بنام خدا
نام ونام خانوادگی : محسن اکبری
نام استاد : خانم میرزایی
رشته : روابط عمومی پودمان (1)
موضوع : کاربینی شامل معرفی بانک مسکن وعملکرد مدیریت کل روابط عمومی بانک مسکن
همانطور که هر بخشی در یک سازمان وظایفی را عهده دار است ، روابط عمومی نیز که بعنوان چشم بینا و گوش شنوای هر سازمانی محسوب می شود ، وظایفی همچون برنامه ريزي ، سياستگذاري ، پيشنهاد بودجه و تدوين برنامه هاي تبليغاتي بانك و نظارت بر حسن اجراي آن ، تهيه دستور العمل و برنامه ريزي و نظارت بر خريد و توزيع هداياي تبليغاتي ، بررسي و تحقيق در خصوص راهكارهاي تكريم ارباب رجوع و نظارت بر حسن اجراي طرح تكريم از جمله بازديد از شعب و هماهنگي جهت بازرسي هاي دوره اي ، امور دبير خانه طرح تكريم ارباب رجوع (جلسات، پيگيريها و برنامهها و ... ) ، انجام پژوهشهاي درون سازماني و برون سازماني در خصوص راههاي ارتباط جمعي و نحوه ارائه خدمات بانكي به مشتريان و ارائه راهكارهاي حاصل از پژوهش ، سازماندهي و تقويت روابط عمومي در مديريتها از طريق هماهنگي با كارشناسان ارتباطات و بازاريابي، تعيين بودجه روابط عمومي و بازاريابي در مديريتها و نظارت بر حسن اجراي امور در مديريتها ، سياستگذاري، تهيه، نظارت بر چاپ و نحوه توزيع تمام اقلام اطلاع رساني، انتشاراتي و مطبوعاتي بانك شامل: ماهنامه، خبرنامه، ويژه نامه، كتاب، بروشور، جزوات، دفتر تلفن، كارت ها، تراكت، تقدير نامه، اوراق بهادار و ساير موارد ، بررسي و سياستگذاري براي حضور خبري و تبليغاتي بانك در رسانه ها از طريق هماهنگي با خبر نگاران، برگزاري كنفرانس ها و مصاحبه هاي مطبوعاتي، صدور و انتشار اخبار و بيانيه هاي مطبوعاتي و چاپ آگهي ، سياستگذاري و برنامه ريزي جهت ايجاد بستر لازم براي راه اندازي روابط عمومي الكترونيك ، سازماندهي و ارائه خدمات كتابخانه اي، خريد، آماده سازي و نمايه سازي كتب و مجلات ، مديريت كتابخانه اينترنتي و كتابخانه هاي فرعي ، ارائه اطلاعات پيرامون خدمات بانك به مشتريان و كاركنان از طريق مركز مشاوره، اينترنت و ساير ابزارهاي الكترونيكي ، اشراف كافي و بررسي و تلخيص دستورالعمل ها و بخشنامه ها به منظور پاسخگويي به مشتريان ، برنامه ريزي، اجراي مسابقات داخلي، جشنواره هاي هنري، فرهنگي و تبليغاتي ، برنامه ريزي ، اجرا و نظارت بر حسن اجراي نمايشگاه ها، گردهمايي ها، سمينارها و مراسم ملي، مذهبي ، انجام امور هنري شامل طراحي، فيلمبرداري، عكاسي، خطاطي و غيره ، بروز رساني اطلاعات اينترنت و اينترانت بانك ، تهيه گزارش هاي كارشناسي در زمينه مسائل روابط عمومي و اطلاع رساني ، بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان و پاسخ به آنان از طريق پست الكترونيك، تلفن و نامه ، برنامه ريزي و مكاتبات انجام امور مربوطه به جوايز تحصيلي فرزندان ممتاز همكاران ، دبيرخانه شوراي امور فرهنگي (جلسات، پيگيريها و برنامهها و ... ) ، برنامه ريزي و مكاتبات جهت برگزاري مراسم ويژه فوت شدگان همكاران و ... ، انجام امور تشريفاتي بانك از جمله تصدي امور سالن ها، توزيع روزنامه و شيريني، نظارت و تعويض پلاكاردها و پرچم ها، هماهنگي ماموريت داخلي و خارجي، نصب تابلو اعلانات ، اجرا و ارسال پيامك هاي تبليغاتي، خبري و فرهنگي ، تكثير فرمها، گزارشات ، بخشنامه ها، جزوه ها و اطلاعيه هاي بانك و شركت هاي وابسته به بانك ، انجام امور دبيرخانه جلسات شوراي مديران (جلسات ، برنامهريزي ، پيگيريها و ...) را برعهده دارد .
اگر در بخش روابط عمومی در بانک مسکن متمرکز شویم و به تجزیه و تحلیل بخشهای مختلف آن بپردازیم باید گفت روابط عمومی در این بانک از بخشهای مختلفی بشرح ذیل تشکیل می شود که بطور مشروح به شرح وظایف هر دایره می پردازیم :
- دايره امور فرهنگي و مناسبتها:
1- برنامه ريزي و اجراي مسابقات داخلي ( قرآن- كتابخواني- احاديث هفته و ...)
2- برنامه ريزي براي اجراي نمايشگاهها، گردهماييها ، سمينارها و مراسم داخلي
3- برنامه ريزي و اجراي جشن هاي سازماني نظير جشن آغاز سال تحصيلي – در صورت تصويب – مراسم ويژه ادارات مركزي و مديريت هاي تهران
4- ارسال پيامهاي فرهنگي براي كاركنان از طرق مختلف(sms و اينترنت و ...)
5- برنامه ريزي و اجراي مراسم قرض الحسنه (قرعه كشي يا اهداي جوايز)
6- برنامه ريزي و برگزاري جشنواره هاي هنري، فرهنگي و تبليغاتي
7- حمايت هاي مالي از امور خيريه
8- بررسي و اظهار نظر در خصوص اقلام فرهنگي – تبليغاتي ارسالي از شركت ها
7- برگزاري مراسم ملي و مذهبي در سطح بانك
9- برگزاري مراسم تجليل از ايثارگران و خانواده شهدا (همكاران)
10-مراسم بزرگداشت روز زن و اهداي هداياي مربوطه «مصوبه مربوط به سكه ها به همراه توزيع»
11-تهيه جدول و پلاكاردهاي مناسبتي (مناسبتهاي فرهنگي، ملي و مذهبي)
12-امور مربوط به جلسات شوراي امور فرهنگي (مكاتبات ، صورتجلسات ، پيگيريها و ....)
13-تهيه و اجراي تقويم اجرايي امورفرهنگي (بطور ساليانه) و يا گزارش هاي موردي حسب نوع مراسم
14-تهيه و ارائه گزارشهاي دوره اي فرهنگي به سازمانهاي مرتبط علي الخصوص شوراي امر به معروف و نهي از منكر و ستاد اقامه نماز
15-تهيه بانك اطلاعاتي(شناسنامه فرهنگي پرسنل)
16-پيشنهاد تهيه هداياي فرهنگي
17-ارائه گزارش عملكرد مديريتها در بخش فرهنگي (بصورت دورهاي)
18-پيشنهاد و تهيه بليتهاي بازديد از اماكن و برنامه هاي فرهنگي
19-ارائه ايده هاي نو و خلاقانه در حوزه امور فرهنگي
20-پيشنهاد طرحهاي مناسب جهت نهادينه نمودن فرهنگ سازماني
21-پيشنهاد در طراحي برنامه هاي مناسبتب ويژه نظير جلسات جزء خواني ماه مبارك رمضان با حضور اساتيد صاحب نام
22-برنامه ريزي و اجراي طرح جوايز تحصيلي فرزندان همكاران
2- دايره تشريفات و برگزاري مراسم:
1- انجام امور تشريفات در صورت فوت همكاران و نيز بستگان درجه اول همكاران (شركت در مراسم تدفين و ترحيم ، تهيه ، توزيع و نصب آگهي ترحيم، تهيه و تحويل تاج گل ، تهيه و نصب پلاكارد تسليت) در سطح ادارات مركزي.
2- مديريت امور برگزاري جلسات روزانه ادارات مركزي در سالن اجتماعات ادارات مركزي ساختمانهاي فردوسي ، ونك وسالن آمفي تئاتر ساختمان ونك.
3- انجام امور تشريفاتي تهيه بليت روزانه هواپيما جهت انجام ماموريت اداري همكاران ادارات مركزي.
4- مراجعه به فرودگاه و تهيه كارت پرواز مديران بانك هنگام انجام ماموريت اداري.
5- تهيه و تحويل روزانه روزنامه به روساي ادارات مركزي
6- تهيه، نصب و تعويض پلاكارد در اعياد و مناسبت هاي ملي و مذهبي.
7- انجام امور خريد و آماده سازي پك پذيرايي (ميوه ، شيريني، شكلات، بستي) در اعياد ملي و مذهبي جهت پذيرايي از همكاران ادارات مركزي.
8- تامين و نگهداري سيستم صوتي و تصويري سالن هاي كنفرانس ساختمان ونك و فردوسي و همچنين سالن آمفي تئاتر بانك.
9- مديريت برگزاري امور همايش و سمينارهاي ادارات مركزي و مديريت شعب استان تهران در سالن آمفي تاتر ساختمان ونك و يا اماكن ديگر.
10- تهيه ، نگهداري و ارسال انواع پرچم هاي بانك به ادارات و مديريت هاي شعب در صورت اعلام نياز
11- تعويض دوره اي پرچم هاي اهتراز محوطه ادارات مركزي.
12- نصب پلاكارد در محوطه ادارات مركزي در اعياد و مناسبت هاي ملي و مذهبي.
13- تكثير و تحويل لوح فشرده در صورت نياز ادارات مركزي (آموزشي و فناوري)...
14- مكاتبه با اداره كل تجهيز و پشتيباني جهت اختصاص وسيله اياب و ذهاب در صورت برگزاري همايش ، سمينار و جشن (همراهي و نظارت بر حسن انجام كار).
15- هماهنگي با مديريت امور حراست جهت حضور و استقرار يگان نظامي تشريفات در هنگام برگزاري سمينار، همايش و جشن.
16- نصب و جمع آوري اطلاعيه ، آگهي ترحيم ، پوستر در تابلو اعلانات ساختمان هاي ادارات مركزي
17- تهيه و ارسال پيام تسليت از طرف مدير عامل محترم و رياست محترم اداره كل روابط عمومي در صورت بروز فوت همكار و يا بستگان درجه اول ايشان در سطح كشور .
18- تهيه ، جمع آوري ، انتقال و نصب تجهيزات نمايشگاهي در صورت شركت در نمايشگاهها و همايشها كشوري.
19- تهيه و ارسال سبد گل از طرف مدير عامل محترم و اعضاي هيات مديره محترم بانك جهت عرض تبريك و يا تسليت به اشخاص حقيقي و حقوقي كه از طرف اداره كل حوزه مديريت اعلام مي گردد.
20- انجام و برگزاري مراسم امور جشن ها به لحاظ انتقال وسايل مورد نياز ، خريد و بسته بندي اقلام پذيرايي.
21- رزرو هتل و آماده سازي سيستم هاي صوتي و تصويري جهت برگزاري گردهمايي فصلي مديران ارشد با هماهنگي مسئولين محترم اداره.
22- انجام امور روزانه پيك جهت تحويل بسته هاي ارسالي توسط دواير مختلف اداره مانند دفاتر روزنامه ، شركتها ، چاپخانه و ....
23- خريد روزانه ميوه و شيريني جهت پذيرايي در جلسات روزانه ادارات مركزي.
24- انجام امور تنخواه گردان و بررسي فاكتورهاي خريد مربوط به دايره.
25- بررسي و تاييد صورتحساب آژانش مسافرتي هرمزان.
26- تهيه و تحويل تاج گل از طرف مدير عامل محترم بانك و اعضاي هيات مديره محترم به مجالس ترحيم در صورت فوت همكار.
3- دايره كتابخانه:
1- خريد، سازماندهي، آماده سازي و نمايه سازي كتب، مجلات، لوح فشرده و ...
2- ارائه خدمات كتابخانه اي
3- خدمات ميز امانات و ميز كتب مرجع
4- مديريت كتابخانه هاي فرعي (آموزش) مديريتهاي شعب
5- مديريت كتابخانه اينترنتي
6- سياستگذاري براي خريد روزنامه ها
7- ارائه گزارش عملكرد كتابخانه مديريتها (بصورت دورهاي)
8- تهيه بانك اطلاعاتي و متون لازم براي ارسال sms
4- دايره دفتر و بايگاني:
1- ثبت نامه هاي وارده و صادره و گزارشات داخلي
2- ارسال مراسلات (نشريات و ...)
3- تهيه و توزيع مطبوعات و ملزومات اداره
4- پيگيري نامه هاي مردمي (پاسخ به مراجعات بعدي آنان)
5- بايگاني كليه اسناد و وارده و صادره و ضمايم آن
6- انجام امور خدماتي اداره
7- پيگيري نامه هاي ارجاعي به ادارات (از ادارات)
8- كنترل اثاثيه اختصاص شماره اموال و اعلام به ادارات ذيربط
9- دبيري جلسات داخلي اداره
10- امور دفتري رئيس و معاونان اداره (منشي دفاتر)
11- امور نمابر اداره و نامه هاي فوري (Fax)
12- تنظيم ، هماهنگي و راهنمايي سيستم اتوماسيون به همكاران
13- انجام امور ماشين نويسي
14- ثبت و اعلام حضور و غياب همكاران
15- تهيه و توزيع ناهار همكاران
16- توزيع هداياي تبليغاتي و مكاتبات مربوط به آن
17- راهنمايي تماس هاي تلفني مشتريان در حد اطلاعات
- قسمت تكثير:
16- تكثير بخشنامهها و نامه هاي عمومي و ... كه از طريق ادارات مركزي ارجاع مي گردد و تكثير فرمهاي غير چاپي آنها
17- تكثير فرم ها و گزارشات و درخواستهاي همكاران در حد امكان
18- انجام امور تكثير موارد مورد نياز شركتهاي وابسته به بانك
19- تكثير در امور تبليغات بانك و اطلاعيه هاي شعب تازه تاسيس
20- تكثير جزوات آموزشي اداره آموزش
5- دايره تبليغات:
1- برنامه ريزي، سياستگذاري و تدوين برنامه هاي تبليغاتي بانك و نظارت بر حسن انجام آنها
2- برنامه ريزي و اجراي تبليغات محيطي ( فضاهاي خارجي و داخلي بانك) و نظارت بر حسن انجام آنها
3- برنامه ريزي و اجراي تبليغات راديو و تلويزيوني بانك و نظارت بر حسن انجام آنها(تهيه بريف و مانيتورينگ پخش)
4- برنامه ريزي و اجراي جهت تبليغات اينترنتي خدمات بانك.
5- تهيه دستورالعمل و برنامه ريزي خريد و توزيع هداياي تبليغاتي بانك جهت جذب و حفظ مشتري براي بانك (اخذ مصوبه، تامين بودجه و توزيع در سطح مديريت هاي شعب سراسر كشور و ادارت مركزي )
6- برنامه ريزي و تهيه جدول ارسال پيامهاي تبليغاتي (از طريق مختلف sms و اينترنت و غيره)
7- پيشنهاد بودجه ساليانه تبليغاتي بانك
8- برنامه ريزي چاپ و توزيع تقويم ساليانه
9- امور مربوط به جوايز و برنامه هاي قرض الحسنه در هر سال از زمان آغاز تبليغات مربوطه از طريق رسانه هاي مختلف تا زمان اهداي جوايز به مشتريان و تبليغات جانبي و هماهنگي لازم با مديريت هاي شعب سراسر كشور .
10- برنامه ريزي و اجراي تبليغات صوتي – تصويري داخلي شعب
11- تهيه فيلم هاي آموزشي
12- حمايتها و مشاركتهاي مالي (با موضوع تبليغات)
13- تهيه گزارش عملكرد تبليغاتي مديريتها (بصورت دوره اي)
14- تهيه كمپين براي امور تبليغاتي بانك (با هماهنگي مسئوولين اداره)
15- مطالعه مستمر ابزار نوين تبليغاتي و ارائه طرحهاي خلاقانه و استفاده از نوآوري براي پيشبرد امور مقدماتي
16- بررسي نظرگاههاي تخصصي و اخذ مشاوره از متخصصان تبليغات
17- دريافت نظرات كارشناسي و بررسي و ارائه راهكارها و پيشنهادات مناسب براي تبليغات بانك.
18- برنامه ريزي جهت ارسال اقلام تبليغاتي مورد نياز مديريت هاي شعب براي استفاده در شعب و نمايشگاهها و ..... از جمله (استند جابروشوري ، استند منشور اخلاقي )
19- برنامه ريزي و تهيه و توزيع بج سينه كاركنان بانك (بررسي و دريافت نمونه – انعقاد قرارداد و نظارت بر حسن اجراي آن)
20- تهيه برنامه هاي اطلاع رساني و تبليغاتي براي تلويزيونهاي شعب و نظارت بر حسن انجام آنها.
21- تهيه برنامه هاي مناسب جهت پخش در نمايشگاهها ، سمينارها و ... و تامين نياز مديريت هاي شعب سراسر كشور در اينخصوص .
6- دايره تكريم ارباب رجوع و افكارسنجي:
1- بررسي عملكرد اداره و تهيه گزارشهاي عملكرد دوره اي اداره
2- بررسي عملكرد كارشناسان بازاريابي و ارتباطات مديريتها و تهيه گزارشهاي دوره اي
3- انجام نظرسنجي هاي درون سازماني و برون سازماني
4- ايجاد هماهنگي با كارشناسان ارتباطات مديريتها در امور محوله
5- مسئووليت دبيرخانه طرح تكريم ارباب رجوع
6- نظارت بر نحوه اجراي طرح تكريم
7- استفاده از روشها و ابزارهاي نوين پژوهش و تحقيق
8- مستندسازي فعاليت هاي بانك
9- همكاري و هماهنگي با سازمان هاي نظارتي خارج بانك در خصوص طرح تكريم ارباب رجوع
10- اظهار نظر كارشناسي طرح هاي پژوهشي بانك در حوزه هاي ارتباطات و بازاريابي
7- دايره انتشارات و ارتباطات رسانه اي:
1- سياستگذاري ، تهيه مطالب و چاپ هفته نامه بانك و مسكن (تهيه متن ،صفحه آرايي، طراحي و ....)
2- حضور خبري در شعب و ادارات، سمينارها، جلسات و ... براي تهيه گزارش (تهران و شهرستانها)
3- ارتباط خبري با كارشناسان روابط عمومي و مديريتهاي شعب استان
4- سياستگذاري ، تهيه مطالب و چاپ ويژة نامه ها از جمله ويژه نامه دانش آموزان ممتاز بانك ، قرآن ، بانكداري اسلامي ، ورزشي و ... (تهيه متن ، جمع آوري عكسها ، صفحه آرايي ، طراحي و ...)
5- گزارش سالانه بانك به زبان انگليسي (تهيه متن و نظارت برطراحي و چاپ)
6- تهيه مطالب و ويراستاري تمامي اقلام اطلاع رساني و انتشاراتي (تقديرنامه، كارت تبريك، بروشورها، تراكت و ...)
7- سياستگذاري و برنامه ريزي در خصوص تمامي امور اطلاع رساني و انتشاراتي
8- به روز رساني طرح توزيع نشريات داخلي و خبرنامه بانك
9- ارائه پيشنهادها و استفاده از طرحهاي خلاقانه به منظور پيشبرد اهداف دايره انتشارات و رسانه ها
10- سياستگزاري، تهيه ، طراحي و چاپ حداقل 40 عنوان بروشور خدماتي بانك
11- سياستگزاري، تهيه ، طراحي و چاپ كتابچه هاي اطلاع رساني بانك از جمله خدمات ارزي ، سپرده ممتاز و ...
12- صفحه آرايي، مديريت و نظارت بر چاپ فصلنامه بانك مسكن
13- صفحه آرايي، مديريت بر چاپ و اخذ مجوز چاپ براي كتاب هاي بانك
14- بررسي و كارشناسي كتاب ها و ويژه نامه هاي خاص برون سازماني جهت درج مطالب و خدمات بانك و تهيه متون تبليغاتي واطلاع رساني جهت درج در اين كتابها
15- تهيه بريده جرايد
16- صدور و انتشار بيانيه هاي مطبوعاتي
17- برگزاري كنفرانس هاي مطبوعاتي و هماهنگي براي مصاحبه هاي مطبوعاتي
18-بررسي و سياستگذاري براي حضور خبري بانك در رسانه ها و هماهنگي با خبرنگاران
19-تهيه و ارسال جوابيه به نشريات
20- آرشيو امور رسانه اي و مطبوعاتي
21- پيشنهاد ، تهيه و ارسال خبر به خبرنگاران (از طريق SMS و ديگر رسانه ها)
22- بررسي نشريات و تمامي مطبوعات جهت درج آگهي هاي تبليغاتي بانك مسكن
23-طراحي و صفحه آرايي كمپين ها و پكيج هاي مناسبتي (طرح هاي عملي جامع مناسبتي از جمله روز زن ، نوروز و ...)
24- طراحي و صفحه آرايي تمامي امور هنري و تبليغاتي بانك (پوستر، استند، بيلبرد، تقويم، كارت تبريك و ...)
25- طراحي و صفحه آرايي تمامي امور اطلاع رساني / انتشاراتي بانك (كارت ويزيت ، خبرنامه، ويژه نامه ها، بروشورها، كتب و جزوات مختلف و ...)
26- طراحي و صفحه آرايي تمامي امور مطبوعاتي (اوراق بهادار، دسته چكها ، مسكن كارت ها، بن كارت و ... )
27- نظارت بر چاپ و توزيع تمامي اقلام تبليغاتي، انتشاراتي و مطبوعاتي
28-برگزاري و نظارت بر فراخوان هاي هنري، نحوه طراحي و اجراي پروژه هايي همانند تابلو ، آرم و ....
29-امور خطاطي و خوشنويسي
30- طراحي صفحات سايت و لينك هاي تبليغاتي سايت.
31- طراحي فلش براي مناسبتها و امور تبليغاتي به منظور اجرا در خودپردازهاي بانك
32-آرشيو تمامي فايل هاي تبليغاتي و اطلاع رساني بانك و اقلام طراحي شده از سوي اين دايره
33-تهيه لوح تقدير جهت بازنشستگان
34- امور فيلمبرداري و مديريت و نظارت بر امور تصويربرداري از اماكن بانك
35- امور عكاسي و مديريت و نظارت بر امور عكاسي از اماكن بانك
36-تهيه آرشيو عكس و فيلم بانك
37- هماهنگي با شركتها جهت تصويربرداري از مراسم و جشن هاي بزرگ بانك
38-برگزاري مسابقات ويژه عكاسي
8- دايره اطلاع رساني:
1- سياستگذاري و برنامه ريزي جهت ايجاد بستر لازم براي راه اندازي روابط عمومي الكترونيك
2- ارائه اطلاعات و اطلاع رساني پيرامون خدمات بانك به مشتريان از طريق مركز مشاوره، اينترنت و اينترانت
3- بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان و پاسخ به درخواست مشتريان و نامه هاي مردمي از طريق پست الكترونيك ، تلفن و نامه ...
4- راه اندازي و اخذ اطلاعات جهت ارائه از طريق سايت هاي اينترنت و اينترانت بانك
5- بروز رساني سايت انگليسي زبان بانك
6- بروز رساني سايت بانك (اينترنت و اينترانت)
7- راه اندازي و بروز رساني ماهنامه و نشريات الكترونيكي بانك
8- بررسي و تلخيص دستورالعمل ها و بخشنامه هاي بانك
9- بروز رساني نرم
افزارهاي پاسخگويي و اطلاع رساني
10-اجرا و ارسال پيام هاي بانك از طريق SMS
11- تهيه گزارشهاي كارشناسي و تحليل محتواي اطلاع رساني براي مديريت بانك
12- حضور كارشناس در نمايشگاههاي اطلاع رساني و تخصصي بانك
13- تهيه گزارش عملكرد مديريتها در بخش اطلاع رساني، اينترنت و ... (بصورت دوره اي)
14- نگهداري بانك اطلاعاتي مورد نياز در بخشهاي تبليغاتي ، اطلاع رساني، فرهنگي و ... جهت ارسال sms، email و ...
15- مطالعه مستمر و ارائه طرح هاي نو و خلاقانه به منظور رسيدن به روابط عمومي الكترونيك
16- راه اندازي و مديريت وبلاگ روابط عمومي
17- راه اندازي و مديريت شعبه ياب هوشمند در بستر اينترنت
18- راه اندازي 32 ساب پورتال استاني و 2 ساب پورتال ادارات مركز
19- راه اندازي و مديريت قسمت ويژه همكاران شامل اطلاعات مورد نياز ، برگزاري مسابقات اينترنتي و ..
20- برگزاري نظرسنجي از دو طريق اينترنت و ارسال SMS
21- به روز رساني اطلاعات شعب و اطلاعات تماس مديران در اينترنت و اينترانت بر اساس آخرين تغييرات
22- راه اندازي و مديريت سامانه هاي ، تعاملي بانك از جمله تالار گفتگو و صندوق پيشنهادات اينترانت ....
23- پي گيري انتقادات و شكايات مردمي توسط كارشناسان مركز مشاوره و مذاكره با ادارات و شعب ذيربط و اعلام نتيجه به مشتري به صورت تلفني
24- تهيه گزارشات جامع از انتقادات و پيشنهادات مردمي و ارجاع آن به مديران ذيربط
كارشناس مالي