامهريزي مطلوب
25 – انجام ساير امورارجاعي مربوط در صورت لزوم
مراحل برگزاري آزمون فرهنگي و هنري
1 – بخشنامه از طرف سازمان آموزش و پرورش از طريق اتوماسيون به منطقه ميرسد .
2 – مديريت محترم منطقه بخشنامهي مربوطه را به معاونت پرورشي ارجاع ميدهد
3 – معاونت پرورشي نيز به كارشناس مسؤول امورفرهنگي ارجاع داده
4 – كارشناس مسؤول هم به كارشناس امورفرهنگي ارجاع ميدهد
5– كارشناس هم بخشنامه را مورد مطالعه قرار داده و با نظر كارشناس مسؤول و معاونت پرورشي به مدارس ارسال مينمايد.
7 -با مدرسه مورد نظر هماهنگي لازم به عمل آمده.
الف – نحوهي برگزاري به چه صورت باشد
الف – آمار شركت كنندگان
ب – مراقبين
پ - ناظرين
ج – پذيرايي
8-بالاخره بعد از برگزاري آزمون پاسخنامه ها به منطقه فرستاده ميشود.
منطقه نيز اگر سازمان اعلام نموده باشند كه پاسخنامه ها به همان صورت ارسال گردد. اقدام مينمايند . البته ممكن است اعلام نموده باشند كه پاسخنامه ها در منطقه تصحيح گرديده و جواب را به سازمان ارسال نمايند . اين كار در منطقه انجام شده و به سازمان تحويل داده ميشود.
والسلام