هماورد مهارتي داود کیان
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 30 -3443 03:25
-
نوشته شده توسط داود کیان
-
بازدید: 931
بسمه تعالي
مركزآموزش علمي- كاربردي فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگي و دانشجويي
دفتر ارتباط با صنعت و كار آفريني(هماورد مهارتي)
............................................................
عنوان شغل:
.آيا شغل شما با رشته تحصيلي شما مرتبط است ؟ نوع ارتباط آن را بيان فرمائيد؟
بازاريابي ابزاري است كه مي تواند سطح علمي و بينش شغلي و رشته تحصيلي بنده را ارتقاء دهد . تحقيقات نشان داده است در امور اقتصادي با رشد روبه رو مي باشيم زيرا مشتريان ارزنده و تراز اول با رضايت به سمت و سوي بازاريابي توجه خاص داشته و به طور بي سابقه اي به سود آوري خود مي افزايند مانند بانكها كه امروزه بانكداري شيوه نويني در بازاريابي و مشتري مداري و ارائه تكنولوژي نو و سرويس دهي و خدمات مورد نظر مشتري را مي طلبد كه هر بانك و يا هر صنعت در اين امر بهتر عمل نموده است موفق تر و رقابتي كه موجب جذب سرمايه و بهره وري بهتر از منابع مي شود
.................................................................
. مشخصات محيط كار مورد بازديد:
معاونت بازرگاني خارجي سازمان صنعت و معدن و تجارت كه شامل : تجارت الكترونيك و اداره اطلاع رساني،اداره بازرگاني خارجي و توسعه و خدمات تجاري ، اداره بازاريابي و توسعه صادرات مي باشد
نام سازمان و يا شركت بازديد شده:
وزارت صنعت ،معدن و تجارت
سازمان صنعت،معدن تجارت استان تهران
معاونت بازرگاني خارجي
............................................................
فعاليت اصلي شركت بازديد شده چيست ؟
تمديد و صدور و ابطال كارت بازرگاني –پذيرش هيئتهاي تجاري و اعزام هيئتهاي تجاري ، پرداخت يارانه نمايشگاه ها، ثبت سفارش واردات كالا، آمزش تجار ، نمايشگاه هاي مجازي ،پرداخت جوايز صادراتي، تهيه آمار و اطلاعات مربوط به صادرات استان تهران ، برگزاري كميته هاي تجارت خارجي و كميته هاي توسعه صادرات و محصولات دانش بنيان ، برگزاري ميز گردهاي كالا و خدمات
........................................................
. رشته تحصيلي شما چه نقشي در اين شركت دارد؟
مزيت ها و قابليت هاي آن براي فروش چه در صنايع قابل تجارت و قابل اتكاء كه مي تواند از نظر كيفيت و قيمت نياز جوامع بين المللي را برآورده سازند و اين امر نياز به بازاريابي كارآمد و با تجربه دارد كه اين امور نيز به عهده كارشناس بازاريابي و اداره بازار يابي و توسعه صادرات اين سازمان مي باشد.
.................................................................
1- نوع سازمان چيست ؟ دولتي عمومي خصوصي
. تاريخچه تاسيس:
سازمان بازرگاني استان تهران در سال 1359 به رياست نيل فروشان با جدايي از وزرات بازرگاني به عنوان يك اداره آغاز به كار نمود و در سال 1381 با ادغام 2 شركت اداره بازرسي و نظارت استان تهران و اداره بازرگاني سازمان بازرگاني تهران تاسيس گرديد و در پايان سال 1390 نيز با ادغام وزارت بازرگاني صنايع و معادن در سازمان بازرگاني و صنايع و معادن استان تهران و سازمان صنعت و معدن و تجارت تشكيل گرديد.
. مراحل انجام كار در اين موسسه چگونه است ؟
مراحل صدور –تمديد – تعليق و ابطال كارت عضويت و بازرگاني اشخاص حقيقي و حقوقي به اداره بازرگاني و توسعه خدمات تجاري ارجاع مي گردد . عضويت در سايت نقطعه تجاري و اطلاع رساني از فرصتهاي تجاري در بازارهاي جهاني – آموزش تجار و صادر كنندگان – مشاوره تجاري به اداه اطلاع رساني و تجارت الكترونيك ارجاع مي گردد. و در آخر بررسي و اعزام هيئتهاي تجاري – جوايز صادراتي . نمايشگاههاي بين المملي و همايش ها را در بازاريابي و توسعه صادرات ارجاع مي نمايند.
..............................................
. رشته تحصيلي شما در اين محيط كار چه نقشي دارد؟
بازار يابي و توسعه صادرات با رشته تحصيلي بازار يابي ارتباط مستقيم دارد و در محيط كار اداره بازرگاني وظيفه بازار يابان اين اداره معرفي كالاي ايراني به كشور هاي ديگر است كه مي تواند جهت توسعه نقش اساسي داشته باشد كه بوسيله تحصيلات و تحقيقات بررسي شده كه چه صنايعي داريم كه مي توانيم به فروش برسانيم و چه قابليتهايي براي صادرات در كدام كشور مي توانيم ارائه نمائيم و از نظر تجارت در كجاي دنيا مي باشيم.
................................................
. چه توانمنديهاي شخصيتي و جسمي براي احراز اين شغل مرتبط با رشته تحصيلي شما متصور است ؟
از نظرشخصيتي رشته اي كه مي تواند برون گرا يي و درون گرا يي و هوش بهره وري ، هيجان و انعطاف پذيري و خلاقيت و اعتماد بنفس و مهارتهاي كلامي را بوجود آورد كه از نظر جسمي قدرت زبان – ژست بدن – تماس چشمي- فرم ايستادن و نشستن جهت جلب رضايت مشتري را متصور كند.
. شرايط شغل هاي مرتبط با رشته تحصيلي خود را از لحاظ موارد زير توضيح دهيد:
1. سختي و پيچيدگي
2. قوانين و مقررات انجام كار
3. مباحث ايمني و بهداشت
4. مباحث فرهنگي و اجتماعي( جاذبه و انگيزه هاي شغلي)
سختي و پيچيدگي بازاريابي: ركود اقتصادي ما در مواجهه با رقبا- افزايش تاكتيك هاي بازار يابي – تحريم انفجار داده ها-
قوانين و مقررات در بازار يابي گسترده است ولي قوانين و مقررات عمومي شامل الف: تعاريف پايه كه شامل قانون لايحه ، مصوبه ، بخشنامه ب: كليات قانون تجارت پ: قانون چك ج: قانون بيمه و حمل و نقل د: قانون كار و تامين اجتماعي ن: تعزيرات حكومتي و: قانون تجارت الكترونيك ه: قانون مالياتها . مباحث فرهنگي و اجتماعي در بازاريابي موثر است و اينكه بازارياب بتواند نياز فرهنگي و اجتماعي افراد را تشخيص دهد مثلا در خصوص البسه، مواد غذايي ، دين ، مذهب ، فرهنگ ، اجتماع ..
..........................................
. شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي شما در خارج از كشور چه جايگاهي دارد؟
مشاغل مرتبط با بازار يابي در خارج از كشور مهم ترين جايگاه را دارد . تمامي برندهاي و كارخانه هاي داراي برندهاي تجاري براي ارائه توليدات و خدمات خود در داخل و خارج از كشور احتياج به بازار ياباني توانمند دارند . يكي از مهم ترين وظايف بازار ياب يا مديران بازار يابي شركتهاي توليدي و بازر گاني صاحب نام است كه با شناخت بازار و تحليل آن سهم بسزايي از بازار را براي خود به دست آورند.
............................................
. تاريخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي شما در ايران و جهان چگونه است ؟
در كشور ايران تاريخچه تبليغات كه يكي از اركان بازار يابي مي باشد در سال 1267 هجري شمسي و در جهان در اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم در ايالات متحده مي باشد.
. مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصيلي خود را نام ببريد؟
مديران بازار يابي – مديران فروش – مديران تبليغات – مسئولين امور مشتريان – مديران روابط عمومي – مديران تحقيق و توسعه بازار – كارشناس اداره فروش
...........................................
. خصوصيات هريك از مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي خود را بيان كنيد؟
مديران بازار يابي مودب و خوش اخلاق ، توانايي در شناخت نياز مشتريان، آگاهي و شعور فرهنگي و اجتماعي ، تسلط كامل به فناوري اطلاعات و بهداشت فردي، كارشناس اداره فروش ، پيگيري فرصتهاي تازه كسب مهارت و برنامه ريزي هموار سازي مسير براي ارتقاء عملكرد
.........................................
. چه تجهيزاتي مورد نياز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماست؟
بستگي به حوزه فعاليت كه بازار يابمي تواند فعاليت نمايد دارد
..................................................
. به نظر شما حوزه كارآفريني وايجاد شغل جديد در رشته تحصيلي شما چگونه ايجاد مي شود؟
مي توانيم در محيط كار ، منزل و اجتماع از آموخته هاي آنان استفاده نمائيم.
................................................
. به نظر شما چه مهارتهايي در آينده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهيد آورد؟
توانايي در شناخت مشتريان – درك نياز و جلب رضايت مشتري – تقسيم بازار – هدف دار بودن – جسارت – مديريت زمان – ايجاد تقاضا – ادبيات گفتار ي مناسب چه از لحاظ گفتاري و رفتاري
..........................................
. آيا علاقه به ايجاد كار و حرفه مطابق با رشته تحصيلي خود داريد؟
در بينش بنده خيلي تاثير گذار بوده و علاقه مند به استفاده از تجربيات و تحصيلات خود در زندگي شخصيو كاري مي باشم.
نويسنده :
داود کیان این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.
به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.