مقدمه:
با توجه به روند رو به رشد و توسعه جوامع انسانی و پیچیدگیهای ناشی از آن در ارتباطات، روابط عمومیها همواره سعی بر آن دارند تا بتوانند با استفاده از دانش و هنر و نگاه عمیق و کارشناسی به مسائل و موضوعات مرتبط در راستای اهداف و برنامههای سازمان متبوع خود گام بردارد . درهمین راستا روابط عمومی پستبانک در سال جاری علیرغم حدوث برخی مشکلات و کاستیها بویژه در مهمترین ابزار آن که بودجه میباشد تلاش نموده رسالت خود را بر مبنای اهداف بانک به نحو مطلوبی ارائه و دین خود را به مشتریان، سهامداران و همکاران ادا نماید.
بر این اساس گزارشی پیرامون تلاشها و اقدامات انجام گرفته به تحریر درآمده که تقدیم میگردد. البته باید اذعان داشت در این راه مساعدت و رهنمودهای مقامات عالی بانک و همکاری و تعامل سایر ادارات کل و مدیران محترم ستادی و اجرایی مؤثر و راهگشا بوده است.
1ـ اقدامات عمومی و ساختاری
2ـ رسانه (نشریه، اطلاعرسانی، خبر و ...)
تعدادکل: 144 مورد
(بطور متوسط روزانه 2 مورد) تعدادکل: 540 مورد
تعدادکل: 15 مورد
3 ـ انتشارات و تبلیغات
بروشور: (2 مورد جمعاً 300 هزار نسخه)
ـ سامانه موبایل بانکینگ
ـ سامانه تلفنبانک
ـ سامانه پیامکوتاه
ـ بانکداری اینترنتی
ـ آشنایی با پرداخت اقساط تسهیلات بانکی بهصورت الکترونیکی
پوستر: (ا مورد 15 هزار برگ)
کتابچه: (9 مورد جمعاً 130 هزار جلد)
متفرقه:
طراحی، چاپ و توزیع:
تبلیغات:
- پخش مسابقه فوتبال استقلال و هنرمندان از شبکه مختلف سیما
4ـ سمعی و بصری
5ـ مطالعات و افکارسنجی
6ـ روابط عمومی الکترونیک
7ـ مالی
8ـ ارتباطات مردمی(درون سازمانی و برون سازمانی)
9ـ امورفرهنگی و دبیرخانه شورای فرهنگی
10ـ مناسبتها
مشارکت و حضور مؤثر در همایشها:
11ـ دستاوردها
ـ دریافت لوح و تندیس «کارگزار برتر دومین کنگره کارگزاران مسلمان اسلامی»
- دریافت لوح و تندیس «کنفرانس بینالمللی بازاریابی و خدمات بانکی»
- دریافت لوح و تندیس «تجلیل از برگزیدگان صنعت ایران»
- دریافت لوح و تندیس «انتشارات روابطعمومی»
- دریافت تندیس ایزو «نخستین دوره آئین سرآمدان روابطعمومی»
- دریافت جایزه «هشتمین دوره جشنواره برترینهای روابطعمومی»
- دریافت تندیس ویژه «همایش ملی تعاون»
- دستیابی به درآمد سرانه تعیین شده طی دورههای معین ارزیابی عملکرد
12ـ مشکلات و محدودیتهای فعلی ادارهکل روابطعمومی