هتل انقلاب :
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : بازاریابی هتلها
نگارنده : سیدمحمدرضامیرفاطمی ، رشته بازاریابی حرفه ای ،
استاد راهنما : سرکار خانم میرزایی
درس : کاربینی
هتل پارسیان انقلاب (رویال گاردن سابق) :
هتل پارسیان انقلاب در سال 1354 تاسیس گردید و این هتل واقع در خیابان طالقانی ، مابین خیابان ولیعصر (عج) و حافظ می باشد
امکانات هتل پارسیان :
دارای 248 اتاق و سوییت بسیار زیبا ، و یک سالن تشریفات و دو رستوران و دو کافی شاپ و لابی که به اختصار توضیح می دهیم .
سالن تشریفات هتل : دارای 1000 عدد صندلی و بسیار شیک و مجلل .
رستوران شماره 1 : که در لابی هتل و 24 ساعته آماده پذیرایی
رستوران شماره 2 : که در بام هتل و با انواع غذاهای ایرانی
کافی شاپ شماره 1 : که در لابی هتل و با انواع نوشیدنیها
کافی شاپ شماره 2 : که در بام هتل واقع و انواع نوشیدنیها
رستوران گردان : که واقع در طقه 16 هتل و فضایی بالغ بر 5800 متر مربع
سالن بیستون : در طبقه اول هتل و با گنجایش 1000 نفر می باشد که محل مناسبی برای برگذاری جشنهای عروسی ، کنفرانسها ،جلسات و سمینارها است ، که ما در این سالن برای مشتریان دسترسی به اینترنت را مهیا ساخته ایم.
رستوران پارسه : بسیار مجلل و زیبا بوده و در تمامی 24 ساعت باز و پذیرای مهمان می باشد و گنجایش آن 120 نفر و در طبقه همکف هتل واقع و 3 وعده صبحانه ، ناهار و شام را سرو می کند .
رستوران نارون : گنجایش آن 80 نفر و مشرف بر حیاط جلویی هتل بوده و این سالن هم برای سمینارها و جلسات و نشستهای خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد .
رستوران سیران : واقع در طبقه شانزدهم هتل و گنجایش 180 نفر که به رستوران عربی – ایرانی معروف و اولین رستوران گردان ایران می باشد و لازم به ذکر است بدانید در این رستوران غذاهای ایرانی و عربی سرو و چشم اندازی بسیار زیبا از تهران بزرگ دارد .
کافی شاپ سیران : واقع در رستوران سیران که چای و قهوه و موزیک عربی در آ ن موجود هست .
لابی هتل : دارای گنجایش 60 نفر و نوشیدنیهای سرد و گرم در آن سرو می گردد .
مشخصات اتاقها :
اتاقهای هتل که به صورت یک نفره و دو نفره بوده و تمامی این اتاقها مجهز به امکانات لوکس ( تلفن ، تلویزیون ، رادیو ، ماهواره ، سشوار ، یخچال و صندوق امانات و حمام بزرگ می باشد و ما برای داشتن رضایت بیشتر مشتریان تمامی اتاقها رامجهز به اینترنت کرده ایم .
امکانات تفریحی هتل :
این هتل دارای استخر روباز ، سونا ، جکوزی و سالن بدن سازی بسیار زیبا می باشد .
حال می پردازیم به قرارداد های هتل :
بصورت کوتاه مدت که توافق نامه نام دارد که با شرکتها و آژانسهایی منعقد می گردد که در طول سال زیاد از هتل استفادهو نمی کنندو سود آنچنانی هم برای هتل ندارد .
بصورت بلند مدت که قرارداد نامیده می شود و با شرکتهای بزرگ و آژانسها و بعضی اوقات با فدراسیونهای ورزشی منعقد و سود بسیار بالایی دارد .
قسمت بازاریابی هتل در راستای سود بیشتر و مشتری مداری سا لن تشریفات هتل را به جشنها و ... با تخفیف اجاره می دهد
اما به گفته ایشان روی غذا و نوشیدنیها نمی توان تخفیف داد به این علت که بیشتر سود هتل در غذا و نوشیدنی است و غذاهای این هتل در 4 منو تقسیم بندی شده است که عبارتند از :
D ضعیف
در هتل برای فروش بهتر و بازاریابی بیشتر تلیغات هم بر عهده مدیر بازاریابی قرار دارد و ما هم برای بهتر انجام دادن آن تبلیغاتمان را روی شاسیها و با اندازه های مختلف ترسیم کرده و به شرکتها و آژانسها میدهیم تا بر روی دیوار اتاقهایشان نصب نمایند .
ما برای کودکان هم برنامه ویژه ای داریم به جهت یادگیری و آموزش بیشتر برای آینده که چگونه وارد هتلها شوند و آداب و رسوم آن را یاد بگیرند .
لابی هتل : دارای گنجایش 60 نفر و نوشیدنیهای سرد و گرم در آن سرو می گردد .