بسمه تعالی
اینجانب کورش عباسزاده کارمند بانک سینا طی 10 ساعت که در واحد مدیریت بازاریابی و امور مشتریان بزرگ با نحوه فعالیت و چگونگی ساز و کار مدیریت مذکور آشنا شدم و طی مدت یاد شده د رخدمت این عزیزان بودم و از نزدیک شاهد تلاش پرسنل مذکور در مدیریت مزبور و چگونگی امور محوله به آنها قرار گرفتم که طی صفحات آتی فعالیتها و وظایف این عزیران به تفکیک مورد بررسی و با شرح گسترده از انجام دادن امور توسط پرسنل این مدیریت بصورت جزء به جزء توضیح داده شده است. طی این مدت من با مراحل کار در این مدیریت که شامل 5 جزء اصلی میباشد آشنا شدم و این مراحل به تفکیک عبارت است از:
1- نحوه شناسایی مشتریان بزرگ که عمدتاً بالای یک میلیارد تومان گردش مالی و یا سپرده داشته اند: که در این مرحله وسایل قانونی از کم و کیف امور مالی این مشتریان که به انها مشتریان بزرگ اطلاق میشود آگاه شده و سپس با تماس با آنها این مشتریان را به سرمایهگذاری و یا قبول شرایط سپردهگذاری در بانک سینا ترغیب و از جمله این شرکتها میتوان به بعضی شرکتهای دارویی نظیر کیمیدارو و یا تولیدارو اشاره نمود که به آنها شرایط بانک فوق در زمینههای سرمایهگذاری از طریق ارائه سهام و یا تمایل به داشتن سپردههای کلان نزد این بانک و استفاده از سودهای بالا و در واقع به جریان انداختن سرمایه این شرکتها نزد بانک و استفاده آنها از پتانسلهای موجود در بیشتر و بهتر نمودن سود شرکتهای نامبرده و استفاده از راهکارهای قانونی در بهبود بخشیدن فعالیتهای خود در بازار کنونی که به نوعی بازار رکوردمیباشد و استفاده بهینه از شرایط در این بازار آشنا شدم.
2- مذاکره با مشتریان جهت جذب منابع که سود بیشتری به آنها تعلق گیرد که در این خصوص با شرکتهایی نظیر ایرانخوردو و سایپا که دو شرکت بزرگ خودروساز ایران میباشند مذاکره و در زمینه واگذاری چکها و بروات این شرکتها به این بانک که در واقع این چکها در بانک مذکور به حساب گذاشته و از این طریق به شرکتهای فوق خدمات ارائه و آنها را در رسیدن به مبالغ واریزی یاری میرساند و سپس به آنها در خصوص واریز این مبالغ به حسابهایی نزد بانک سینا و بهره جستن از سودهای بالا و همچنین ارائه وامهای طویل المدت آنها و کمک نمودن آنها در توسعه خطهای تولید ماشین آلات و خطوط تولید خودرو و گسترش فعالیتهای خود در جذب پیمانکارهای مجرب و جذب کسب و کارهای کوچک و تاسیس کارگاههایی کوچک در زمینه تولید لوازم یدکی این خودروها (سمند، پژو، تیبا، روآ و غیره) یاری میرساند و دوباره این مراکز زیر مجموعه این دو خودروساز بزرگ را از طریق دادن وام و دادن سودهای بیشتر به آنها در افتتاح حسابهای این کارگاههای کوچک و زیر پوشش بردن پرسنل آنها در ارائه تسهیلات بیشتر کمک مینماید.
3- انجام مشاوره در زمینه انجام طرحهای مشارکت با مشتریان بزرگ (مدیریت ثروت) که در این خصوص با افراد حقیقی و نیز حقوقی جلساتی تشکیل داده و آنها را در این زمینه ترغیب و تشویق مینماید و با ارائه راهکارهای بهتر در فضای رقابتی با دیگر بانکها و موسسات مالی و اعتباری گوی سبقت را از دیگر رقیبان ربوده و به این ترتیب با اشخاص و شرکتهای مورد اشاره باب گفتگو را باز نموده و با دادن چراغ سبز در زمینههای جذب منابع و حتی دادن تسهیلات با سود پایین آنها را مجاب مینماید که در این بانک (بانک سینا) سرمایهگذاری و از این طریق منابع خود را ارتقا و در زمینه مصارف نیز فعالیتهای بیشتری انجام بدهد.
4- مشاوره در زمینه مدیریت سرمایهگذاری مشتریان که در این خصوص با مشتریان خاص مذاکره و به آنها این قول را داده که در جهت امنیت سرمایهگذاری در بانک سینا آنها را یاری و حتی در صورت ضرورت ضرر مالی بانک زیانی متوجه آنها نمیشود و با ارائه سیستمهای الکترونیک (سیستمهایی نظیر همبانک سینا) در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و سرعت و دقت در ارائه خدمات به آنها یاری رسانده و با دایر نمودن شعب فعال در روزهای تعطیل سال دسترسی آنها را در خصوص استفاده بهتر و دقیقتر از خدمات مالی بازگذارده و قدرت ریسک بیشتری را به فعالیتهای مالی آنها تزریق مینماید.
5- مذاکره با مشتریان و شناسایی نیازهای پنهان آنها که در این خصوص با مشتریان داخلی و خارجی نظیر مشتریان آسیای شرقی ، خاورمیانه و حتی مشتریان اروپایی بحث و تبادل نظر صورت میگیرد و با ارسال بروشورهای مختلف به آنها و نامههایی جهت ایجاد انگیزه و به چالش کشاندن نیازها و مشکلات آنها و بهرهبرداری از امکانات سیستمهای الکترونیک دریافت و پرداخت مالی با آنها برقرار و مشتریان داخلی و خارجی را جذب مینمایند.