4- زمانبندی در بازاریابی
زمانبندی در بازاریابی عمدتا در دو مقوله کلی خلاصه می شود:
1- زمانبندی در ارائه نکات مربوط به معرفی انواع بیمه نامه
2- زمانبندی در خصوص ارائه خدمات به مشتری
1-زمانبندی در ارائه نکات مربوط به معرفی انواع بیمه نامه :
وقتی شما می خواهید کالای مورد نظر خود را (انواع بیمه نامه) به مشتری معرفی کنید , در واقع یک وقت مشتری را از او قرض می گیرید و در ازای آن مطالب مورد نظر خود را به او ارائه می دهید , بنابراین توجه به این نکته که نباید زمان مشتری را هدر دهید بسیار مهم است. یکی از مهمترین راههای استفاده بهینه از وقتی که مشتری در اختیار شما قرار می دهد این است که کل مطالب خود را (تبلیغ و معرفی بیمه نامه) در کمتر از سه دقیقه بیان کنید.اگر زمان بیان مطالب بیشتر از سه دقیقه طول بکشد, توجه مشتری به صحبتهای شما کم می شود و در واقع شما فرصت را از دست داده اید. بنا براین باید طوری صحبتهای خود را زمانبندی کنید که در کمتر از سه دقیقه تمام مطالبی را که مورد نظر شما و مورد نیاز مشتری است را بیان کرده باشید.
2-زمانبندی در خصوص ارائه خدمات به مشتری :
منظور از این نوع زمانبندی این است که باید توجه داشت که ارائه خدمات به مشتری باید تابع یک نظم زمانی و یک زمانبندی درست باشد. مثلا وقتی ما با مشتری برای ارائه مطالب خود , قراری را تنظیم می کنیم باید سر وقت در محل قرار حاضر باشیم و یا وقتی می خواهیم بیمه نامه صادره را برای مشتری بفرستیم باید در کمترین زمان ممکن این کار انجام شود تا مشتری ذهنیت و خاطره خوبی از بیمه ما داشته باشد.