شنبه, 03 آذر 1403

 



پروژه درس کاربینی

 

به نام خدا

 

 456786786354

موضوع پروژه : زمینه فعالیت یک شرکت بازاریابی الکترونیک  به نام پارسیس تجارت گستر

 شرکت پارسیس تجارت گستر                 

   یک شرکت بازاریابی بازار سازی و بازرگانی است

عمده فعالیت های قسمت بازاریابی گرفتن آگهی برای درج در سایت، تولید کتابهای نمایشگاهی است

باتقسیم بندی مناطق شهری و شهرستانها برای گرفتن سفارش آگهی درج در سایت برای حرفه های مختلف برای مشتریان

ساختن آگهی در سایت به شرط گرفتن هزینه های ماهانه و ساختن سایت مجزا با توجه به امکانات صفحه ساخته شده در سایت

بازار یابان در این شرکت یک تبلت در اختیار دارد که به دو روش این ابزار کار در اختیارش قرار می گیرد       هر بازار یاب یک یوزر وپسورد دارد که اطلاعات مورد توافق شده با صاحبان مشاغل را همزمان روی سایت وارد کرده و با تائید مدیر تبدیل به تبلیغ یا صفحه اینترنتی میکند

تبلت ابزارکار بازاریاب در این زمینه می باشد که با آن نمونه کارها را نشان داده یا سفارش می گیرد و در آن واحد می توان اطلاعات را وارد کند اطلاعات گرفته شده براساس نوع شغل و محل شغل طبقه بندی شده و برروی سایت قرار میگیرد

با توضیحات و درخواستهایی که درخواست کننده شغل در اختیار بازیاب قرار میدهد بازاریاب برای فراهم کردن نیازها با توجه به امکاناتی که شرکت در اختیارش گذاشته است نیازهای فروشنده یا تولید کننده را فراهم میکند

تولید کتابهای نمایشگاهی:

بازاریابهای تلفنی

بازاریاب با توجه به نمایشگاههایی که در طول سال قرار است برگزار شود و گرفتن سفارش چاپ کتاب نمایشگاه شروع به جمع آوری اطلاعات شرکتهای مرتبط با همان نمایشگاه میکند و با تماسی که با آنها برقرار میکند نحوه و شرایط حضور آنها را در کتاب نمایشگاه برای آنها توضیح می دهد بعد از توافق طرفین طراحی عنوان تبلیغ یا آگهی محصولات شرکت را بوسیله گرافیستهای شاغل در شرکت انجام داده و کتاب مربوط به نمایشگاه را به چاپ عمده رسانده و در اختیار بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار می دهد

این دو فعالیت عمده از این شرکت که با پرسنلی بالغ بر 35 نفر این کار صورت می پذیرد

بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing)‏ به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف است. ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید..

                       

تعریف لغت نامه‌ای بازاریابی عبارت است از«فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان.»به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرآیند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود

بازاریابی، فرآیندی است که بین تواناییهای شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.

بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به 4P) به شرح زیر استوار است:

محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی

  • مشخصات و ویژگیهای      مخاطبان: اکثر کاربران اینترنت      به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه‌مند هستند و از این رو اکثر      تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه‌است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای      سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی      است.
  • محدودیت مخاطبین: غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار      دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود.
  • ازدحام: با زیاد شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی احتمال      مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
  • فقدان کنترل‌های لازم در      مورد محتوای تبلیغات اینترنتی: یکی      از محدودیتهای تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل‌های لازم می‌باشد. مرکز آموزشی      ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده‌است چرا که برخی از      تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیامهای تبلیغاتی زیرکانه، سعی در      فریب آنان دارند

اهداف

  1. فقط حضور در اینترنت
  2. استفاده از خدمات      شرکتهای ارائه دهنده خدمات تجاری آنلاین
  3. فروش از طریق سایر      سایتها
  4. راه اندازی سایتهای      مخصوص به خود
  5. پاسخ به سئوالات رایج      مشتریان
  6. حفظ جایگاه در بازار و      یا موقعیت رهبری در یک بازار خاص
  7. تاکید بر فعالیت در سطح      فراملی
  8. صرفه جویی در زمان و      آموزش به مشتریان

 

 

مزایا

  • راحتی
  • مشکلات کمتر
  • هزینه کمتر
  • امکان کنترل

برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی

برنامه ریزی بازاریابی الکترونیک

نقطه شروع برای کسب موفقیت دربازاریابی الکترونیک مانند راهبرد بازاریابی یا کسب و کار خلق یک فرایند راهبردی است که به خوبی تعریف شده باشد تا اهداف بازاریابی را از طریق ارتباطات بازاریابی پیوندداده و روش هایی را برای کسب اهداف مورد نظر طراحی کند.

  1. تجزیه و تحلیل موقعیت:در      حال حاضر کجا هستیم؟تعیین اهداف: می خواهیم      کجا باشیم؟
    • تجزیه و تحلیل موقعیت
    • تجزیه وتحلیل تقاضا
    • تحقیقات کیفی مشتریان
    • تجزیه و تحلیل رقبا
    • جمع آوری اطلاعات مربوط       به رقبا(CI)
    • تجزیه و تحلیل واسطه ها
    • ممیزی داخلی بازاریابی
    • اثر بخشی کسب و کار
    • اثربخشی بازاریابی
  2. تدوین راهبرد: چگونه می      خواهیم به وضعیت مطلوب برسیم؟
  3. تاکتیکها:با چه وسیله‌ای      به وضعیت مطلوب می رسیم؟
  4. اجرا: چه برنامه‌ای      داریم؟
  5. کنترل: آیا به اهدافمان      دست یافته ایم؟

 

 

هیئت مدیره یا هیئت راهبران یک شورا متشکل از اعضای انتخابشده یا انتصابشده است که سیاستگذاری و تصمیم‌گیری کلان سازمان را بر عهده دارند. یکی از وظایف اصلی هیئت مدیره انتصاب مدیرعاملو نظارت بر عملکرد وی است.

 

 

مدیر عامل یا مدیر ارشد اجرایی شركت:به انگلیسی:

Chief Executive Officer

عالی‌رتبه‌ترین مسئول اداری (اجرایی) یا رئیس عهده‌دار مدیریت تام یک شرکت سهامي، سازمان، یا بنگاه است که به هیأت مدیره گزارش می‌دهد

 

شرح وظایف مدیر مالی :-              ارائه خدمات مشورتیبه مدیر عامل
-              
اداره سيستمهاي حسابداري و دفترداري بهنحو كارا و موثر مطابق با قوانين و مقررات مالي و ...
-              نگهداري و كنترل حساب اعتبارات واگذاري و هزينه شده
-              
بررسی و پیشنهاد راههای اعمال صرفه جویی در هزینه ها وافزایش درآمد های ناشی ازعملیات
-             
تنظیم وکنترل جریان نقدینگی
-             
صدور اسناد صندوق ودریافت وپرداختهای نقدی
-              
محاسبه وپرداخت هزینه ها ودریافت درامدها و نگهداری حسابهای مربوطه
-              
ثبت وضبط ونگهداری فعالیتهای مالی در چهارچوب مقررات شرکت
-              
تهیه گزارشها وصورتهای مالی
-              
حفظونگهداری اسناد ، اوراق بهادار وضمانت نامه های دریافتی وانجام اقدامهای لازم درمورد وصول ، تمدید یا ابطال آنها
-               
جوابگوی سازمانتامین اجتماعی و اداره دارائی
-              
انجام اقدامات لازم درزمينه پرداخت حقوق و دستمزد 
-              
ثبت به موقع و به تاريخوقوع كليه وقايع مالي در دفاتر دستمزد 
-             
تهيه دفاترمالي ، تراز عملكرد ، بودجه ، حساب سود و زيان و ساير صورتهاي مالي 
-              
نگهداري حساب ريالي انبارها ، اموال و محاسبه قيمت تمام شده و قيمتفروش محصولات 
-             
بررسي و تعيين انحرافات و مغايرتهاي احتمالي درپرداختها و هزينه ها ، ضايعات خريد و مصرف مواد و قطعات ، ساعات كار تلف شده ،اقلام انبارها و موارد مشابه
-              
تهيه خلاصه وضعيتوصوليها ، پرداختها ، مطالبات ، بدهيها ، نقدينگي شركت و و ارائه آن به مديريتمالي   
-              
بررسي ، تهيه و تنظيم ، كنترل و تائيد كليهاسناد حسابداري 
-             
صدور اسناد مربوط به پرداخت كسوراتبيمه ، ماليات ، وام
-              
صدور اسناد صندوق و دريافت وپرداختهاي نقدي   
-              
نظارت برانجام كليه خدماتكامپيوتري مربوط به فعاليتهاي مالي شركت 
-              
رعايتايمني و بهداشت و نظم و مقررات در محيط كار 
-             
شركت دركلاسهاي آموزشي 
-             
ارائه گزارشات مختلف از فعاليتهايمالي به صورت مستمر و ارائه آن به مدير مالي 
-             
انجامساير امور محوله از طرف مديرعامل   

                              

ناظر چاپ

کنترل فنی کلیه مراحل از طراحی تا چاپ که توسط ناظر چاپ انجام می شود را نظارت بر چاپ می گویند که عملیات یا فرآیندی فنی و بسیار تخصصی است.

این عملیات بایستی از مرحله دریافت سفارش از مشتری شروع و تا تحویل بی عیب و نقص آن پایان یابد. در واقع مشاوره با مشتری در زمینه مورد درخواست او و اعلام بهترین پیشنهاد در زمینه چاپی شروع کار محسوب می شود.

در بسیاری موارد شرکت های تولیدی نوپا یا کهنه کارهایی که محصولات جدید عرضه می کنند یا قصد حضوری متفاوت در بازار را دارند با مشاوره حرفه ای در زمینه محصول مورد نظرشان می توانند به شیوه مناسب و بهتر در ارائه مطلوب محصول خود برسند و این نخستین حرکت در کار نظارت بر چاپ است.به دنبال آنف کار طراحی با توجه به شیوه چاپ و در نظر گرفتن چاپخانه مورد نظر شروع می گردد.

بدین ترتیب نظارت بر چاپ در طراحی و کنترل های لازم در آماده سازی درست فایل با توجه به موارد گفته شده صورت می گیرد. کار تایید شده توسط کارفرما با توجه به تیراژ کارف در سند بسته می شود. نظارت بر شکل بستن سند و رعایت قرارگیری علائم و نشانه های لازم در سند از اهمیت به سزایی برخوردار است. از فایل ارسالی به لیتوگرافی فیلم یا پلیت تهیه می گردد. کنترل فیلم یا پلیتف تهیه اوزالید و کنترل های لازم آن و در انتها ارسال فایل به چاپخانه از جمله مراحل نظارت بر چاپ است.

از دیگر موارد کنترلی می توان به نظارت بر مواد مصرفی مثل کاغذ. مرکب مورد استفاده با توجه به نوع کار چاپی. انتخاب چاپخانه مناسب و توانا در زمینه چاپ کار مورد نظر. حضور در چاپخانه و کنترل کار چاپ شده و به دنبال آن مراحل پس از چاپ تا تحویل کار. همه مواردی است که در حیطه نظارت بر چاپ است

تحصیلدار:

 

توانایی رساندن نامه ها و مدارک و پیغام های مسئولان شرکت۱
آشنایی با برنامه های اداری۲
آشنایی با مدارک اداری۳
۴ آشنایی با نحوه حمل نامه و مدارک
آشنایی با نحوه گرفتن پیغام۵
شناسایی اصول رساندن نامه های اداری به مسئولان شرکت۶
شناسایی اصول رساندن پیغام به مسئولان شرکت۷
۸ توانایی کنترل صندوقهای پستی شرکت و جمع آوری کلیه نامه ها و مدارک رسیده و تحویل داده آنها به مسئولان مربوطه
آشنایی با صندوق های پستی۹
آشنایی با مکان صندوق ها۱۰
شناسایی اصول نحوه بازدید۱۱
۱۲ شناسایی اصول حمل چک به بانک
شناسایی اصول پر کردن فرم انتقال چک به حساب۱۳
شناسیی اصول گرفتن و جوه یا چکهای شرکت و واریز به حساب شرکت به بانکهای مربوطه۱۴
توانایی تحویل رسیدهای مورد نظر به مسئولان مربوطه۱۵
۱۶ آشنایی با نحوه تحویل دادن جنس مورد نظر
آشنایی با پر کردن فرم رسید۱۷
۱۸ آشنایی با نحوه رسید گرفتن
شناسایی اصول نحوه گرفتن رسید بعد از تحویل جنس۱۹
شناسایی اصول تحویل رسیدهای مورد نظر به مسئولان مربوطه۲۰
توانایی گرفتن وجوه با چکهای شرکت و واریز به حساب شرکت به بانکهای مربوطه۲۱
آشنایی با چک۲۲
آشنایی با روش حمل چک۲۳
آشنایی با نحوه تحویل گرفتن چک۲۴
آشنایی با نحوه گرفتن حواله بانکی از این بانک به بانکهای دیگر۲۵
آشنایی با بانکهای طرف قرارداد شرکت۲۶
آشنایی با مکانهای بانک و خیابانهای منتهی به بانک۲۷
شناسایی اصول خرید سفته و یا جابجایی آن۲۸
آشنایی با شماره حسابهای شرکت۲۹
شناسایی اصول نحوه تحویل وجوه نقدی از شرکت۳۰
آشنایی با نحوه پر کردن فرم واریز به حساب۳۱
شناسایی اصول حمل وجوه نقدی به بانک۳۲
شناسایی اصول تحویل گرفتن چک از شرکت۳۳
توانایی گرفتن وجوه با چکهای شرکت و واریز به حساب شرکت به بانکهای مربوطه۳۴
توانایی تحویل رسیدهای مورد نظر به مسئولان مربوطه۳۵
توانایی رساندن نامه ها و مدارک و پیغام های مسئولان شرکت۳۶
۳۷ توانایی کنترل صندوقهای پستی شرکت و جمع آوری کلید نامه ها و مدارک رسیده و تحویل دادن آنها به مسئولان مربوطه
توانایی پست کردن نامه های صادره از طرف شرکت۳۸
توانایی انجام کارهای متفرقه محوله از طرف مدیران و مسئولان شرکت۳۹
توانایی دقت و مراقبت در حفظ و نگهداری وجوه و اوراق بهادار شرکت۴۰
                  

منشی در لغت به معنای ایجادکننده، بوجودآورنده و ابداع کننده‌است.منشی به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد و از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مسئول، توانایی تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارش‌ها از فعالیت‌های مختلف، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی برآید.

منشی دارای وظایف اداری بسیار زیادی می‌باشد که موارد یاد شده وظایف سنتی و قدیمی یک منشی است و امروزه منشی وظایف دیگری همچون مدیریت بودجه و حسابداری٬ نگهداری و رسیدگی به وب‌گاه٬ انجام برنامه‌ریزی‌ها و تهیه مقدمات سفر و... را نیز برعهده دارند.

 

نويسنده : حامد رضائي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.