بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کاشی،سرامیک و چینی بهداشتی
صنعت کاشی و سرامیک ایران در سالهای اخیر با سرمایهگذاری عظیم صورت گرفته در جهت اشتغال تولید، صادرات و قطع وابستگی به منابع خارجی در تامین نیازهای داخلی گامهای موثری برداشته است.
نمایشگاهها یکی از حلقههای عرضه کالا و اطلاع رسانی از محصول و دستاوردهای جدید در تولید به شمار میروند که بازرگان، صنعتگران و مصرف کنندگان را به سوی خود میکشاند.
همچنین نمایشگاه محلی برای ارائه توانمندی و خلاقیت شرکتها در تولید محصول متناسب با خواستههای مصرفکنندگان بوده و در واقع کشف و به برسی سلایق مصرفکنندگان در مورد کالا در کنار قیمت منطبق با کیفیت مورد انتظار آنها از جمله مواردیست که در صورت برنامهریزی مناسب نتایج ارزندهای برای شرکتها به ارمغان میآورد .
این نمایشگاه، ابتدا در قالب نمایشگاههای عمومی و بازرگانی تهران برگزار میگردیده است که بعد از تخصصی شدن نمایشگاهها در دهه هفتاد، این نمایشگاه نیز شکل حرفهای و صنفی به خود گرفته و از زمان برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک توسط انجمن صنفی تولیدکنندگان کشور، به موازات رشد و توسعه کمی و کیفی که در صنعت کاشی و سرامیک ایران به وقوع پیوسته است، این نمایشگاه نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و گام به گام در کنار رشد و جهش تولید و صادرات کشور حرکت نموده است .
رویکرد انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در برگزاری نمایشگاههای کاشی و سرامیک بر مبنای توسعه صادرات، توانمندسازی شرکتها از طریق آشنایی با دستاوردهای جدید و در دسترس قرار دادن زنجیرههای تولید اعم از ماشین آلات و تجهیزات و تولیدکنندگان مواد اولیه و در نهایت مکانی برای رقابت در جهت تولید محصول با کیفیت استوار گردیده تا به نیازهای مشتریان پاسخ مثبت دهد.
کمیته های تخصصی انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور
• کمیته خدمات تكنولوژی و مهندسی
• کمیته بازاریابی و فروش
• کمیته مالی
• کمیته نمایشگاه
• کمیته آموزش و انفورماتیك
شرح وظایف كمیته خدمات تكنولوژی و مهندسی
1- رابط بین انجمن و وزارت صنایع و معادن و سازمانهای وابسته نظیر موسسه استاندارد در خصوص مسائل تكنولوژیكی و كلیه مواردی كه نیاز به تجزیه و تحلیل فنی برای پیگیری و دفاع از خواستهای اعضای انجمن دارد.( نظیر كیل مصرف وغیره )
2- رابط بین انجمن و اعضای انجمن در خصوص جمعآوری و تجزیه و تحلیل مسائل تكنولوژیكی صنعت كاشی و سرامیك كشور و ارائه آن به هیئت مدیره.
3- نظارت بر تحلیلهای تكنولوژیك كه در صورت نیاز از طرف انجمن در هر گونه نشریه چه متعلق به انجمن و چه غیر بنام انجمن چاپ میگردد.
4- نظارت و تأیید هرگونه كتاب و یا مقالهای كه بنحوی بنام انجمن چاپ و تكثیر میگردد.
5- مطالعه و به روز رسانی مسیر تكنولوژیك صنعت كاشی و سرامیك در كشورهای صاحب تكنولوژی و ارائه پیشنهادات و رهنمودهای لازم جهت آینده صنعت كاشی و سرامیك كشور پس از طرح و تصویب در هیئت مدیره.
6- مطالعه و جمعآوری اطلاعات تولیدی و آینده تولید در كشورهایی كه هدف صادرات محصولات تولیدی اعضاء انجمن میباشد.
7- ایجاد بازار الكترونیكی در سایت انجمن جهت خرید و فروش اقلام مازاد شركتها بین همدیگر.
8- بررسی كلیه اموری كه از طرف هیئت مدیره به كمیته فوق تفویض میشود.
شرح وظایف كمیته بازاریابی و فروش
1- برگزاری جلسات فصلی با هدف ارزیابی سیاستهای وضع شده به خصوص موارد مربوط به خریدها و قیمتگذاری محصولات تولیدی.
2- تعیین نرخ كف فروش محصولات در داخل و خارج كشور
3- اعمال سیاستهای متحد در خصوص دوره وصول مطالبات در كوتاهترین زمان ممكن.
4- كنترل و نظارت بر خرید محصولات واسطهای از قبیل رنگ ،لعاب و … از داخل یا خارج از كشور.
5- اعلام عمومی مشتریان بد حساب از طریق سایت شركتها ( تحت عنوان مشتریان ویژه)
6- كنترل نرخ خرید رنگ ،لعاب ،خاك و غیره یعنی هرگونه افزایش قیمت از طریق انجمنهای موازی با هماهنگی و تأیید انجمن صنفی تولید كنندگان كاشی و سرامیك كشور باشد.
7- ایجاد رقابت سالم در شركتهای حمل و نقل از طریق انعقاد قراردادهای سالیانه توسط كارخانجات.
8- انعقاد تفاهم نامه با سازمانها ( از طریق انجمن ) جهت خرید محصولات مورد نیاز شركتها مثل پتروشیمی.
9- انعقاد تفاهم نامه بمنظور خرید كلان كالاهای خارجی از قبیل تریپلی فسفات ،سیلیكات زیركونیوم ،بالكلی و كائولین خارجی و … با همكاری انجمن.
10- تغییر كیل مصارف محصولات ورود موقت و به روز رسانی آنها.
11- افزودن بعضی از مواد جدید به لیست ورود موقت كه بصورت مصرفی میباشد.
12- كاهش تعرفههای گمركی در خصوص مواد ، قالب و قطعات یدكی وارداتی.
13- پیگیری جهت افزایش پاداش صادراتی و پرداخت یا جایگزین نمودن بموقع آن از طریق روشهای پیشنهادی.
14- ایجاد انبار در داخل كشور برای تأمین كنندگان اصلی.
15- تهیه گزارشهای ادواری جهت ارائه به هیئت مدیره.
شرح وظایف كمیته امور مالی
1- تدوین بودجه سالانه و نظارت بر اجرای آن.
2- پیگیری و تدوین راهكارهای اخذ حق عضویت پس از تصویب هیئت مدیره.
3- نظارت بر امور جاری مالی انجمن و برگزاری بموقع مجامع.
4- تدوین كشفلوی سالانه انجمن و نظارت بر اجرای آن.
5- تراز آزمایشی و گزارشهای مدیریتی ماهیانه جهت ارائه به هیئت مدیره.
6- پیگیری مشكلات مالی اعضاء از طریق انتخاب بهترین راه حل و ارتباط با همه سازمانهای ذیربط جهت رفع معضل بوجود آمده.
7- كلیه امور تفویضی از طرف هیئت مدیره.
شرح وظایف كمیته خدمات نمایشگاهی
1- برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی.
2- بررسی بازارهای هدف برای برگزاری نمایشگاه.
3- تدوین تقویم نمایشگاهی با هماهنگی متولیان برگزاری نمایشگاه.
4- تدوین آیین نامه واگذاری غرفه در نمایشگاههایی كه انجمن متولی آن است.
5- بررسی و مطالعه امكان پذیری منطقه تجاری برای شركتها یا اجرای نمایشگاه داعمی جهت اعضاء.
6- بررسی كلیه اموری كه از طرف هیئت مدیره به كمیته فوق تفویض میشود.
شرح وظایف کمیته آموزش و انفورماتیك
1- انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهها یا ایجاد دانشگاه جهت برگزاری دورههای متوسطه / كاردانی / كارشناسی /كارشناسی ارشد / دكتری تخصصی / برای صنعت كاشی و سرامیك با مجوز وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری.
2- پیگیری لازم از طریق آموزش و پرورش جهت ایجاد دو رشته سرامیك و كاشیكاری.
3- احیاء سایت و نشریه تخصصی انجمن ( بولتن )
4- آوردن اساتید مجرب جهت برگزاری دورههای تخصصی.
5- فراهم نمودن شرایط همكاری نزدیك با انجمن سرامیك ایران و انجمنهای معتبر دنیا.
6- ترجمه و تدوین مقالات و كتب تخصصی در قالب زیر گروههای علمی و استفاده از دانشجویان.
7- بالا بردن سرانه مصرف از طریق همكاری با سازمانهای مهندسی و انبوه سازان و غیره.
8- تبدیل محصولات سرامیكی از كالای سرمایهای به كالای مصرفی.
9- تبلیغ هماهنگ و هدفمند جهت رسیدن به اهداف فوق در سطح كلان.
10- سازماندهی نمایشگاههای داخلی كشور در كلیه استانها.
11- جمعآوری و تدوین اطلاعات كاربردی در خصوص بازارهای داخلی و صادراتی.
12- تشكیل بانك اطلاعاتی شامل: