سه شنبه, 06 آذر 1403

 



رویکرد فرهنگی سازمان سما

رویکردهای فرهنگی سازمان سما

1-     تلاش در جهت آموزش و ارتقاء سطح یادگیری و آموزش قرآن

-          طرح قدس

-          طرح کیفیت بخشی

-          آموزش مدرسان

-          تعیین صلاحیت مدرسان قرآن

-          اجرای مسابقات قرآن و عترت دانشگاه در آموزشکده ها

-          اجرای قرائت قران
 

2-    تقویت التزام عمل به نماز

-          ابلاغ دستورالعمل توسعه و ترویج فرهنگ نماز با محوریت آموزش و یادگیری نماز

-          استانداردسازی نمازخانه ها

-          عدم تداخل بین برنامه آموزشی و نماز جماعت

-          تاکید بر مشارکت جویی معلمان، عوامل و کارکنان

-          تشکیل ستاد اقامه نماز در سطح سما واحد

-           

3-    کمک به هویت یابی دینی و ملی فراگیران سما

-          اجرای جشنواره فرهنگی و هنری با محوریت قرآن ، عترت و نماز سبک زندگی فردی و اجتماعی

-          ارتقاء توانمندی ادبی و هنری فراگیران

-          شناخت فرهنگ و ادبیات ایران زمین

-          الگوسازی

-           

4-    توسعه و توانمندسازی منابع انسانی

-          تعیین شرایط احراز عوامل فرهنگی و طی فرآیند جذب و ارزیابی مستمر وضعیت نیروی فرهنگی واحدهای سما

-          اجرای دوره های آموزشی و گردهمایی ها

-          آموزش غیرحضوری و مکاتبه ای

-          اجرای طرح قدس و سایر مسابقات ویژه کارکنان

-           

5-    تقویت اخلاق، ارزشها و باورهای دینی

-          آشنایی با شعائر دینی با محوریت اجرای مناسبتها، ایام ا... و آداب مذهبی

-          تلاش برای آشنایی با فرهنگ حجاب، عفاف و پوشش اسلامی

-          برگزاری نمایشگاه ها، همایشها، مسابقات فرهنگی

-          برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و تاکید بر پاسخ به شبهات دینی

-          ترغیب و تشویق به کتابخوانی و مطالعه

-          بسیج

6-    تقویت ارتباط بین اولیاء با مربیان مدرسه

-          انجمن اولیاء و مربیان و تقویت ارتباط بین والدین و مربیان مدرسه ، آموزش خانواده، اصلاح الگوی مصرف

 

7-    اهداف فرهنگی مورد نیاز

-          پژوهش محور بودن برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی (مبتنی بر کاربست نتایج تحقیقات)

-          اثربخشی فعالیتهای فرهنگی در راستای نهادینه کردن ارزشها و باورهای دینی

-          تحلیل مبتنی بر واقعیتهای موجود در آسیبهای فردی و اجتماعی فراگیران (شناخت نیازها و محدودیتها، شناخت و ارزیابی امکانات و منابع و عوامل موثر)

-          ضعف جدی در همسو نبودن برنامه ها ، فعالیتها و عوامل انسانی در سایر بخشها با بخش فرهنگی

-          ساعت پرورشی و کیفیت اجرای آن

-          مهارتهای زندگی

 

 

نويسنده : مهدی طارقلی

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.