تجربه ثابت کرده در فروش هر کالا یا خدمتی حتی بیمه با چهار دسته طرف هستیم:
1-دوست دارند در کمترین زمان ممکن مشکلشان حل شود(حداکثر 5 دقیقه) و دوست ندارند 10 صفحه فکس براشون بفرستید.شیوه فروش باید طوری باشد که آنها بپسندند.
خصایص:قدرتمند-افتخارات زیادی دارند-دوست ندارند سوال بپرسند-بیشتر وقتها کار میکنند-همه چیز را میخواهند تحت کنترل داشته باشند-اهل ریسک
2-راحت میشه باهاشون رابطه اقتصادی برقرار کرد وقتی به دفترشان میروی انگار روی میزشان بمب منفجر شده.
خصایص:سریع حرف میزنند-مستقیم سر اصل مطلب که آینده است میروند-در ارتباطات قوی هستند-عاشق خنده و لذت-در قرارها تاخیر دارند
3-باید از ما خوششان بیاید که خرید کنند.جدی و جسور نیستند و از خانواده میگویند.
خصایص:دوست داشتنی-برای محبت کردن زمان زیادی با شما میگذرانند-نوع برقراری ارتباط براشون مهم است-صبورند و آرام حرف میزنند-حساس و مهربان-بعضی وقتها کار خود را انجام داده و به شما گوش نمیدهند-کند مینویسند-از طریق آنها میشود مشتری بیشتری جذب کرد
4-نقطه مقابل 3 هستند.باید در موردشون تحقیق کنید.
خصایص:دفتر کار تمیز-وقت شناس-کیفیت براشون مهم-باید اعداد و ارقام بهشون بدید-برای خرید ماشین هم در اینترنت تحقیق میکنند-دفترچه راهنمای خرید را تا انتها میخوانند-متفکرانه صحبت میکنند.