اسکن کردن :
ما با اسکن کردن شماره هایی را به سندها می دهیم تا هر زمان که به سندها نیاز داشتیم با وارد کردن این شماره ها سند مورد نظر را پیدا کنیم .
ابتدا اسکنر را انتخاب می کنیم که پنجره Hp Director باز می شود که بر روی یscan document می رویم و بعد برگ را در داخل دستگاه اسکن می گذاریم از پنجره باز شده اسکن را می زنیم و به قسمت Resize می رویم و کادری درکنار آن باز می شود که در قسمت scale سایز آن را به 40% تبدیل می کنیم و بر روی Accept که درقسمت پایین قرارداد کلیک می کنیم و پیغامی آورده می شود که NO را انتخاب می کنیم . این پیغام به ما می گوید که می خواهید برگه به همین صورت SAVE شود که می گویم نه و از پنجره باز شده درقسمت File name شماره اسکن که به ترتیب است را می زنیم و روی save کلیک می کنیم و شماره اسکن باید بر روی آن برگه اسکن شده بنویسیم و همچنین مهر اسکن را بر روی آن بزنیم .
مدرک کردن :
از نرم افزار حسابداری به قسمت مديريت شركت و سپس به قسمت مدارک می رویم و پنجره مدارک ضمیمه اسناد حسابداری باز می شود و از نوار ابزار مدرک جدید را انتخاب می کنیم و پنجره ایجاد مدرک جدید باز می شود و در قسمت شماره مدرک شماره اسکن را می زنیم و در قسمت کد مدرک با توجه به نوع برگ عنوانی را برای آن انتخاب می کنیم و در قسمت شرح مدرک با توجه به سند و نوع برگی که می خواهیم مدرک کنیم می نویسیم و درقسمت تاریخ سررسید با توجه به سند تاریخ را وارد می کنیم و شماره فعالیت با توجه به شماره سند را می زنیم ردیف را مشخص می کنیم وبه جستجوی تصویر کلیک می کنیم و از پنجره باز شده درقسمت file name شماره اسکن را وارد می کنیم و open را می زنیم و سپس تایید را می زنیم