هيات امنا صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران
هيات امنا صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران ارگاني است در جهت رفع نيازهاي بيماران و جلوگيري از خروج ارز از كشور
به عبارتي يعني از خروج ارز از كشور حتي المقدور جلوگيري كرده و تاجايي امكان داشته باشد در داخل كشور به مداوا بيماران مي پردازيم
اين سازمان به قسمت هاي مختلفي تقسيم مي شود
رياست ، بازرگاني ، مالي ، ذيحسابي ، كارگزيني و . . .
واحد مالي :
به بخشهاي مختلف تقسيم مي شود و هر شخص وظيفه اي عهده دار مي باشد . منجمله بيمارستان ها و بيمه هاي طرف قرارداد
محاسبه و تنظيم ليستهاي آنژيوگرافي ، قلب ، چشم و پيوند كليه بيمارستانهاي طرف قرارداد با بيمه هاي ارتش – تامين اجتماعي – خدمات درماني
قابل ذكر است پيوند كليه مربوط به كليه استانهاي كشور و همچنين تنظيم و محاسبه ليستهاي ذكر شده با بيمه هاي مكمل شامل بيمه ايران – آتيه سازان – شركت نفت – شركت فولاد – بانكهاي سپه ، ملت ، كشاورزي ، تجارت – حوزه علميه قم و تهران – بيمه زندانها – شهرداري – هواپيمايي هما و كميته امداد امام
توضيح كامل :
بيمارستانهاي طرف قرارداد با بيمه در زمان معين تعيين شده بايد ليستهاي اعمال جراحي خود را تا زمان تعيين شده ارسال نمايند . قابل ذكر است زمان تعيين شده مختص اعمال جراحي كليه مي باشد و مابقي اعمال جراحي تا آخر همان سال قابل پرداخت مي باشد .
براي پرداخت بايد به نوع عمل جراحي و نوع بيمه توجه داشت .
پيوند كليه ______ نوع بيمه تامين اجتماعي _______ كل درصد پرداخت بيمه 90% و 10% فرانشيز كسر مي شود .
پيوند كليه ______ نوع بيمه ارتش _______ 100% بيمه كميته امداد ______ 50% قابل پرداخت مي باشد .
و مابقي بيمه ها به صورت كامل پرداخت مي شود./
براي اعمال جراحي قلب از K جراحي استفاده مي شود وهر K ميزان درصد آن مشخص مي باشد .
در مورد اعمال چشم و زنان هم به همين صورت انجام مي شود
با توجه به ليست ارسال و نوع عمل و نوع بيمه تمامي اطلاعات هر بيمار در سيستمي به نام آمار بيماران ثبت مي شود و براي هر ليست بايد پرداخت شد جداگانه زد .
قبل از صحبت درمورد پرداخت شد ، توضيحي در مورد سيستم اطلاعات بيماران هيات امنا لايحه ارزي مي دهيم.
سيستم اطلاعات بيماران به ده بخش تقسيم ميشود .
سال كاري – گزارش آماري – گزارش تفضيلي – ثبت بيماران – پزشكان – بيمارستان – بيمه درماني – اعمال جراحي- ورود - خروج
ورود و خروج : همانطور كه ميدانيد براي وارد و خارج شدن از سيستم مي باشد .
اعمال جراحي : فرم ثبت مشخصات اعمال جراحي به 2 قسمت تقسيم مي شود .1- كد عمل ، 2- نام عمل . در بخش اول كد عمل : هر عملي يك كد مخصوص دارد و بخش دوم نام عمل ذكر مي شود و در نهايت دكمه ثبت را كليك ي كنيم .
بيمه درماني : 3 بخش كئ بيمه ، نام بيمه و درصد بيمه تقسيم مي شود . كد بيمه : كد مشخصي با توجه به نوع بيمه وارد كرده نام بيمه : بيمه مورد نظر را ذكر كرده و در قسمت درصد بيمه با توجه به نوع بيمه درصد مورد نظر با توجه به تعرفه ساليانه سازمانهاي بيمه گر نوشته مي شود.
بيمارستان : 2 بخش كد بيمارستان و نام بيمارستان تقسيم مي شود . كد بيمارستان : يك كد مشخصي در نظر مي گيريم و در قسمت نام بيمارستان ، بيمارستان مورد نظر را نوشته .
پزشكان : 2 بخش كد پزشك و نام پزشك
كد پزشك : براي هر پزشك كدي تشكيل داده و قسمت نام پزشك : نام پزشك مورد نظر را با توجه به كد پزشك ذكر مي شود .
ثبت بيماران :
چهار قسمت قبل كه اطلاعات آن وارد شده و ثيت كرده ايم در اين بخش قابل روئيت مي باشد .
به ايصورت كه : ليستهاي بيمارستاني دريافتي از طرف بيمارستانها طبق اطلاعاتي كه در بخشهاي قبل نسبت به نوع بيمارستان و عمل و نوع بيمه و درصد آن وارد كرده ايم و در اين قسمت كامل مي كنيم . تخفيف ، مبلغ واريزي ، مبلغ كل و مبلغ عمل را وارد كرده و تاريخ پرداخت شد زده و در نهايت ذخيره مي كنيم .
پرداخت شد : تاريخي است كه بايد براي هر ليست به صورت جداگانه زده ميشود و به جهت اينكه آن ليست كارش به اتمام رسيده و بتوان پرينت گزارش تهيه نمود فقط بايد توجه نمود كه تاريخ پرداخت بايد بعد از تحويل ليست و در مدت يك ماه باشد و روزهاي تعطيل ذكر نشود .
گزارش تفضيلي : اين بخش وابسته به قسمت قبل مي باشد در صورت كامل بودن بخش قبل و طبق تاريخ پرداخت شدي كه براي هر بيمارستان در نظر گرفته شده ، آن تاريخ را انتخاب كرده و صفحه اي كه باز مي شود آن را چك مي كنيم و در نهايت پرينت گرفته مي شود .
گزارش تفضيلي به چهار قسمت تقسيم مي شود .
در اين مرحله اطلاعات وارد شده را به چند صورت بايد گزارش گرفت .
1- گزارش تفضيل حق الزحمه تيم پزشكي جزئي (نام بيماران به تفكيك سازمان هاي بيمه گر)
2- گزارش تفضيل حق الزحمه تيم پزشكي كلي (ليست جمع كل بدهي هاي سازمان هاي بيمه گر)
3- گزارش ليست تخفيف هاي هزينه (ليست كمك به بيماران خاص پرداخت از بودجه دولتي سازمان مربوطه)
4- ليست بيماران عمل شده (ليست دريافت از سازمان هاي بيمه گر)
مرحله اول و دوم و سوم گزارش مربوط به صدور سند مي باشد . بعد از پرينت گزارش جهت صدور سند ارسال مي شود
مرحله چهارم مربوط به بيمه مي شود . بعد از پرينت گزارش جهت ارسال به بيمه و مدارك آنها به تفكيك نوع بيمه به صورت ماهيانه ارسال مي شود .
مرحله صدور سند :
در اين مرحله طبق پرينت گزارش اول و دوم و اصل ليست بيمارستاني ضميمه شده به پرينت اطلاعات را در برنامه اي به نام همكارام سيستم وارد كرده و سند تهيه مي شود .
بعد از تهيه سند براي تآييد به قسمت رسيدگي و تآييد رفته و بعد چك مجدد سند براي امضا مدير مالي و صدور چك و در نهايت امضاء رياست مي رود .
مرحله ارسال به بيمه :
در اين مرحله طبق پرينت گزارش مرحله سوم و چهارم و كپي ليست بيمارستاني به همراه مدارك آنها به تفكيك نوع بيمه جهت ارسال به بيمه آماده مي شود .
اين روند به طور ماهيانه وبه صورت دقيق بايد انجام شود زيرا در صورت ناقص پرونده و گذشت ماه از بيمه هاي طرف قرارداد پرداختي صورت نمي گيرد .
گزارش آماري :
تمامي ليست بيماران ثبت شده طبق مراحل قبل به صورت ساليانه آماري گرفته مي شود .
به تفكيك نوع عمل و بيمارستان مورد نظر
گزارش آماري پس از تهيه آن به صورت ساليانه تسليم مجلس شوراي اسلامي مي شود و نسبت به بودجه اي كه استفاده شده از كل بودجه در نظر گرفته شده هيات امنا به صورت ساليانه در صورت تائيد آن و نسبت به ميزان استفاده مبلغ در نظر گرفته شده ، با شروع سال جديد بودجه اي براي اين هيات در نظر گرفته مي شود .
سال كاري : با شروع سال كاري جديد در اين قسمت سال مورد نظر انتخاب مي شود .
نرم افزاز اتوماسيون اداري تحت وب
سيستم اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم با ايجاد بستري مناسب براي ثبت و گردش نامه و انواع فرم هاي سازماني پيگيري دقيق ، گزارش اقدامات لازم و مديريت بهينه ي جلسات ، ضمن سرعت بخشيدن به روند مكاتبات درون سازماني ، امكان تعامل الكترونيك برون سازماني را نيز فراهم مي كند . مجموعه اين امكانات با بهره گيري از برترين فناوري هاي توليد نرم افزار ، با كاربري ساده و امنيت بالا ساخته شده است .
به كارگيري اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم ، به همراه كارتابل آفلاين ، امكان دسترسي آسان به مكاتبات از هر نقطه جغرافيايي را براي كاربران فراهم مي كند .
به اين ترتيب ، با اين سيستم تحت وب مي توانيد به جاي كارتابل و زونكن هاي فيزيكي از كارتابل هاي مجازي سود ببريد .دسترسي به كارتابل شما از طريق اينترنت محدوديت هاي مكاني را از بين مي برد و لزومي به حضور هميشگي در محيط كار جهت رسيدگي به مكاتبات وجود ندارد . اين امر به نحقق دوره كاري كمك مي كند .
افزون بر اين و در صورت عدم دسترسي به اينترنت شما مي توانيد از كارتابل آفلاين سود ببريد . با اين ابزار ، مي توانيد در هر نقطه اي از جهان به نامه ها و ارجاع هاي خود دسترسي داشته باشيد و عملياتي از قبيل ديدن نامه ها و ارجاع كارها به همراه پاراف را بدون نياز به اينترنت انجام دهيد . سپس و در اولين دسترسي به اينترنت انتقال مجموعه عمليات انجام شده به سيستم تحت وب امكان پذير خواهد بود .
افزايش بهره وري و صرف وقت براي كارهاي كليدي در سازمان
سيستم يكپارچه مكاتبات اداري با مديريت گردش انواع نامه ها و فرم ها و ساماندهي جلسات و قرارها موجب آسان سازي در اور سازماني و صرفه جويي در هزينه و زمان مي شود .
از جمله امكانات سيستم اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم براي افزايش بهره وري در سازمان ، عمليات اتوماتيك است . با اين امكان ، كارهاي روزانه شما به صورت خودكار انجام مي شود و گردش كارها تسهيل مي گردد . به اين ترتيب ، شما مي توانيد از زمان خود براي انجام فعاليت هاي مهم تر در سازمان سود ببريد . درواقع عمليات خودكار ، امكان انجام چند كار تكراري را تنها با زدن يك دكمه ممكن مي سازد .
تعامل الكترونيك برون سازماني با امنيت بالا
ارسال وپيگيري نامه هاي ارباب رجوع از طريق زير سيستم گيشه ي مكاتبات الكترونيك و استفاده از تبادل الكترونيك مكاتبات با سازمان هاي طرف مكاتبه دامنه كاربرد نرم افزار اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم را تا خارج از مرزهاي سازمان گسترش داده است .
امكانات سيستم براي دولت الكترونيك
از جمله امكانات سيستم اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم براي ارتباطات برون سازماني گيشه مكاتبات الكترونيك ارباب رجوع است . اين زير سيستم ، درگاهي است براي برقراري ارتباط ارباب رجوع يا مشتريان با سازمان . با اين زير سيستم ، شما مي توانيد فرم هاي مورد نياز خود را طراحي و در اختيار مشتري يا ارباب رجوع قرار دهيد . از جمله ويژگي هاي آن قابليت دسترسي در همه جاي كشور با استفاده از اينترنت است . علاوه بر اين ، اطلاع رساني آن از طريق سايت ، تلفن گويا و يا پست الكترونيكي صورت مي گيرد .
امكان ارجاع بين سيستم هاي اتوماسيون اداري همكاران سيستم ، سازمان هاي مادر را قادر مي سازد تا سريع تر و به طور مستقيم با اشخاص سازمان هاي زير مجموعه خود مكاتبه نمايند .
همكاران سيستم
همكاران سيستم در سال 1366 ، با 120 هزار تومان سرمايه و توسط جمعي سه نفره كار خود را آغاز كرد . امروز ، همكاران سيستم بزرگترين شركت نرم افزاري بخش خصوصي است : شركت مسلط به بازار نرم افزار ايران با بيش از 9500 مشتري در كسب و كارهاي بزرگ ، متوسط وكوچك و 1100 نفر سرمايه ي انساني مي باشد .
همكاران سيستم با به كارگيري استانداردهاي جهاني و از طريق توسعه ي فناوري اطلاعات در سازمان هاو موسسات خصوصي و دولتي ، مي كوشد كسب و كار مشتريانش را به عنوان شركاي تجاري خود ، توسعه دهد .
فعاليت هاي اصلي همكاران سيستم
ارائه راهكارهاي نرم افزاري كسب و كار تجاري بر اساس فرايندهاي عملياتي سازمان هاي متوسط و بزرگ در صنايع مادر ، توليدي ، خدماتي و بازرگاني
ارائه راهكارهاي نرم افزاري براي كسب و كارهاي كوچك
ارائه راهكارهاي خاص فناوري اطلاعات براي سازمان ها و نهادهاي دولتي
ارائه خدمات آموزش ، استقرار و پشتيباني راهكارهاي نرم افزاري
ارائه خدمات مهندسي شبكه هاي پيشرفته و امنيت اطلاعات