لزوم تغيير در روند كار روابط عمومي
امروزه سرعت يكي ازمهمترين عناصر موثر در پيشرفت شتاب آور فن آوري
محسوب مي شود . در اين دوره ، پردازش اطلاعات شتابي بي نهايت به جود گرفته است كه از پيامد هاي آن مي توان به رفع محدوديتهاي مخاطب دركوتاه كردن مسير دسترسي به محصولات و خدمات اشاره كرد .
در عرصه رقابتي امروز كه انتظارات شهروندان در مورد كيفيت و نحوه
ارايه خدمات به طور روز افزون در حال تغيير است سازمانهاي آينده نگر بايد
به توانند از طريق روابط عمومي خود پاسخگوي اين نيازها باشند .
در چنين شرايطي با تغيير مفاهيم و كا ركرد هاي ارتباطات در جنبه هاي پاسخگويي ، مسئوليت پذيري ، شفاف سازي ، مفهوم كار وكاركنان در روابط عمومي شكل جديد تري به خود مي گيرد .
در گذر اين تحولات شگرف " روابط عمومي " به عنوان حلقه ارتباط دهنده
نهادها وسازمانها با جامعه ، همچنين عامل پيوند دهنده فرهنگها، آرا و نظرات
گروها وجوامع با يكديگرمحسوب مي شود .
كوتاه ترين زمان در اطلاع رساني ، مهمترين ويژگي عصر ارتباطات به شمار
مي رود ودر اين راستا روابط عمومي ها در جامعه اطلاعاتي بايد با بكار گيري
فن آوري هاي جديد ارتباطي ، خدمات مورد نياز مخاطنان را به سرعت ارايه
دهند. در اين حالت است كه ، روابط عمومي در دنياي مجازي به تعريف جديد نياز دارد در غير اين صورت به واحدي صرفا اداري براي ايجاد ارتباط با مخاطبان در مدت زمان طولاني تبديل مي شود.