((بنام خداوند هستی بخش))
موضوع : کاربینی روابط عمومی
شرح مطلب: تحقیق روابط عمومی در شرکت سهامی خاص (مهندسی مهدآرشین)
دانشجو: مهدی عیوضی 91238049270097
معرفی شرکت فوق جهت تحقیق در قسمت روابط عمومی آن شرکت:
شرکت مهندسی مهدارشین که شرکت سهامی خاص می باشد در سال 85 تاسیس گردیده است که بعد از دو سال موفق به اخذ نمایندگی انحصاری فروش و راه اندازی اینترنت شرکت پارس آنلاین و داده پردازی فن اوا را در شهرهای شهریار و شهر قدس نموده است.
این شرکت با پرسنل متعهد در زمینه فروش و بازاریابی و انجام پروژه زیر نظر روابط عمومی شرکت کا رمینمایند.
قبل از اینکه بخواهیم توضیحاتی در مورد واحد روابط عمومی این شرکت بدهیم ، از نحوه کار شرکت و کارهای آن و نمونه پروژه های ان
که انجام گرفته شده است را به شرح زیر توضیح میدهم:
مجموعه فعالیتهای شرکت:
در راستای آشنائی هرچه بهتر شما در زمینه توانائیهای این شرکت ، مواردی چند از پروژه های انجام شده با ادارات ، سازمانها ، شرکتها و .... بصورت مختصر ارائه میگردد.
سازمان بهداشت و درمان شهریار (1385)
شرکت بین المللی سام اکسون (پروژه جواهریان )(1391)
صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)شعبه 1 (1389)- شهرقدس
صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج) شعبه 2 (1389)- شهرقدس
شرکت MVM(مدیران خودرو ) (1389)
دندانپزشکی دانشگاه تهران (1387)
مشاوره شبکه بیمارستان امام سجاد (ع) (1386)- شهریار
شرکت دینا پارت (انبار)1389
شرکت دینا پارت (فروشگاه )
شرکت سازه یدک رویش- شهریار
برج 168 واحدی شاهین (1391) - جنت آباد
ساختمان تجاری و اداری پدر(1390) – شهرقدس
فروشگاه کرال شعبه 1(مجتمع خرید میلاد) (1390)
فروشگاه کرال شعبه 2(مجتمع خرید میلاد) (1390)
درمانگاه 13 رجب – شهرقدس(1389)
کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر پهلوان(1389) – تهرانپارس
شرکت جنرال الکتریک (1387-1386)
شرکت پیشرو صنعت مبنا (1386)- شهرقدس
شرکت ستاره شرق شهرقدس (1389)
شرکت تن ساز (سازنده تجهیزات ورزشی) (1390)
شرکت فوق دارای گروه فروش که شامل دو نفر خانم میشود را شامل میباشد.
پرسنل نصاب و راه اندازی اینترنت شامل 2نفر نصاب آقا میباشد که بعد از انجام مراحل اولیه فروش به محل مشترک مراجعه کرده و مراحل نصب را انجام میدهند.
پرسنل کارشناسی پروژه که شامل 3 نفر میباشد که مستقیم با واحد روابط عمومی در ارتباط هستند .که در مرحله دیگر به آنها می چردازیم.
مدیریت شرکت میباشد که در راس کار بوده و تمام هماهنگیها و دستورات برای هر واحد با نظر ایشان انجام میگیرد.
واحد روابط عمومی:
تعداد پرسنل: 2 نفر خانم
وظایف محوله: تمامی اموری که به شرح زیر به انها شرح وظایف شده است.
ساعت کاری : طبق ضوابط ساعات کاری شرکت
شرح وظایف:
1- تمام امور مربوط به مشترکین:
در پرتال جامع فروش این نمایندگی بخشی است که است کاربران اینترنتی از طریق سایت مخصوص شرکتهای اینترنتی در انجا ثبت نام کرده و در لیست انتظار میمانند.
هر روز یکی از مسئولین روابط عمومی این شرکت به قسمت این سایت سرزده و لیست کاربران ثبت نام شده در سایت را جمع آوری کرده و در لیست مخصوص شرکت ثبت مبنماید.
بعد از جمع اوری لیست و رسیدن ان به حد معمول که معمولا 10 نفر میباشد با انها تماس میگیرد و سفارشات انها را به صورت کتبی مینویسد.
سفارشات مشترکین اولیه به شرح زیر میباشد:
1- نام نام خانوادگی
2- تاریخ تولد
3- شماره تلفن اینترنت
4- شماره تماس موبایل
5- آدرس مشترک
6- سرویس مورد نظر(از نظر سرعت و فضای استفاده اینترنتی شخص)
7- مودم مورد نظر و وسایل جانبی مورد نظر مشترک .
(البته اگر مشترک سرویسهای مورد نظر شرکت را برای مطالعه و تصمیم گیری نداشت مسئول روابط عمومی از طریق ایمیل یا
فکس انرا در اختیار مشترک قرار میدهد.)
8- ثبت ایمیل مشترک
9- ساخت ایمیل مشترک در صورت نداشتن ایمیل از طرف مشترک
بعد از اینکه تمامی این اطلاعات نوشته شده و در لیست مخصوص شرکت ثبت شد. مسئول روابط عمومی انها را به قسمت فروش
شرکت تحویل میدهد که کارهای اولیه فروش به انجام برسد.
2- پیگیری تسویه حساب با مشترک:
بعد از اینکه کارهای اولیه ثبت نام از طریق پرسنل فروش انجام شد و پرونده مشترک به مخابرات فرستاده شد و جوابیه رانژه خط مشترک به شرکت عودت داده شد ، مرحله تسویه حساب مشترک به عهده پرسنل روابط عمومی میباشد.
مسئول روابط عمومی با شماره مشترک تماس گرفته و مبلغ کل فاکتور را به ایشان اعلام کرده و از طریق اعلام شماره حساب و یا مراجعه مشترک به شرکت فاکنور نهایی تسویه میشود.
3- هماهنگی به مشترک برای نصب اینترنت در محل مشترک:
بعد از اینکه تسویه نهایی مشترک با شرکت به اتمام رسید ، مسئول روابط عمومی با پرسنل نصاب شرکت هماهنگی لازم را انجام میدهد تا راس زمان و روز مشخص به محل مشترک مراجعه نمایند.
بعد از هماهنگی با نصاب ، مسئول روابط عمومی با مشترک تماس گرفته و ساعت و روز نصب را با مشترک هماهنگ کرده و قرار نهایی را در برگه نصاب ثبت مینماید.
4- تحویل برگه نصب امضائ شده و تحویل آن به واحد مالی:
بعد اتمام مرحله نصب ، و مراجعه نصابها به شرکت ، مسدول روابط عمومی برگه امضا شده نصابها را که از طرف مشترک صورت گرفته و در آن پیشنهادها و انتقادها را نوشته است جمع آوری کرده و به واحد مالی تحویل میدهد که پرسنل نصاب بتوانند تسویه حساب نصب های خود را با واحد مالی انجام بدهند.
5- پیگیری از اینترنت نصب شده در محل مشترک:
مسئول روابط عمومی وظیفه دارد تا 72 ساعت بعد از نصب اینترنت در محل مشترک با ایشان تماس گرفته و نظرات و انتقادهای مشترکین را جویا شده و انهارا با مسئول مربوطه در میان بگذارد.
6 ارائه محصولات دیگر شرکت به مشترکین:
شرکت فوق چون بجز کارهای فروش و راه اندازی اینترنت ، به انجام پروژه های دوربین مداربسته و سیستمهای امنیتی و کارهای شبکه می پردازد ، مسئول روابط عمومی وظیفه دارد بعد از اینکه اینترنت در محل مشترک انجام شد و کارهای بعدی ان که در مراحل بالا توضیح داده شد، لیست مشترکینی که کارشان مربوط به این پروژه ها می شود اعم از کارخانه ها ، شرکتها، ادارات و موسسات خصوصی را امده بنماید و به تک تک انها تماس نماید و کارهای شرکت را به انها ارائه نمایئد. و با فرستادن محصولات و کاتولوگها و رزومه کارهای انجام گرفته شرکت برای انها در صورت تمایل آنها قرارهای بعدی را هماهنگ نماید.
7 تنظیم قرار کارشناسی با پرسنل کارشناس برای مراجعه به محل متقاضیان:
بعد از اینکه محصولات و کارها توسط مسئولین روابط عمومی به مشترکین اعلام گردید و از طرف آنها تائید شد ، مسئولین روابط عمومی باید با کارشناسان پروژ ه ها تماس گرفته و ادرس مشترک مورد نظر را به انها بدهند و هماهنگیهای لازم را برای انجام بازدید از محل مشترک انجام بدهند.
8 اماده کردن لیست بازدید پروژه ها برای تائید مدیریت :
مسئول روابط عمومی بعد از بازدید کارشناسان از محل مشترک و متقاضی فوق ، لیست بازدیدی را از انها گرفته و بعد از اصلاح آنها برای تاییده نهایی مدیریت آماده مبنماید.
بعد از تهیه انها ؛ آنها را به پیش مدیریت می برد و تاییده آنها را میگیرد.
9 فرستادن پیش فاکتورهای آماده شده برای پروژ ه های بازدید شده :
بعد از اینکه تاییده نهایی توسط مدیریت گرفته شد، لیست مورد نظر را به مسئولین فروش شرکت داده تا انها پیش فاکتور مورد نظر را تهیه نمایند.
بعد از تهیه پیش فاکتور از طریق بخش فروش و تاییده مجدد نهایی آن از طریق مدیریت، مسئولین روابط عمومی وظیفه دارند آنرا از طریق ایمیل یا فاکس یا حتی قرار حضوری به مشترک یا متقاضی مورد نظر برسانند.
10- پیگیری پیش فاکتورهای فرستاده شده برای متقاضیان و تهیه قرارداد:
بعد از مدت 72 ساعت ، مسئول روابط عمومی موظف است با مشترک مورد نظر تماس حاصل نماید و پیگیری موضوع پیش فاکتور را نماید.
اگر مشترک و یا متقاضی تمایل به عقد قرارداد داشت باید ایشان مراحل اولیه ملاقات و قرارداد را انجام دهد.
- دیگر کارهایی که در این شرکت به عهده مسئولین روابط عمومی میباشد :
- هماهنگی نمایشگاهها،
- ارتباط با کارفرماههایی که بصورت ماهیانه در پشتیبانی شرکت هستند.
- برقراری ارتباط با شرکتها و ارگانهای دولتی برای ارتباطات خرید و فروش محصولات
- شرکت در مناقصات دولتی
- اگهی و جذب نیروی کار در صورت نیاز شرکت
- مصاحبه با نبروی کاری جدید
- مکاتبه با شرکتهای پرووایدر (شرکت پارس آنلاین و فن آوا)
- شرکت در جلسات توجیهی از طریق شرکتهای پرووایدر
در شرکت فوق اکثر کارهایی که با مشترکین جدید صورت میگیرد یا کارهای هماهنگی شرکت با دیگر شرکتها و سازمانها به عهده مسئولین روابط عمومی میباشد.
در هر شرکت و سازمان نقش اصلی و مهمی بر عهده واحد روابط عمومی ان میباشد.
آدرس شرکت مهندسی مهدارشین:
شهر قدس- روبروی مرکز تجاری میلاد. ساختمان صندوق صاحب الزمان(عج)
شرکت پارس آنلاین: خ نیلوفر- روبروی مصلای امام خمینی
شرکت داده پردازی فن اوا: اتوبان کردستان. ورودی امیر اباد شمالی