ارتباطات :
سیاستگذاری ، برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف ، سیاستها،فعالیت ها، برنامه ها و مواضع سازمان به مخاطبان ، رسانه ها و جامعه .
گردآوری ، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم ، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارائه آن به مدیریت .
تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمانی و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان .
اعلان مواضع سازمان:
عضویت و شرکت در جلسه های مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها، خطمشی ها، برنامه ها وروند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمایی ها و جلسه ها.
تدوین "تقویم جامع ارتباطات سازمانی " در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی ، کارکنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی وتلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی .
تدارک تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراکز و مسئولان سازمان .
برنامه ریزی و اطلاع رسانی به مردم درباره عملکرد سازمان به انگیزه تنویر افکار عمومی .
تدوین برنامه سالانه مصاحبه های مسئولان سازمان با مطبوعات ، متناسب با اولویتهای سازمانی ونیازهای افکار عمومی .
تهیه و تنظیم اطلاعات پایه ای از سازمان برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبانهای مختلف .
ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات ، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری ها و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم .
امور فرهنگی و نمایشگاهها :
مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی سازمان .
پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی سازمان در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه .
تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی تبلیغی در ساختمانها و محوطه ها.
مدیریت نمایشگاهها (سالانه ، دایمی و ...) در خارج و داخل سازمان .
طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان (متناسب با سلایق و علایق قشرها).
تهیه ، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل سازمان .
راه اندازی و اداره موزه و اتا ق انتظارات سازمان .
تولید و سفارش ساخت آگهی های تلویزیونی و فیلم های مورد نیاز برای تبلیغ عملکرد و مستندسازی سازمان .
انتشارات :
تدوین کتب ، جزوه ها و تهیه مواد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان .
گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامه ها; باشیوه ها و قالبهای مؤثر و مناسب .
تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارائه به افکار عمومی .
انتشار نشریه داخلی و برون سازمانی سازمان .
سنجش افکار:
تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه /فصلی /سالانه ) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برای ارائه به مدیریت .
نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای سازمان در نظر اقشار مردم بویژه نخبگان ، رسانه ها و دستگاهها از یک سوو مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت .
سنجش افکار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راه کارهای مناسب به مدیریت .
طراحی و اجرای نظام گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه مؤثرتر در بهبود جریان امور سازمان .
پژوهش و برنامه ریزی :
تهیه گزارشهای عملکرد دوره ای از فعالیتهای امور فرهنگي.
نوآوری ، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظایف امور فرهنگي.
نظارت و ارزیابی فعالیتها و اعمال نتایج حاصل در برنامه ها و فعالیتهای آتی .
طراحی و برنامه ریزی برای ارتقاء کلیه اموری که به رشد کمی و کیفی ارتباط و همدلی بین سازمان ومردم و دستگاهها و مدیران و کارکنان با یکدیگر بیانجامد.