مقدمه:
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 1375 به منظور توسعه فرهنگ و هنر در جامعه ایرانی و نیز ارتقای فرهنگ شهرنشینی در کلان شهر تهران تاسیس شد. این سازمان با دارا بودن مراکز فرهنگی هنری (از جمله فرهنگسرا، خانه فرهنگ، کتابخانه، نگارخانه، موزه، سینما و...) برنامههای متنوع و متکثری را در برنامههای محلهای، منطقهای،شهری، ملی و بین المللی اجرا مینماید.
در این میان، اداره کل روابط عمومی سازمان وظیفهی خطیر اطلاع رسانی برنامهها، تبلیغات و معرفی فعالیتها،نظرسنجی از شهروندان و پاسخگویی به پرسشها و مطالبات ایشان و... را به عهده دارد.
اداره کل روابط عمومی سازمان براساس نمودار مصوب سازمانی داری 4 اداره(رسانه، تبلیغات، ارتباطات و بینالملل) است که در ذیل شرح وظایف پستهای سازمانی آن ارایه میگردد.
اداره رسانه
کارشناس مسئول رسانه
- ارزیابی و نظارت برعملکرد واحد های روابط عمومی مراکز در تعامل با رسانه ها
- شناخت و ارائه راهکار تعامل با رسانه ها
- نگارش جوابیه ها و بیانیه های سازمان
- كنترل و نظارت بر نشست هاي مطبوعاتي برگزار شده توسط مراكز سازمان .
- اظهار نظر كارشناسي امور مرتبط به اخبار و گزارش هاي خبري ، توصيفي ، تحليلي ، مصاحبه ، يادداشت و مقاله درج شده در روزنامه و خبرگزاري ها و شركت در برنامه هاي خبري سازمان جهت پوشش و ارسال به مطبوعات و خبر گزاري ها .
- برگزاری جلسات همفکری میان مدیران و خبرنگاران رسانه ها پیرامون برنامه ها و اهداف سازمان
- كارشناسي و نظارت بر پروژه هايي كه سازمان به صورت مشاركتي با شبكه هاي مختلف صدا و سيما انجام مي دهد از جهت محتوايي و اجرايي .
- پيگيري و هماهنگي جهت ثبت برنامه هاي درخواستي و كليه امور قراردادي و مالي سازمان با صدا و سيما .
کارشناس رسانه مکتوب
- تهیه و تولید اخبار از سطح سازمان جهت ارسال به رسانه های مکتوب
- ارسال اخبار تنظيمي به همه روزنامه ، خبرگزاري و سايت هاي جزئي فعال در سطح كشور .
- هماهنگي و همكاري بر ارتباط با خبرنگاران حوزه فرهنگي – هنري و اجتماعي مطبوعات و خبرگزاريها .
- هماهنگي در برگزاري مصاحبه هاي مطبوعاتي مديران ستاد و مراكز تحت پوشش سازمان با خبرنگاران جهت پوشش مناسب اخبار سازمان .
- هماهنگي و همكاري در پيگيري از مراكز جهت ارسال اخبار به اداره كل و ارسال آگهي هاي سازمان جهت چاپ در روزنامه .
- انجام فعاليت هاي خبري به عنوان مسئول ستاد خبري ويژه برنامه هاي شاخص سازماني در صورت و بررسي و انجام گزارش عملكرد از فعاليت هاي مختلف تحت پوشش و ارائه به مديريت واحد .
- تهيه گزارش هاي خبري از چالش ها ، جهت گيري ها و برنامه هاي مهم مراكز ، فرهنگسرا ها ، خانه فرهنگ و تهيه مصاحبه با مديران سازمان ، شهرداري و مديران فرهنگسراها .
کارشناس رسانه های صوتی تصویری
- هماهنگي و همكاري با رسانه هاي صدا و سيما جهت پوشش خبري از برنامه هاي ستاد و مراكز .
- هماهنگي و همكاري با برنامه هاي توليدي، گزارشي صدا و سيما جهت پوشش برنامه هاي ستاد و مراكز .
- هماهنگي و ارتباط گيري با گروه هاي خبري و توليدي (برنامه ساز) شبكه هاي صدا و سيما براي پوشش برنامه ها .
- ارتباط و هماهنگي با مراكز سازمان براي پوشش تصويري برنامه هاي ويژه از طريق شبكه هاي صدا و سيما .
- هماهنگي و همكاري براي گزارش راديويي تلفني و حضوري تصويري با مسئولين سازمان .
- ضبط برنامههاي ستاد و مراكز كه از صدا و سيما پخش مي شود .
- پيگيري ساخت تيزر و زيرنويس تبليغاتي و بازبيني نهايي آنها قبل از ارائه به صدا و سيما .
- پيگيري و هماهنگي جهت دريافت كد بازرگاني پخش براي تيزرها و زيرنويس ها .
- نوشتن برنامه هاي پيشنهادي پخش تيزر و زيرنويس و هماهنگي جهت برنامه نهايي با مديران سازمان .
کارشناس مسئول رسانه های مجازی
- سردبیری پورتال سازمان به نشانی farhangsara.ir
- نظارت بر عملکرد ساب پورتال های مراکز (30 سایت با دامنه فرهنگسرا)
- نظارت بر محتوای سایر سایت های اطلاع رسانی سازمان به ویژه shahr.ir
- برنامه ریزی جهت حضور سازمان در فضاهای مجازی شامل سایت ها و وبلاگ ها جهت اطلاع رسانی
- برنامه ریزی جهت حضور در فرصت های عرصه سایبر مانند نمایشگاه رسانه های دیجیتال
کارشناس it
- انجام امور فنی سایت های سازمان
- بارگذاری فلش و تبلیغات روی سایت ها
- رفع اشکال از مناطق در ساب پورتال ها
- ایجاد فرصت های فنی جدید در سایت ها
کارشناس محتوا (2 نفر)
- تولید مطلب برای سایت سازمان
- ویرایش مطالب ارسالی مراکز برای درج در پورتال
- پوشش برنامه های سازمان به شکل مبسوط و بارگذاری آن روی پورتال
- تهیه اطلاعات برنامه ها و فضاهای موجود در مناطق و درج در پورتال
- پاسخ به نقطه نظرات مردمی، مندرج در پورتال در خصوص برنامه های سازمان
اداره تبليغات
کارشناس مسئول گرافیک
- نظارت بر فرآیند هویت سازی برند سازمانی
- رصد و شناسایی گرافیست های حرفه ای و تهیه بانک اطلاعاتی از آنها
- طراحی و تولید بانک اطلاعاتی گروه های گرافیکی جهت یکپارچه سازی امور تبلیغاتی مراکز سازمان
- نظارت بر کیفیت امور تبلیغاتی مراکز سازمان
- رصد و شناسایی کمپین های تبلیغاتی جهت پوشش تبلیغاتی مناسبت ها و برنامه های سازمان
- نظارت بر حسن انجام کار پیمانکاران گرافیکی
- تشکیل اتاق فکر و ایده در خصوص امور تبلیغی
- نظارت بر کیفیت کار اتاق ایده و خروجی آن
- نظارت بر کیفیت کار کارشناسان گرافیک اداره تبلیغ
- طراحی فلش کارت های آموزشی ویژه مدیران روابط عمومی مناطق در ارتباط با ساز و کار تبلیغات برنامه ای
- ارتباط با مدیران روابط عمومی مراکز سازمان
کارشناس گرافیک
- طراحی محصولات تبلیغاتی برنامه های سازمان؛ اعم از پوستر، کارت دعوت، بنر پرتابل، بنر عرشه، استند، باکس مترو و ...
- طراحی محصولات تبلیغاتی برنامه های فراگیر و فرامنطقه ای
- طراحی محصولات تبلیغاتی برنامه های مختلف ستاد سازمان در مناسبت های مختلف (محرم، رمضان، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و ...)
- طراحی اقلام تبلیغاتی و پشتیبانی گرافیکی سایر ادارات اداره کل روابط عمومی
- طراحی طرح های مناسبتی اعم از پوستر، بنر پرتابل، بنر عرشه، استند، باکس مترو و ...
- طراحی اقلام تبلیغاتی نمایشگاه های مراکز و ستاد سازمان
- طراحی آرم آگهی های برنامه ای و مناسبتی ویژه پخش در صدا و سیما
کارشناس محتوایی
- تشکیل اتاق فکر جهت تولید شعارهای تبلیغاتی برای مناسبت ها و برنامه های سازمان
- نظارت بر کیفیت کار اتاق فکر و خروجی آن
- نظارت بر محتوای اقلام تبلیغاتی ستاد و مراکز سازمان
- طراحی محتوایی در خصوص چگونگی شکل گیری نمایشگاه دستاوردهای سازمان
كارشناس تبليغات
- نظارت بر حسن انجام کار چاپ و اکران پرتابل ها و عرشه پل
- نظارت بر حسن انجام کار چاپ و اکران باکس های تبلیغاتی مترو
- نظارت بر حسن انجام کارپخش تولیدات تبلیغی از تلویزیون های شهری
- رصد و شناسایی پیمانکاران حرفه ای در حوزه چاپ و اکران اقلام تبلیغاتی
- رصد فضاهای جدید تبلیغاتی جهت ایجاد و نصب سازه های تبلیغاتی
- نظارت بر حسن انجام کار در حوزه نصب و ایجاد فضاهای جدید تبلیغات محیطی
- طراحی فرآیند زمانی اکران تبلیغات از درخواست طرح تا اکران آن
- نظارت بر طراحی اقلام تبلیغاتی
- نظارت بر طراحی و نصب المان های حجمی
كمك كارشناس اكران
- پیگیری اکران طرح های تبلیغاتی در پرتابل های شهری
- پیگیری اکران طرح های تبلیغاتی در عرشه پل
- پیگیری اکران طرح های تبلیغاتی در باکس های مترو
- پیگیری پخش تولیدات تبلیغاتی در تلویزیون های شهری
- پیگیری چاپ اقلام تبلیغاتی
- پیگیری فرآیند طراحی، مکان یابی و نصب سازه های جدید تبلیغاتی
- بازدید و بررسی پرتابل ها و عرشه پل ها
- نظارت بر نحوه اکران ها
كارشناس مسئول تشريفات
- نظارت بر نحوه حضور سازمان در نمایشگاه های تخصصی
- تهیه بسته هدایای تبلیغاتی ویژه میهمانان خاص و مدیران
- تهیه بسته هدایای تبلیغاتی ویژه مخاطبان عام جهت عرضه در فضاهای نمایشگاهی
- تهیه بسته هدایا ویژه همکاران سازمان در مناسبت های مختلف
- نظارت بر انتخاب اقلام تشریفاتی مورد نیاز ساختمان ستاد و مراکز
- نظارت بر اجرای با کیفیت و صحیح جلسات تودیع و معارفه مدیران سازمان و مراکز
- نظارت بر اجرای با کیفیت و صحیح ویژه برنامه های درون سازمان
- پشتیبانی تشریفاتی همایش های فرامنطقه ای
- پشتیبانی تشریفاتی جلساتی که ریاست سازمان در آن حضور خواهند داشت.
- پشتیبانی تشریفاتی جلسات مدیران روابط عمومی مناطق
- پشتیبانی تشریفاتی کارگاه های آموزشی اداره ارتباطات مردمی
كارشناس و كمك كارشناس اجرايي
- خرید بسته هدایای تبلیغاتی ویژه میهمانان خاص و مدیران
- خرید بسته هدایای تبلیغاتی ویژه مخاطبان عام جهت عرضه در فضاهای نمایشگاهی
- خرید بسته هدایا ویژه همکاران سازمان در مناسبت های مختلف
- خرید اقلام تشریفاتی مورد نیاز ساختمان ستاد و مراکز
- اجرای کامل جلسات تودیع و معارفه مدیران سازمان و مراکز بر اساس چک لیست اجرای مراسم
- انجام امور تشریفاتی همایش های فرامنطقه ای
- انجام امور تشریفاتی جلسات مدیران روابط عمومی مناطق
- انجام امور تشریفاتی کارگاه های آموزشی اداره ارتباطات مردمی
كارشناس مسئول سمعي بصري
- هماهنگی و ارتباط گیری با گروه های تولیدی (برنامه ساز) جهت ساخت و تولید فیلم های کوتاه موضوعی
- ارتباط و هماهنگی با مراکز سازمان برای پوشش تصویری برنامه های مراکز
- نظارت بر فرآیند ضبظ و آرشیو برنامه های مراکز و ستاد سازمان
- کارشناسی و نظارت محتوایی و ساختاری بر پروژه هایی که سازمان به صورت مشارکتی با شبکه های مختلف صدا و سیما و گروه های تولیدی انجام می دهد.
- نظارت بر ساخت تیزر و زیرنویس تبلیغاتی و بازبینی نهایی آنها قبل از ارائه به صدا و سیما
- نظارت بر ساخت فیلم های کوتاه موضوعی و انیمیشن با محوریت اولویت های موضوعی سازمان در سال 91
- تشکیل اتاق فکر و ایده و نظارت بر کیفیت کار و خروجی آن
- نظارت بر آرشیو سازی موارد تصویری اعم از فیلم و عکس
- رصد و شناسایی گروه های حرفه ای برنامه سازی تلویزیونی
- نظارت بر بکپارچه سازی کیفیت محصولات تصویری مراکز سازمان
- نظارت بر تولید گزارش ویدئویی از عملکرد ماهانه، فصلی و سالانه سازمان
- نظارت بر تولید گزارش ویدئویی عملکرد سازمان به فراخور نیاز و دستور ریاست سازمان
- نظارت بر بهره برداری کارآمد از واحد سیار سازمان
كارشناس عكاسي و فيلم برداري
- پوشش تصویری برنامه های مراکز و ستاد
- ضبظ و آرشیو برنامه های مراکز و ستاد سازمان
- تولید گزارش ویدئویی از عملکرد ماهانه، فصلی و سالانه سازمان
- آرشیو سازی مواد تصویری برنامه ها اعم از فیلم و عکس
- کارشناسی و ارزیابی عکس برای استفاده در موارد مختلف اعم از کتاب سازمان، گزارش عملکرد و ...
اداره ارتباطات
كارشناس مسئول ارتباط مردمي
- طراحي و توسعه و بروز رساني نظام ارتباطات برون سازماني ، مخاطبان و شهروندان تهراني
- هدايت و راهبري نظام ارتباطات درون سازماني و ثبت ساختار ارتباطي مديريت و پرسنل بدنه سازمان
- كنترل و نظارت بر اجرا و عملكرد ارتباطات برون سازماني در حوزه تكريم ارباب رجوع در مناطق 22 گانه سازمان و ساير مراكز فرهنگي هنري وابسته و تصويب آيين نامه و دستور العمل هاي مربوطه
- پشتيباني و حمايت فني،تخصصي و اجرايي از واحدهاي روابط عمومي مناطق در حوزه ارتباط مردمي
- پيگيري و مشاركت از روابط عمومي مناطق 22 گانه و وابسته به منظور طراحي برنامه و اجرا در حوزه ارتباط مردمي و افكارسنجي
- برنامهريزي و مديريت به منظور شناخت شهروندان نسبت به كانالهاي ارتباطي ايجاد شده
- هدايت و راهبري نشست و ملاقاتهاي عمومي در جهت رفع مشكلات همكاران درون سازمان و مخاطبان سازمان
- برنامهريزي و مديريت استقرار كانترهاي اطلاع رساني در برنامه هاي شاخص سازمان
- برنامه ريزي محتواي ويژه كانال های ارتباطي با مخاطبان
- طراحي، تدوين بانك مخاطبان سازمانبه تفكيك نخبگان ،مسئولان ،هنرمندان ،چهره هاي ادبي، شهروندان و ....
- تجزيه و تحليل پيامهاي دريافتي و ارائه به مديران مربوطه به منظور دستيابي به اطلاعات مورد نياز براي تحليل و تصميم گيري كلان
- نظارت برنحوه كاركرد و عملكرد سرويس هاي ارتباطي در مناطق ، مراكز و ستاد سازمان
- ارائه پيشنهاد جهت برقراري راه هاي ارتباطي با شهروندان و مخاطبان
كارشناس ارتباط مردمي
- تهيه گزارش از ميزان مخاطبان کانال های ارتباط مردمی و انعكاس به مديران سازمان و بخش هاي مربوطه
- گردآوري، ثبت و ضبط، بررسي و تحليل مواضع، اظهارنظر هاي مختلف و ديدگاه هاي منعكس شده و انعكاس به مراجع ذيربط
- اجراي ارتباطات درون سازماني و ثبت ساختار ارتباطي مديريت و پرسنل
- برنامه ريزي و هماهنگي در خصوص ارتباط با ساير نهادهاي مرتبط
- انعكاس اخبار و رويدادها و گزارشات مختلف مرتبط با برنامهها و فعاليتهاي سازمان جهت آشنايي شهروندان با سازمان
- كارشناسي محتواي پيام هاي ارتباطي سازمان و دسته بندي پيام ها
- بررسی عملكرد ارتباطات برون سازماني در حوزه تكريم ارباب رجوع و اطلاع رساني در مناطق 22 گانه سازمان و ساير مراكز
- ارتباط با مناطق22گانه و جمع آوري اطلاعات اجراي برنامه هاي هفتگي براي شهروندان و اعلام در سامانه گوياي1837
- دسته بندي پيامهاي مردمي در سامانه گوياي 1837 و سامانه پيامك20001837
- به روز رساني اطلاعات بانك مخاطبان سازمان
- تهيه و تنظيم گزارش از فعاليتها و اقدامات انجام شده، موانع و مشكلات اجرايي در انجام امور فعاليت ها و ارائه به مافوق
متصدي (2نفر)
- پاسخگويي به تماسهاي تلفني شهروندان با سامانه1837
- شناخت و بررسي برنامه هاي سازمان به منظور راهنمايي شهروندان
- چك كردن روزانه صندوق صوتي و پياده كردن پيامهاي مردمي
- چك كردن روزانه پيامها در سامانه پيامك و پياده كردن پيامهاي مردمي
- مشاركت در اجراي نظر سنجي
- تماس روزانه با شهروندان و ارائه پاسخ به سوالات طرح شده در صندوق صوتي سامانه
- پاسخگويي به ارباب رجوع و مراجعات حضوري
- جمع آوري اطلاعات سازماني و ارائه به مخاطبان به منظور معرفي سازمان
- بايگاني كليه مكاتبات و اسناد محرمانه و اداري
- تايپ پيامهاي دريافتي و گزارشات اداره
- تماس مستمر با فرهنگسراها و دريافت تغيرات اطلاعات مراكز
كارشناس مسئول پژوهش و آموزش:
- مطالعه و شناخت نسبت به مخاطبان سازمان به منظور طراحي راه هاي ارتباطي
- برنامه ريزي، هدايت، كنترل و نظارت بر طرح افكارسنجي و شناخت نگاه و بينش شهروندان نسبت به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران
- تحليل و ارائه راهكار براساس افكارسنجي و پژوهش هاي صورت گرفته و ارائه به بخش هاي مربوطه
- شناخت ضرورت ها و نيازهاي پژوهشي در خصوص فعاليت هاي ارتباطي و كيفيت برنامه هاي سازمان
- همكاري و نظارت در به روز آوري استانداردهاي پژوهشي در مناطق و مراكز سازمان
- نظارت و بررسي و بهره برداري از پژوهش هاي صورت گرفته در مراكز سازمان
- برنامهريزي براي توليد محصولات آموزشي و كالاهاي فرهنگي به منظور به روز رساني اطلاعات همكاران
- برنامه ريزي براي اجراي دوره هاي آموزشي و كلاس هاي يادگيري در زمينه هاي تخصصي و حرفهاي
- كنترل و نظارت بر نحوه برگزاري دوره هاي آموزشي مربوطه
- شناسايي و تصميم گيري به منظور شركت در سمپوزيونها و كنفرانسهاي برگزار شده در حوزه روابط عمومي و ارتباطات
- ايجاد ارتباط با مراكز پژوهشي و اجرايي جهت گسترش حوزه عملكردي
كارشناس آموزش
- انجام مطالعات و بررسي در خصوص نيازهاي آموزشي كاركنان با توجه به جهت گيري هاي علمي ،فرهنگي ،هنري و به روز نگه داشتن اطلاعات آنها
- شناخت ضرورتها و نيازها، طراحي، برنامهريزي و ارائه پيشنهاد برگزاري دوره هاي آموزشي روابط عمومي ويژه كاركنان حوزه روابط عمومي
- نظارت براجراي دورههاي آموزشي و كلاسهاي يادگيري در زمينههاي تخصصي و حرفهاي در سطوح كاركنان
- ارائه ايده، طرح و محتواي آموزشي
- تماس و ارتباط با مراكز آموزشي به منظور بررسي دوره ها و سر فصل آموزش مورد نياز
- انجام مطالعات مربوط به شناخت سازمان و ماْموريتهاي اساسي و تهيه طرح هاي لازم به منظور هماهنگي كردن و همگان سازي پرسنل
- بررسي اثرات مثبت دوره ها ي آموزشي در افزايش كارايي كاركنان و تهيه و تنظيم گزارش
- همكاري در زمينه انتخاب كتب و نشريات علمي و آموزشي به منظور تكميل منابع مطالعاتي
- ايجاد هماهنگي در زمينه دريافت سفارشهاي خريد كتاب از طريق نياز سنجي
كارشناس پژوهش و تحليل محتوا
- طراحي، توسعه، ايجاد و به روزآوري پايگاه هاي داده و بانك هاي اطلاعاتي لازم جهت ثبت و ضبط اطلاعات مورد نياز
- برنامه ريزي به منظور انجام و مديريت فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي در اين حوزه
- سنجش مستمر اثربخشي و كارايي فعاليت هاي ارتباطي و برنامه هاي سازمان افزايش قابليت ها و توانمندي هاي كاركنان و رضايت آنها
- سنجش و ارزيابي مخاطبان نسبت برنامه هاي سازمان
- طراحي، توسعه، به روزرساني و سنجش كارايي واحدهاي روابط عمومي
- شركت در سمپوزيونها و كنفرانسهاي برگزار شده در حوزه پژوهش
- تحليل داده ها و اطلاعات نظرسنجي هاي انجام شده
- بررسي و كارشناسي محتواي پيام هاي ثبت شده و تهيه خروجي آماري
اداره بين الملل
كارشناس مسئول بين الملل
طراحي و فكر و استخراج سياست هاو راهكارها و محورها و سازوكارها و الگوهاي مناسب و مورد نيازبه منظور:
- معرفي و تبيين ارزشهاي ديني و فرهنگي و ملي جمهوري اسلامي ايران
- استفاده از نتايج طرح ها و پژوهش ها و طراحي ها و فعاليت هاي انجام گرفته توسط سازمان ها و نهادها و مجموعه هاي طرف همكاري و ارتباط
- استفاده از تجربيات و نظرات و ايده ها و سوابق سازمان ها و مجموعه هاي طرف همكاري و تعامل در كليه تعاملات و ارتباطات و همكاري هاي فرهنگي و هنري و اجتماعي و...... با سازمان ها و نهادها و ارگان ها و نمايندگي ها و مجموعه هاي فرهنگي بين المللي مشتمل بر:
- نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي و ساير كشورها
- نمايندگي ها در رايزن هاي فرهنگي ساير كشورها در ايران
- سازمان هاي فرهنگي و هنري شهرداري هاي ساير كلان شهر هاي دنيا
- ساير سازمان هاي فرهنگي و هنري و اجتماعي در ديگر كشورها
- سازمانها و مراكز و نهادهاي فرهنگي مستقل بين المللي
با همكاري/مشاركت/هماهنگي/نظارت/مديريت/درگيري كامل وفعال مراجع و مراكز ذيربط در سازمان
كارشناس همكاري هاي بين الملل
طراحي تدوين و پيشنهاد سياست ها و راهبردهاي عملياتي سازمان در حوزه همكاري هاي فرهنگي و هنري و اجتماعي و.....با:
- سازمانها و نهادها و ارگان هايي كه در حوزه فرهنگ و از طرف و به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران در عرصه كشورهاي ديگر و عرصه بين المللي فعال هستند مانند رايزن هاي جمهوري اسلامي در ساير كشورها
- نهادها و مراكز و شخصيت هاي حقوقي فرهنگي كه از طرف ساير كشورها و به نمايندگي در جمهوري اسلامي(شهر تهران) در حوزه مسائل فرهنگي فعاليت مي كنند
- سازمانها و مراكز و نهادهاي فرهنگي مستقل بين المللي
- سازمان هاي فرهنگي و هنري شهرداري هاي ساير كلان شهر هاي دنيا
با همكاري/مشاركت/هماهنگي/نظارت/مديريت/..... مراجع و مراكز ذيربط در داخل سازمان فرهنگي هنري (مانند واحدهاي مختلف معاونت هنري) يا خارج آن(مانند وزارت امور خارجه)و بر اساس :
- ماموريت و چشم انداز و راهبردهاي كلان سازمان
- سياست هاي كلان و محورهاي برنامه اي سازمان(تصويب شده توسط شوراي عالي سياست گذاري و برنامه ريزي كلان)
- شرايط و اقتضائات محيطي سازمان و ...
و به منظور:
- جريان سازي فرهنگي در سطح شهر تهران
- جهت دهي به فعاليت ها و سياست ها و برنامه هاي آنها
- انجام تعاملات و تبادل برنامهو سياست ها و اطلاعات
- انجام پروژه ها و برنامه هاي مشترك در سطح شهر
- ايجاد يكپارچگي و انسجام در حوزه فعاليت هاي فرهنگي در سطح شهر
- استفاده از ايده ها و نظرات و توانمندي ها و تجارب و نتايج پژوهش ها و پروژه هاي آنها و.......
- معرفي و تبيين ارزش هاي ديني و فرهنگي جمهوري اسلامي
- انجام همكاري و ايفاي نقش در برنامه ها و طرح هايي كه بر عهده اين سازمان ها قرار دارد و شركت در جلسات مربوط
كارشناس ترجمه
- ترجمه و طراحي و ايجاد و به روزآوري پايگاه داده و بانك اطلاعات سازمان و ارگان ها و نهادها و مراكز بزرگ فعال در حوزه ي فرهنگ مشتمل بر :
- مشخصات و ويژگي ها و ابعاد اين سازمان ها و ارگان ها و.......
- حوزه هاي ماموريت و فعاليت آنها
- سياست ها و برنامه ها و تجارب و پيشينه آنها
- تواتنمندي ها و منابع در اختيار آنها
- ارتباط خارجي و ترجه ي وسايل ارتباطي فيما بين سازمان با نهادهاي مرتبط
كارشناس مسئول مشاركت ها
طراحي و فكر و طرح ريزي و استخراج محورهاي اصلي و سياست هاي كلي به منظور انجام و اجراي پروژه ها و برنامه هاي مشترك با سازمان ها و نهادهاي مرتبط و انجام فعاليت ها و اقدامات لازم در اين زمينه مشتمل بر:
- برگزاري جلسه هاي مفاهمه و برنامه ريزي و بحثو گفتگوي مشترك با اين سازمان ها
- تهيه و امضاي موافقت نامه ها و تفاهم نامه هاي مشترك با اين سازمان ها
- برنامه ريزي محتوايي و تعيين نقش هاي سازمان فرهنگي و هنري در اين برنامه و پروژه مشترك
- برقراري ارتباط و برگزاري جلسات مورد نياز با واحد هاي ذيربط در سازمان
- كنترل و نظارت بر فرآيند هاي همكاري و ارتباط و تعامل در طول زمان اجرايي پروژه ها و برنامه ها
طراحي و فكر و طرح ريزي و استخراج راهكارها و سازوكارهاي مناسب به منظور جهت دهي به سياست ها و برنامه ها و فعاليت هاي مختلف سازمان ها و ارگان ها و نهادها و مراكزي كه در حوزه فرهنگ (در بخش دولتي و عمومي )به صورت كلان و گسترده فعال هستند نظير :
- صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و بخش هاي اصلي و مراكز وابسته به آن
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (بخش هاي عمده مرتبط) و بخش هاي اصلي و مراكز عمده وابسته به آن
- سازمان تبليغات اسلامي
- سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
- شهر داري تهران و بخش هاي اصلي و مراكز مرتبط وابسته به آن مانند :
- سازمان زيبا سازي
- سازمان پارك ها و فضاي سبز
- معاونت معماري و شهر سازي
- نيروي مقاومت بسيج
- سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بخش هاي اصلي و مراكز و سازمان هاي مرتبط وابسته به آن
- بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس
- قوه قضاييه (بخش ها و سازمان ها و مراكز عمده مرتبط وابسته به آن)
- نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها (دفتر مركزي)
- حوزه علميه قم
- وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري (بخش ها و سازمان ها و مراكز عمده مرتبط وابسته به آن)
- وزارت آموزش و پرورش (بخش ها و سازمان ها و مراكز عمده مرتبط وابسته به آن)
- شوراي مالي انقلاب فرهنگي و بخش هاي عمده و اصلي زير مجموعه ي آن
- سازمان تربيت بدني
- نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و سازمان ها و بخش هاي عمده و مرتبط وابسته به آن مانند:
- معاونت اجتماعي نيروي انظامي
- معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي
- ستاد مركزي اقامه نماز/ساير ستاد ها
- بخش هاي مرتبط در وزارت كشور
- سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري
- سازمان حفاظت محيط زيست و بخش ها و مراكز ذيربط و مرتبط با آن
- ساير موارد ....
كارشناس مشاركت ها
برنامه ريزي واستخراج راهكارها و شيوه نامه هاي مناسب و برقراري ارتباط و ايجاد تعامل و همكاري با سازمان ها و ارگان هاي مرتبط و انجام مشاركت ها به منظور :
- پيگيري و دريافت سياست ها و برنامه ها و طرح هاي كلان آنها و بررسي و تحليل اين سياست ها و برنامه ها
- دريافت و اخذ نتايج پژوهش ها و پروژه هاي تحقيقاتي و نياز سنجي و نظر سنجي و .... كه آنها انجام داده اند
- استفاده از تجارب و سوابق و دانش انباشته در اين سازمان ها
- دريافت نظرات و ايده ها و فكرها و طرح هاي اين سازمان ها و ارجاع به مراكز ذيربط در سازمان جهت استفاده