گزارش وعملکردشرکت مخابرات
مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران گفت: در پي آن هستيم تا به تدريج رفت وآمد مردم به مخابرات را كاهش دهيم و روابط عمومي شركت مخابرات ايران نيز در اين راستا در نظر دارد برخي از مسائل شهروندان را در همان لحظه و از طريق تلفن حل كند. دكتر «داوود زارعيان» ، در گفتوگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه درصدد تقويت ارتباط خود با مردم هستيم، گفت: در حال حاضر سيستم ارتباطي ما با مردم به گونهاي است كه به طور همزمان فقط 30 نفر ميتوانند با ما تماس بگيرند، كه خوشبختانه در هفتهي آينده براي توسعهي ارتباط مردم با شركت مخابرات ايران مناقصهاي را برگزار ميكنيم كه بر اساس آن، سيستم به گونهاي خواهد بود كه هر كس در هر زماني كه بخواهد ميتواند با ما تماس بگيرد و ديگر هيچ محدوديتي از نظر تعداد خطوط نخواهيم داشت. وي اظهار داشت: حدود سه ماه نصب تجهيزات اين سيستم به طول خواهد انجاميد كه بعد از سه ماه اين سيستم كار آزمايشي خود را آغاز خواهد كرد . زارعيان با بي ن اين كه در سالهاي اخير توسعهي بخش خدمات و ورود فناوريهاي جديد در كشور شرايطي را ايجاد كرده كه بايد در عرصهي فرهنگ سازي و اطلاع رساني تلاش بيشتري شود ، اظهار داشت: اين عرصه مثلثي است كه شامل روابط عمومي ، مخاطبان ، و رسانهها است، كه اگر اين ارتباط و پيوستگي بين اين سه ضلع برقرار نشود ، طبيعتا جامعه دچار تحقر فرهنگي ميشود ، به اين معني كه علي رغم ورود فناوريها وتكنولوژيها كاربرد آنها در جامعه عقيم ميماند . وي افزود: بايد در عرصهي روابط عمومي و اطلاع رساني فعال شويم تا بتوانيم كاربردها را در سطح جامعه ، به مردم معرفي كنيم و شايد يكي از دلايلي كه نميتوانيم در بسياري از زمينهها از فناوريهاي موجود استفاده كنيم عدم اطلاع رساني كامل و دقيق از سوي روابط عمومي هاست . مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران باتاكيد بر اينكه بايد نگاه جديدي به روابط عمومي ها داشته باشيم ، اظهار داشت:حجم اطلاعات در جامعه آن قدر بالاست كه با شيوههاي سنتي نميتوانيم پاسخگوي اين همه خدمات با اين حجم اطلاعات در جامعه باشيم بنابر اين يكي از راههاي تقويت روابط عمومي در كنار تخصصگرايي، نگاه ويژه به كساني است كه در عرصهي روابط عمومي فعاليت ميكنند. زارعیان گفت : ه اعتقاد من روابط عموميها در خط مقدم سازمانها قرار دارند، بنابر اين در استفاده از فناوريهاي نوين بايد پيشقدم باشند تا بتوانند به اهدافي كه تعيين شده دست يابند. وي در پايان اظهار داشت : بر اساس چشم انداز تعريف شده براي اين طرح هر كسي كه ميخواهد ميتواند با اولين شماره با ما تماس بگيرد و خطوط تلفن اين روابط عمومي اين شركت هيچ گاه اشغال نباشد.
***************************
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در هشتمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی موفق به دریافت دو جایزه در بخش پژوهش ارتباطی و مدیر برتر روابط عمومی شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم که صبح دوشنبه اول آبان ماه در مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد لوح تقدیر و تندیس ویژه بخش پژوهش ارتباطی به دکتر داود زارعیان معاون ارتباطات این شرکت اعطا شد.
همچنین دکتر داود زارعیان به عنوان مدیر برتر روابط عمومی در سال 1391 موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس ویژه این بخش شد.
در این سمپوزیوم که با عنوان استانداردسازی و حرفه ای گرایی برگزار شد، دکتر زارعیان مقاله ای با عنوان اخلاق حرفه ای در روابط عمومی ارائه دادند. وی در این مقاله، دروغ، عدم تخصص، وعده های نابجا، ارتباط نادرست با رسانه ها، یک جانبه گرایی، عدم توجه به منافع مخاطبان، انجام کارهای غیرضرور و ... را به عنوان کارکردهای غیراخلاقی روابط عمومی نام بردند.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پی انتشار اخباری مبنی بر قطع پیامکهای انبوه خاطرنشان کرد: ارسال پیامکها به هیچ عنوان متوقف نشده و تنها در شیوه انجام این کار تغییراتی صورت گرفته و من بعد به صورت متمرکز ارسال می شود.
داود زارعیان در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (\اظهار کرد: در گذشته پیامکهای انبوه از طریق شرکت ارتباطات سیار و یا برخی شرکتهای CP که طرف قرارداد مخابرات هستند ارسال میشد اما از این پس قرار بر آن است که شرکتهای CP مطابق گذشته کار خود را انجام داده و پس از جذب و آمادهسازی پیامکها برای ارسال آنها را به شرکت ارتباطات سیار بفرستند تا دیگر شاهد ارسال پیامکهای تبلیغاتی برای شمارههایی که اعلام کردهاند علاقهای به دریافت این پیامک ها ندارند، نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه در شیوه جدید تغییری از نظر هزینهها ایجاد نمیشود، اظهار کرد: تنها تفاوتی که میان این دو شیوه وجود دارد آن است که از این پس مشترکان به جای آن که از چند مرجع پیامک تبلیغی دریافت کنند تنها از یک منبع پیامک میگیرند.
زارعیان درباره دلیل چنین اقدامی توضیح داد: بسیاری از مشترکان خواسته بودند که پیامکهای تبلیغاتی برای آنها ارسال نشود اما با این وجود گاه این اتفاق رخ میداد و موجب نارضایتی برخی از مشترکان شده بود.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که این عده چند درصد مشترکان را تشکیل میدادند که اکنون برای آنها چنین تصمیمی گرفته شده اظهار کرد: اکنون حدود 13 درصد مشترکان اعلام کردهاند که علاقهای به دریافت پیامکهای تبلیغاتی ندارند.
وی همچنین یادآور شد: در این زمینه پیش از این نظرسنجی صورت گرفته بود تا براساس آن هر یک از کاربران که علاقهای به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند این موضوع را اطلاع دهند. اکنون هم شماره تماس 09990 آماده پذیرش دیدگاه کاربران مبنی بر این موضوع است.
زارعیان بار دیگر خاطرنشان کرد: در نهایت هیچ محدودیتی در ارسال پیامکهای تبلیغاتی ایجاد نشده و تنها شیوه این کار تغییر کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در این زمینه اطلاع رسانی صورت نگرفته است، اظهار کرد: از آنجا که این موضوع برای مشترکان محدودیتی ایجاد نمیکند لزومی به اطلاع رسانی نبود. چرا که اکنون تنها روش کار تغییر کرده و به جای آنکه سه شرکت CP به همراه شرکت ارتباطات سیار پیامکها را ارسال کند از این پس شرکت ارتباطات سیار آنها را ارسال خواهد کرد.
همزمان با برگزاری نمایشگاه تلکام 2011 تهران ، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران از چهار طرح جدید الکترونیکی بهره برداری می کند.
به گزارش ستاد خبری گروه مخابرات ایران ، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت : همزمان بـــا نمایشگاه تلکام تهران و در راستای توسعه روابط عمومی الکترونیکی چهار طرح جدید ایـــن دفتر رونمایی می شود. وی اظهار داشت سایت جدید شرکت مخابرات ایران با قابلیت های Web2 اولین طرح این دفتر است که نسخه آزمایشی آن هم اکنون توسط کارشناسان این دفتر در حال استفاده است.
دکتر زارعیان افزود ؛ سامانه مانیتورینگ رسانه های کشور از جمله جراید ، رادیو و تلویزیون که جایگزین مجموعه بریده جراید شرکت مخابرات ایران می شود و قابلیت استفاده در تمامی شرکتهای مخابرات استانی و شرکتهای تابعه بصورت همزمان را دارد دومین طرح آماده بهره برداری است.
همچنین نشریه الکترونیکی ارتباطات آنلاین به منظور ارتباطات سریع و دوطرفه با همکاران شرکت های مخابراتی در سراسر کشور و نظرسنجی الکترونیکی که به وسیله سامانه ارسال پیامک به مخاطبان خود عمل می کند سومین و چهارمین طرح روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است که قابلیت دسته بندی مخاطبان ، دریافت پاسخ بصورت پیامک و تحلیل و ترسیم نمودار نتیجه نظرسنجی را دارد.
زارعیان در پایان گفت : کارشناسان مربوطه در غرفه شرکت مخابرات ایران آماده پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان محترم در این خصوص هستند.