چند نکته کاربردی در ارتباطات و روابط عمومی
- ارتباطات در یک سازمان به وجود آورنده تفاهم و اعتماد متقابل است .
- ارتباطات کامل و خوب باعث ایجاد انگیزه ، همفکری ، هماهنگی و در نهایت بهره وری بیشتر می شود .
- انجام تحقیق و مطالعه میدانی برای اصلاح فرآیند های کاری روابط عمومی نباید از نظر مدیران و مسولین روابط عمومی دور بماند .
- انتخاب وسیله ارتباطی مناسب برای انتقال پیام و ایجاد ارتباط صحیح یکی از وظایف مهم روابط عمومی هاست .
- روابط عمومی باید در استقرار نظام پیشنهاد ها در سازمان پیش قدم باشد.
- کم توجهی به ارتباطات مردمی به انزوای روابط عمومی و سازمان منتهی می شود .
- در حوزه روابط عمومی کارهای تخصصی و حرفه ای به اندازه کافی وجود دارد لذا ضروری است از انجام فعالیت های غیر مرتبط پرهیز کنیم .
- افراد بی انگیزه و منفعل روابط عمومی را آسیب پذیر می کنند.
- سرعت ، دقت و کیفیت در پیام های ارتباطی روابط عمومی اهمیت زیادی دارد .
- خدمات ارتباطی روابط عمومی نباید معطوف به بالاترین مقام سازمان باشد به همین لحاظ
" روابط عمومی در خدمت مدیریت است نه مدیر "