شنبه, 03 آذر 1403

 



کاربینی بانک سینا

بسمه تعالی

3321126584416354112 copy 

اینجانب کورش عباس­زاده کارمند بانک سینا طی 10 ساعت که در واحد مدیریت بازاریابی و امور مشتریان بزرگ با نحوه فعالیت و چگونگی ساز و کار مدیریت مذکور آشنا شدم و طی مدت یاد شده د رخدمت این عزیزان بودم و از نزدیک شاهد تلاش پرسنل مذکور در مدیریت مزبور و چگونگی امور محوله به آنها قرار گرفتم که طی صفحات آتی فعالیت­ها و وظایف این عزیران به تفکیک مورد بررسی و با شرح گسترده از انجام دادن امور توسط پرسنل این مدیریت بصورت جزء به جزء توضیح داده شده است. طی این مدت من با مراحل کار در این مدیریت که شامل 5 جزء اصلی می­باشد آشنا شدم و این مراحل به تفکیک عبارت است از:

1- نحوه شناسایی مشتریان بزرگ که عمدتاً بالای یک میلیارد تومان گردش مالی و یا سپرده داشته اند: که در این مرحله وسایل قانونی از کم و کیف امور مالی این مشتریان که به انها مشتریان بزرگ اطلاق می­شود آگاه شده و سپس با تماس با آنها این مشتریان را به سرمایه­گذاری و یا قبول شرایط سپرده­گذاری در بانک سینا ترغیب و از جمله این شرکت­ها میتوان به بعضی شرکت­های دارویی نظیر کیمیدارو و یا تولیدارو اشاره نمود که به آنها شرایط بانک فوق در زمینه­های سرمایه­گذاری از طریق ارائه سهام و یا تمایل به داشتن سپرده­های کلان نزد این بانک و استفاده از سودهای بالا و در واقع به جریان انداختن سرمایه این شرکت­ها نزد بانک و استفاده آنها از پتانسل­های موجود در بیشتر و بهتر نمودن سود شرکت­های نامبرده و استفاده از راهکارهای قانونی در بهبود بخشیدن فعالیت­های خود در بازار کنونی که به نوعی بازار رکوردمی­باشد و استفاده بهینه از شرایط در این بازار آشنا شدم.

2- مذاکره با مشتریان جهت جذب منابع که سود بیشتری به آنها تعلق گیرد که در این خصوص با شرکت­هایی نظیر ایران­خوردو و سایپا که دو شرکت بزرگ خودروساز ایران می­باشند مذاکره و در زمینه واگذاری چکها و بروات این شرکت­ها به این بانک که در واقع این چکها در بانک مذکور به حساب گذاشته و از این طریق به شرکت­های فوق خدمات ارائه و آنها را در رسیدن به مبالغ واریزی یاری می­رساند و سپس به آنها در خصوص واریز این مبالغ به حساب­هایی نزد بانک سینا و بهره جستن از سودهای بالا و همچنین ارائه وام­های طویل المدت آنها و کمک نمودن آنها در توسعه خط­های تولید ماشین آلات و خطوط تولید خودرو و گسترش فعالیت­های خود در جذب پیمانکارهای مجرب و جذب کسب و کارهای کوچک و تاسیس کارگاه­هایی کوچک در زمینه تولید لوازم یدکی این خودروها (سمند، پژو، تیبا، روآ و غیره) یاری می­رساند و دوباره این مراکز زیر مجموعه­ این دو خودروساز بزرگ را از طریق دادن وام و دادن سودهای بیشتر به آنها در افتتاح حساب­های این کارگاه­های کوچک و زیر پوشش بردن پرسنل آنها در ارائه تسهیلات بیشتر کمک می­نماید.

3- انجام مشاوره در زمینه انجام طرح­های مشارکت با مشتریان بزرگ (مدیریت ثروت) که در این خصوص با افراد حقیقی و نیز حقوقی جلساتی تشکیل داده و آنها را در این زمینه ترغیب و تشویق می­نماید و با ارائه راهکارهای بهتر در فضای رقابتی با دیگر بانکها و موسسات مالی و اعتباری گوی سبقت را از دیگر رقیبان ربوده و به این ترتیب با اشخاص و شرکتهای مورد اشاره باب گفتگو را باز نموده و با دادن چراغ سبز در زمینه­های جذب منابع و حتی دادن تسهیلات با سود پایین آنها را مجاب می­نماید که در این بانک (بانک سینا) سرمایه­گذاری و از این طریق منابع خود را ارتقا و در زمینه مصارف نیز فعالیت­های بیشتری انجام بدهد.

4- مشاوره در زمینه مدیریت سرمایه­گذاری مشتریان که در این خصوص با مشتریان خاص مذاکره و به آنها این قول را داده که در جهت امنیت سرمایه­گذاری در بانک سینا آنها را یاری و حتی در صورت ضرورت ضرر مالی بانک زیانی متوجه آنها نمی­شود و با ارائه سیستمهای الکترونیک (سیستمهایی نظیر همبانک سینا) در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و سرعت و دقت در ارائه خدمات به آنها یاری رسانده و با دایر نمودن شعب فعال در روزهای تعطیل سال دسترسی آنها را در خصوص استفاده بهتر و دقیق­تر از خدمات مالی بازگذارده و قدرت ریسک بیشتری را به فعالیت­های مالی آنها تزریق می­نماید.

5- مذاکره با مشتریان و شناسایی نیازهای پنهان آنها که در این خصوص با مشتریان داخلی و خارجی نظیر مشتریان آسیای شرقی ، خاورمیانه و حتی مشتریان اروپایی بحث و تبادل نظر صورت می­گیرد و با ارسال بروشورهای مختلف به آنها و نامه­هایی جهت ایجاد انگیزه و به چالش کشاندن نیازها و مشکلات آنها و بهره­برداری از امکانات سیستمهای الکترونیک دریافت و پرداخت مالی با آنها برقرار و مشتریان داخلی و خارجی را جذب می­نمایند. 

نويسنده : کورش عباس زاده مطلق عراقی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.