سه شنبه, 06 آذر 1403

 



وظایف روابط عمومی در شهرداری ها

روابط عمومی در منطقه

 

 

 

 

 

وظایف روابط عمومی در شهرداری ها

نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف مدیریت شهری به عنوان اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهم ترین و با ارزش ترین عوامل موثر در سرنوشت شهر ها محسوب می گردد. لذا مدیران به همین دلایل از چند دهه پیش به این طرف در تشکیلات خودشان اقدام به تاسیس دفتر یا واحدی تحت عنوان روابط عمومی نموده اند تا از طریق آن ارتباط مفید و موثر با شهروندان و کارمندان برقرار نمایند تا با آگاه کردن، تشویق و ترغیب آنان به اهداف مدیریت شهری سریعتر، راحت تر با هزینه کمتر جامع عمل بپوشانند.در حقیقت روابط عمومی ها جایگاه بسیار موثر ی در مدیریت شهری دارند و سعی شده است شرح وظایفی 20 گانه برای آن تدوین نمایم. البته لازم بذکر است این وظایف با استنباط و استخراج از آموزه ها ی استادگرانقدر جناب آقای دکتر فروزفر تهیه و جهت بهره گیری شهرداری ها پیشنهاد می شود.

1- شناساندن اهداف،سیاست های و کارکردهای شهرداری به شهروندان

2- ایجاد حفظ و تقویت حسن شهرت، اعتبار و حیثیت برای شهرداری

3- ایجاد و تقویت رضایتمندی در شهروندان و سنجش مستمر آن

4- ایجاد و تقویت تفاهم بین کارکنان و مدیران

5- ایفای نقش ارتباطی بین مردم و شهرداری

6- زمینه سازی برای حضور شهردار در تجمعات مردمی،علمی و.....

7- نظر سنجی مستمر و گردآوری دیدگاههای مختلف شهروندان درباره شئون مختلف شهرداری و بهره گیری مطلوب از اطلاعات حاصله در جهتبهبود شرایط و عملکرد شهرداری

8- ایفای نقش سخنگویی برای شهرداری وارتباط مستمر با اصحاب رسانه ای

9- اطلاع رسانی جامع درباره شئون مختلف شهرداری در غالب های گوناگون

10- مشارکت و همکاری و زمینه سازی برای تصریح و تسهیل در تحقق اهداف

11- مشارکت در فرایند تصمیم گیریهای شهرداری

12- مشارکت در فرایند برنامه ریزهای شهرداری

13- توسعه فضای مردم سالاری در شهرداری

14- تقویت حس تعلق سازمانی در کارکنان شهرداری

15- نهادینه کردن رویکرد پژوهش مداری در روابط عمومی بر حسب ضرورت

16- ایفای نقش مشورتی برای مدیران شهرداری در سطوح مختلف

17- ایفای نقش مناسب در شرایط ویژه (مشارکت در مدیریت بحران)

18- مدیریت رویدادها و توجه و ایفای نقش موثر در مناسبتهای ملی و مذهبی

19- آگاهی مستمر محیطی و اشراف بر تحولات برون سازمانی و شناسایی و پیگیری مسائل مختلف شهری

20- افکار سنجی مستمر درباره جایگاه، اهداف و عملکرد شهرداری و بررسی نوع نگرش شهروندان نسبت به شهرداری

نويسنده : محبوبه دهستانی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.