شرح وظايف
دفترداري شامل ثبت فعاليتهاي مالي در دفاتر روزنامه – کل و معين که بايد طبق اصول قابل قبول حسابداري انجام شود و اداره دفترداري و تنظيم حساب مستقيماً زير نظر ذيحساب و مدير امور مالي سازمان انجام وظيفه ميكند.
1- تهيه و تنظيم اسناد نهايي حسابداري اعتبارات هزينه، تملک داراييهاي سرمايه اي و مالي.
2- درخواست وجه سپرده از خزانه بابت اعتبارات هزينهاي و سرمايهاي.
3-کنترل حسابهاي بانکي و چکهاي صادر شده و تهيه صورت مغايرات احتمالي مربوط.
4-تهيه و کنترل اعلاميهها و صورتحسابهاي بانکي و انجام مکاتبات مربوط.
5-تهيه و ارايه تراز عمليات و حسابهاي ماهانه و ساليانه بابت اعتبارات هزينهاي و سرمايهاي.
6-تهيه گزارش عملکرد و تکميل فرمهاي عملکرد تفريغ بودجه بابت اعتبارات هزينهاي و سرمايهاي.
7-تهيه و ارايه صورت مجلس تحويل و تحول ذيحسابي موضوع ماده 97 قانون محاسبات عمومي کشور
8-کنترل درآمدهاي سازمان در ستاد و استانها و نيز مکاتبه و پيگيري مستمر در اين خصوص و گرفتن تاييديه درآمد از خزانه
9-اعلام مانده حسابهاي تنخواه گردان ، پيش پرداخت و علي الحساب به مسوولين و واحدهاي ذيربط و پيگيريهاي لازم جهت تسويه آنها
10- نگهداری حساب سپرده و تضمینات اخذ شده بابت قراردادهای جاری
11- نگهداری حساب درآمد منازل سازمانی و باشگاه کارکنان و صدور برگه ها ی حسابداری
12- کنترل حساب هاب بانکی و تهیه صورت مغایرت سالیانه و ماهیانه
13- تهیه و تنظیم تراز نهایی در پایان سال جهت ارائه به دیوان محاسبات، خزانه و حسابرس
14- بستن حسابهای مالی در پایان سال و انتقال به سال بعد
15- كنترل سرفصل حسابداري اسناد هزينهاي و عامليتها
16- تبديل اسناد (موقت بر دائم و نگهداري(بايگاني)) آنها
17- كنترل و اصلاح مغايرت موجود بين دفاتر صدور چك و تنظيم حسابها
18- پويش اسناد از طريق فيزيك اسناد در نرم افزار و اسكن ضمائم و مدارك اسناد مالي
19- تهيه صورتحساب ابطال چكهاي بين راهي و واريز آن به خزانه
20- تهيه گزارشات بدهيهاي سنواتي و صدور اسناد حسابداري و اصلاح مانده بستانكار حسابهاي سنواتي
21-دريافت و استرداد مبالغ سپرده و تمركز آن در خزانه
22-بررسي حسابهاي عاملين ذيحساب
23- مغايرتگيري تفريغ بودجه با دفاتر وزارت امور اقتصادي و دارائي