دوشنبه, 05 آذر 1403

 



گزارش کار

گزارش كار كارآموز

هر صورت وضعیت یا تنخواه گردان و یا غیره ابتدا باید توسط حسابدار بررسی شود و در صورت نبود اشکال توسط مسئول اعتبارات ردیف اعتباری آن دربرگه درخواست زده می شود و سپس سند آن زده می شود و کسی که اسناد را تنظیم می کند باید آن را امضاء کند و بعد از آن توسط دایره ممیزی کنترل می شود و در صورت نداشتن هیچ مشکلی به مسئول صدور چک برای چک کشیدن داده می شود و بعد از آن به دفتر برده می شود که امضاء شود و بعد از آن اسناد و مدارک را اسکن و مدرک می کنیم .

  • تنظيم اسناد هزينه

يك فرد به عنوان تنخواه گردان (كارپرداز ) مبلغي را به عنوان تنخواه گردان در خواست ميكند و از واحدهاي مختلف درخواست خريد به كارپرداز اعلام ميشود و درخواست كننده ، درخواست خريد پس از امضا رئيس واحد يا بخش آن را به قسمت كارپردازي ارائه ميكند و واحد كارپردازي پس از آگاه شدن از تامين اعتبار هزينه مورد نظر از طريق تنخواه گردان اقدام به خريد يا انجام هزينه ميكند و در اين زمان اين دايره بايستي فاكتور قابل قبول فرم دار كه داراي صورتحساب ، تاريخ . مهر و امضا فروشنده ، آدرس و كد اقتصادي ميباشد را ارائه كند و دايره كارپردازي پس از جمع آوري فاكتورهاي قابل قبول و سند هزينه بر روي درخواست گذاشته و بعد از آن حواله را كه به عنوان يك سند محسوب ميشود به دايره مديريت مابلي ارائه ميكند . لازم به توضيح است كه سند هزينه و حواله بايستي بوسيله امضاء مجاز كامل گردد .

پس از وصول سند ، بر گ درخواست پرداخت بر روي آن گذاشته ميشود ، تامين اعتبار ميگردد و چك مربوطه در وجه ذينفع كشيده ميشود و در نهايت پس از مراحل رسيدگي و كامل شدن سند هزينه به تنظيم حساب تحويل داده ميشود تا ثبت آن زده شده و كامل گردد و بايگاني شود .

 

  • تنظيم اسناد هزينه

يك فرد به عنوان تنخواه گردان (كارپرداز ) مبلغي را به عنوان تنخواه گردان در خواست ميكند و از واحدهاي مختلف درخواست خريد به كارپرداز اعلام ميشود و درخواست كننده ، درخواست خريد پس از امضا رئيس واحد يا بخش آن را به قسمت كارپردازي ارائه ميكند و واحد كارپردازي پس از آگاه شدن از تامين اعتبار هزينه مورد نظر از طريق تنخواه گردان اقدام به خريد يا انجام هزينه ميكند و در اين زمان اين دايره بايستي فاكتور قابل قبول فرم دار كه داراي صورتحساب ، تاريخ . مهر و امضا فروشنده ، آدرس و كد اقتصادي ميباشد را ارائه كند و دايره كارپردازي پس از جمع آوري فاكتورهاي قابل قبول و سند هزينه بر روي درخواست گذاشته و بعد از آن حواله را كه به عنوان يك سند محسوب ميشود به دايره مديريت مابلي ارائه ميكند . لازم به توضيح است كه سند هزينه و حواله بايستي بوسيله امضاء مجاز كامل گردد .

پس از وصول سند ، بر گ درخواست پرداخت بر روي آن گذاشته ميشود ، تامين اعتبار ميگردد و چك مربوطه در وجه ذينفع كشيده ميشود و در نهايت پس از مراحل رسيدگي و كامل شدن سند هزينه به تنظيم حساب تحويل داده ميشود تا ثبت آن زده شده و كامل گردد و بايگاني شود .

نويسنده : مریم نادعلی زاده

این کاربر 20 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.