سه شنبه, 06 آذر 1403

 



روابط عمومی در بیمارستان

کاربینی ارائه شده توسط من در روابط عمومی بیمارستان فجر می باشد .

روابط عمومی در بیمارستانها و مراکز درمانی به دلیل سرو کار داشتن با بیماران و کارکنان درمانی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد و اگر نتواند به خوبی ایفا مسئولیت نماید ضعف بسیار بزرگی برای آن مرکز محسوب خواهد شد .

کارکنانی که در این بخش کار میکنند شامل :

مدیر روابط عمومی

کارمند ساده روابط عمومی

کارشناس تبلیغات و رسانه ها و نظر سنجی

کارشناس کارشناس تشریفات و ارتباطات، مناسبت ها، و بازدیدها

یک کارمند خدمه

وظایف مسئولین روابط عمومی در بیمارستانها مانند سایر مراکز شامل موارد بسیاری می باشد که در زیر به آن اشاره می شود:

شرح وظايف مسئول روابط عمومي

برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های بيمارستان  به رسانه ها و جامعه .   

 ایفای نقش سخنگویی بيمارستان  به منظور برقراری ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی جهت اطلاع رسانی به مردم .   

 ایجاد و ارتقاء ارتباطات بيمارستان  با سازمانها ونهاد های مختلف در محدوده وظایف محوله .

نظارت بر اجرای طرح نظام پیشنهادات مردم ، کارکنان ومراجعين  به منظور ترغیب آنان به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود جریان امور

تهيه نشريات تبلبغاتي وبولتن هاي داخلي.

برنامه ریزی ،هدایت واجرای ملاقاتهای عمومی  ،کارکنان ومراجعين بيمارستان  با مسئولین .

دريافت عرايض و شكايات وارجاع آن به واحد هاي مربوطه

تهیه و تدوین برنامه عمل سالانه روابط عمومی با تعیین اولویتها و رئوس برنامه و اقدامات .

ارایه نظرات مشورتی به ریاست بيمارستان  در زمینه چگونگی انعکاس اقدامات و فعالیت های بيمارستان  به رسانه ها و مردم .

مدیریت و برنامه ریزی سمینارها، همایش ها ومراسم گرامیداشت ایام مختلف و مناسبتهای ویژه .

ارایه گزارش عملکرد از فعالیت های روابط عمومی بيمارستان  به مقام ما فوق .

انجام سایر امور محوله از سوی ریاست محترم بيمارستان  .

ارتباطات رسانه ای 

تهیه و تدوین اخبار ، صدور بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها و تهیه پاسخ لازم در موارد ضروری جهت انعکاس در رسانه های جمعی و

مطبوعات .

برنامه ریزی ، تدوین و هماهنگی برنامه های مصاحبه مسئولان بيمارستان با رسانه های گروهی متناسب با اولویتهای بيمارستان و نیاز افکار عمومی .

نظر سنجی از مخاطبان در خصوص اقدامات و فعالیت های بيمارستان .

هماهنگی و پیگیری جلسات و برنامه ها و فعالیت های مدیریت .

ایجاد هماهنگی با رسانه های جمعی بمنظور انجام مصاحبه و شرکت در میزگردها و کنفرانس های خبری مسئولین و مدیران بيمارستان  .

اقدام در راستای تنویر افکار عمومی از طریق اطلاع رسانی ، ارسال جوابیه ، اصلاحیه و تکذیبیه به مطالب مطروحه در رسانه های جمعی .

ارائه راهکار مناسب برای اجرا و تقویت ارتباط الکترونیکی و بهره گیری بیشتر از سایت بيمارستان  در زمینه ارتباط و انتقال پیام به مخاطبان .

ایجاد هماهنگی های لازم بین سایر بخشها و قسمت های درون سازمانی و برون سازمانی برای استقبال ، پذیرایی و انجام بازدیدهای رسمی و غیررسمی ، جلسات و بدرقه میهمانان داخلی و خارجی بيمارستان

برنامه ريزي و هماهنگي براي محل اسكان مهمانان داخلي و خارجي . .

اداره واحد سمعي و بصري بيمارستان

اداره واحد اطلاعات مركز

تهيه تقويم روزهاي تشريفاتي درطول سال و انجام امور مربوطه.

انجام و پیگیری سایر وظایف محوله از سوی رئیس بيمارستان

تبلیغات و انتشارات و امور داخلی انعکاس و تشریح دیدگاه ها،سیاست ها وبرنامه های بيمارستان

برنامه ریزی و همکاری در جهت برگزاری کنفرانس ها ،سمینارها ،جشنواره ها، مصاحبه ها در بيمارستان

تهیه وتدوین برنامه سالانه فعالیتهای روابط عمومی

تهیه وتنظیم گزارشهای تحلیلی از بازتاب فعالیتهای بيمارستان

انجام وپیگیری سایر وظایف محوله از سوی رئیس بيمارستان

انجام امور مکاتبات مدیریت

هماهنگی انجام امور خطاطی ،طراحی ونقاشی وتهیه تراکت، پلاکارد ، بروشور

برگزاری نمایشگاه دستاورد ها و موفقیتهای بيمارستان و همکاری در برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری

تهیه پیام های تبریک ،انتصاب وتقدیر برای کارکنان و مسئولان ونیز تهیه هدایا با مناسبت های مختلف جهت توزیع در مسابقات ، اعیاد ومناسبت هاي مذهبي

پیگیری ومجری کلیه بخشنامه های مربوط به روابط عمومی

نويسنده : زهرا کماسی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.