شنبه, 03 آذر 1403

 



کاربینی از شرکت محصولات پوستی بهداشتی

20 copy 

 

نیوآ ( به آلمانی: Nivea)‏ یک نام تجاری برای محصولات بهداشتی صورت و بدن است که متعلق به شرکت آلمانیبایرسدورف است که در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. این شرکت در ۲۸ مارس ۱۸۸۲ توسط داروسازی به‌نام کارل پاول بایرسدورف تأسیس شد.

دراینجا می خواهیم به نحوه فروش محصولات نیوا و راههایی جهت فروش بیشتر به مشتریان درکل ایران بپردازیم .

نيوآ (NIVEA) يک برند آرايشي و بهداشتي است که توسط شرکت آلماني «بايرسدورف» اداره مي‌شود.
نيوآ ( که در زبان لاتين به معناي
«برف» است ) ، اولين محصولات محافظت از پوست بود که ويژه قشر خاصي نبود و در بازار عمده به فروش مي‌رسيد. اين محصول در‌هامبورگ ، در سال 1911 ابداع شد .

قبل از ورود نيوآ ، کرم پوست يک کالاي لوکس و ويژه طبقات بالاي جامعه بود و فقط مورد استفاده شماری از ثروتمندان قرار می گرفت .

نيوآ که در نتيجه بيست سال تحقيقات علمي ‌به‌ وجود آمد ، اولين کرم با پايه روغن و آب بود . دوام اين نوع کرم روي پوست بسيار طولاني ‌تر از کرم‌هاي با پايه چربي حيواني و گياهي بود که تا قبل از آن وجود داشت .

نيوآ زماني از راه رسيده بود که خانم‌ها به تازگي در مورد ظاهرشان حساسيت پيدا کرده بودند . تولد سينما ، رشد تبليغات و ديگر نشانه‌هاي صنعتي شدن عمده ، باعث به وجود آمدن مصرف‌کنندگان بيشتر محصولات آرايشي شده بود. اين صنعتي شدن همچنين باعث به وجود آمدن يک پديده جديد به نام « دموکراسي کالا » هم شده بود، که به تبع آن ، اجناسي که در گذشته لوکس و در دسترس ثروتمندان بود ، حال براي همه اقشار مردم قابل دسترسي بود.
نيوآ وعده مي‌داد که با قيمت مناسب ، پوست را هم زيبا و هم پاکيزه مي‌کند . اين وعده روشن کالا ، در سال 1924 با هويت به همان اندازه شفاف نام تجاري‌اش ، ‌ترکيب شد و در حرکتي که اغلب آن را « برندسازي مجدد » بزرگ تاريخ مي‌شناسند ، قوطي‌هاي فلزي به رنگ آبي تيره با لوگوي سفيد رنگ نيوآ با حروف درشت به وجود آمد تا شناسايي کالا را آسانترسازد.

ارزش نام تجاري نيوآ هرگز در‌ترجمه گم نمي‌شد و شعار ساده‌اش که در مورد نگهداري توام با ملايمت از پوست بود ، تقريبا در هر جاي دنيا به خوبي فهمیده شده و مورد استقبال قرار می گرفت .

در دهه 1930 شرکت بايرسدورف شروع به ساخت محصولاتي از قبيل روغن‌هاي آفتاب، خمير ريش، شامپو و کرم صورت کرد که فروش خوبي داشت ، ولي پس از جنگ دوم جهاني ، نام نيوآ در اکثر کشورها سلب مالکيت شد که

بایرزسدورف را مجبور کرد تا سال 1997 به خرید مجدد آنها بپردازد.

هويت ظاهري نام تجاري و ارزش‌هاي آن ، در طول سال‌ها تقريبا يکسان باقي ماند. نيوآ هنوز نام تجاري بود که با محصولات سبک و ملايم نگهداري از پوست، با کيفيت و قيمت مناسب، مرتبط مي‌شد.
اگر چه نيوآ نام تجاري خود را فراتر از ظرف‌هاي اوريجينال آبي و سفيدش گسترش داد، ولي گستره‌هاي جديد آن يعني کرم‌هاي مخصوص دست و صورت، دئودورانت‌هاي نيوآ ، نيوآي بدن و صابون نیوا با این ارزش ها کاملا یکسو بودند.

اين تداوم باعث شکل‌گيري يک نام تجاري شد که مردم به آن وفادار بوده و با آن احساس آشنايي و نزديکي مي‌کردند. نيوآ تا امروز ثابت کرده است که يک نام تجاري است که نه تنها در طول دهه‌ها بر يک هويت دلالت داشته ، بلکه از نظر بين‌المللي هم گردش خوبي داشته است. در واقع جذابيت آن جهاني است و حتي بيرون از آلمان و در بسياري از 160 کشور محل فروشش، مصرف‌کنندگان باور دارند که نيوآ يک نام تجاري محلي است.

شايد امروز روانشناسان متخصص در رنگ شناسي ، بتوانند دلايل موفقيت شکل ظاهري نيوآ را روشن کنند ؛ چون آبيرنگ دوستي و وفاداري و سفيد رنگ پاکيزگي و خلوص است؛ و مسوولان نيوآ که اين‌ترکيب رنگ را براي تاثير خوب اين رنگ‌ها هشتاد سال قبل انتخاب کرده بودند، در اوايل قرن بيست و يکم به اين نتيجه رسيدند که اين دو رنگ به خوبي معرف ويژگي‌هاي نيوآ است، لذا همچنان با همان رنگ به تولید آن ادامه دادند.

ارزش نام تجاري نيوآ، از سال 2002 بر اساس گزارش‌هاي اينتربرند از مرز 2 ميليارد دلار بالاتر رفته و پس از مرسدس‌بنز، ب.ام.و، فولکس واگن و ساپ، پنجمين نام تجاري ارزشمند آلمان است.

اين شرکت اکنون بيش از 20 هزار کارمند در سراسر جهان داشته و در سال گذشته ميلادي درآمدي بالغ بر 5 ميليارد دلار کسب کرده است.

شرکت نیوا برای فروش محصولات خود در ایران از ویزیتورها برای هر منطقه در تهران استفاده میکند به این صورت که ویزیتورها به کلیه فروشگاهها ، داروخانه ها و سوپرمارکت ها در سطح شهر تهران مراجعه کرده و درخواست درمورد محصولات نیوا را گرفته ودر خواست مورد نظر را به شرکت ارجاع داده و مطابق با همان درخواست محصولات از انبار شرکت برای کلیه فروشگاهها ، داروخانه های ، سوپرماکرتها ارسال می شود .

اکثر فروشگاهها هزینه محصولات نیوا را باید به طور نقدی یا چکی درهمان زمانی که محصولات توسط مسئول سرویس حمل شرکت برای فروشگاه برده می شود پرداخت کنند .

با اینکه برند نیوا نیاز به تبلیغات گسترده ندارد وادعا میکند درهرخانه ای در کل دنیا یک محصول از نیوا وجود دارد و با وجود ویزیتورهای حرفه ای درکل شهر های ایران ، ولی دست به یک شیوه جدید و بسیار عالی برای فروش بهتر محصولات نیوا زده است .

این روش جالب استخدام مشاورهای پوستی نیوا درکل کشور ایران است .

به این صورت که نیروهای انسانی خانم با روابط عمومی بسیار بالا که دارای چهره وپوستی سالم ومناسب باشند استخدام شده و توسط شرکت نیوا کلیه آموزش های مخصوص شناخت انواع پوست ، شناخت انواع محصولات نیوا ومواد تشکیل دهنده هرکدام و خواص وویژگی های هر محصول ، راههای مشاوره دادن به مشتریان پوستی که به آنها جهت خرید محصولات نیوا مراجعه می کنند و آموزش روانشناسی فروش را کاملا آموزش دیده و دروه های کارورزی را طی کرده وبعد از سپری کردن کلیه موارد آموزشی و قبول شدن در امتحان نهایی استخدام ، در فروشگاهها وداروخانه های خیلی خوب یعنی کلاس A که ( از نظر منطقه ، دکوراسیون ، داشتن انواع برند های مارک ، و... ) درسطح بسیار عالی باشند مستقر شده وشروع به کار می کنند .

 

لازم به ذکر است که حقوق کلیه مشاورهای پوستی توسط شرکت نیوا داده می شود و مشاورهای پوستی به عنوان یک نیروی کاری مجانی در اختیار مدیر داروخانه ها وفروشگاههای کلاس A قرار می گیرد.

 

یکی از مهمترین اهداف شرکت نیوا از استخدام این مشاورهای پوستی ، فروش بیشتر محصولات نیوا در کلیه نقاط فروش در سطح کشور می باشد زیرا این مشاورهای پوستی با داشتن اطلاعات کامل از محصولات می توانند راهنمایی لازم به مشتری در انتخاب کالا را بدهند این مشاورها در هر کجای ایران که باشند زیر نظر یک بخش جامع وکامل در تهران هستند.

 

مشتری درانتخاب محصول آزاد می باشد وهر محصولی که بخواهد با توجه به مشکل پوستی ونیازپوست خود از مشاور پوستی نیوا راهنمایی گرفته وخرید خود را انجام می دهد .

 

شرکت نیوا در بعضی از فروشگاههای زنجیره ای بزرگ دست به قرعه کشی های بسیار نفیس می زند .

 

  • به عنوان مثال درفروردین 1392 یک عدد ماشین درفروشگاه هایپر استار تهران قرعه کشی شد وبه برنده تقدیم شد .
  • علاوه بر ماشین هدایای دیگری درفروشگاههای یاس و... قرعه کشی و به برنده ها اهدا شده است .

نکته جالب این جاست که تمامی افراد جامعه با هرنوع سلیقه وبودجه ای می توانند از محصولات نیوا خرید نمایند .

زیرا قیمت های نیوا درسطح توان اکثرافراد جامعه می باشد.

 

شرکت نیوا سعی میکند هر چند وقت یک بار با گذاشتن تخفیفات خیلی خوب برروی محصولات نیوا به جذب بیشتر مشتری ها وفروش بیشتر در کل ایران بپردازد .

 

به عنوان مثال اگر داروخانه ای شش عدد کرم ضد چروک از شرکت خرید کند یک عدد کرم ضد چروک مجانی به ایشان داده می شود به این کار( آفر )می گویند .

 

گذاشتن آفر برروی بسیاری از محصولات انجام می شود. و مدیران داروخانه ها وفروشگاهها برای دست یابی به آفرهای بیشتر سعی می کنند خرید بیشتری از شرکت انجام دهند.

از این طریق شرکت فروش خوبی برروی محصولات خود می تواند داشته باشد.

شرکت نیوا علاوه بر جذب یک سری مشتریان که مدیران وصاحبان فروشگاهها هستند سعی به جذب مشتریان وخریدارانی که به این مراکز خرید مراجعه می کنند نیز دارد.

یکی دیگر از کارهای جالب جهت جذب مشتری و فروش بیشترهدیه دادن به مشتری در ازائ خرید از محصولات نیوا می باشد.

 

  • به عنوان مثال اگر یک مشتری دو عدد از محصولات نیوا را خرید کند یک کیف آرایشی بزرگ وزیبا از طرف شرکت به او هدیه داده می شود .

 

به این هدایا گیفت گفته می شود .

گیفت ها با توجه به فصل سال ، نوع آفرها و میزان ریالی خرید مشتریان تغییر میکند.

جهت تبلیغ و اطلاع رسانی این گیفت ها به مشتریان درهر فروشگا ه وداروخانه رولاپی کاغذی گذاشته می شود .

سعی می شود با توجه به فضای فروشگاهها وداروخانه ها این رولاپ ها درکنار استند محصولات نیوا ونزدیک مشاورهای پوستی نیوا قرارداده شود .

عکس هایی به عنوان نمونه درذیل ارائه داده شده است . همانطورکه مشاهده می کنید درنزدیک استند محصولات نیوا مشاور پوستی نیوا ایستاده و یک رولاپ کاغذی بزرگ درآنجا قرار داده شده است که به مشتری نشان می دهد اگر دو عدد از محصولات نیوا را خریداری کند یک عدد کیف هدیه می گیرد

 

 

 

154

 

 

 

با توجه به نحوه فروش محصولات نیوا درجریان رشد وموفقیت یک شرکت در امر واردات وفروش محصولات خود درداخل کشور قرار گرفتیم .

لازم به ذکر است درهمین جا عنوان شود کلیه مواد تشکیل دهنده محصولات نیوا گیاهی میباشد.      

به عنوان مثال دریکی از کرم های ضد افتادگی نیوا به نام Expert Lift دو ماده بسیار قوی به نام : اسید هیلورونیک وبیواکسی لیفت وجود دارد که گرفته شده از گیاه آنیس می باشد .

گیاه آنیس باعث فشردگی پوست شده ودرنتیجه باعث استحکام طولانی مدت پوست صورت می شود .

این کرم از یک سو تاثیر سریع درجلوگیری از افتادن پوست را داشته و از طرف دیگر تاثیر طولانی مدت بر خطوط صورت دارد و آنها را سفت تر می کند تا پوست شما بازسازی شود .

این کرم مناسب سنین 45 سال تا 60 سال می باشد .

درذیل عکس کرم اکسپرت لیفت به همراه چند نمونه عکس دیگر، از محصولات نیوا را نشان می دهیم :

 

 

1522

 

 

همانطورکه درعکس ها مشاهده شد نیوا دارای :

 

کلیه محصولات پوستی شامل کلیه شوینده ها و پاک کننده های صورت برای انواع پوست ، کرم های ضد چروک وضد افتادگی برای سنین مختلف و...

کلیه محصولات بهداشتی مخصوص خانمها و آقایان شامل انواع شامپو با هرنوع مو ، انواع شامپوهای بدن ، لوسیون های بدن ، اسپری ورول و.....

کلیه محصولات آفتاب و مراقبت های بعد از حمام آفتاب را دارا میباشد .

درکلیه داروخانه ها وفروشگاهها درسطح تهران وشهرستانها می توان از محصولات نیوا تهیه کرد ودربیشترداروخانه ها

می توان از کمک وراهنمایی مشاورهای پوست جهت خرید بهتر استفاده نمود و هدایای ارزنده ای دریافت کرد .

 

 

باتشکر

فهیمه عباسی کسبی

نويسنده : فهیمه عباسی کسبی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.