تعریف بازاریابی:
بازاریابی یعنی روشی برای موفقیت شرکت که باید به طور نظام یافته در جهت موفقیت به کاربرده شود. تقاضای بازار، سلیقه مشتری ، وضعیت رقابت بازار، تجزیه و تحلیل سیستماتیک بازار و تولید کالاها و خدمات متناسب با اوضاع و احوال ، شرط موفقیت هر شرکت است.
هدف از بازاریابی در بیمه:
مهمترین هدف بازاریابی بیمه برآورده کردن خواسته های مشتری است. به این معنی که یک بازاریاب قبل از فکر کردن به کسب سود باید به برآورده کردن خواسته های مشتری بیاندیشد. وقتی این اتفاق بیافتد, خود به خود بازاریاب به سود نیز می رسد.
مثلا در بحث بازاریابی بیمه خواسته مشتری این است که در مواقعی که حادثه برای او یا محل کار او و یا کارگر او پیش بیاید, یکی باشد که از او حمایت کند و هزینه های ناشی از وقوع آن حادثه را به عهده بگیرد.رسیدن به هدف در بازاریابی که همان کسب سود و در آمد می باشد, بستگی به رسیدن مشتری به خواشته هایش دارد.