نحویه حسابداری در این شرکت هم از طریق اکسل و هم نرم افزار حسابداری هلومی باشد ، که ابتدا برای انجام امور حسابداری ابتدا باید در سیستم طرف حساب ها طریف شود که بتوان سند های مورد نیاز را صادر نمود که با ایجاد هر طرف حساب کدی به صورت اتوماتیک به وی اختصاص داده می شود که هر طرف حساب داری کد سه رقمی می باشد که هر کدام مربوط به معین و کل حساب مربوطه می باشد .
بعد از تعریف نمودن طرف حساب ها شروع به سند زدن می کنیم که از نوار ابزار صدور سند دستی را انتخاب نموده و در قسمت عنوان حساب ، طرف حساب مورد نیاز را که عملیاتی برای ان انجام داده ایم را انتخاب می کنیم بعد از انتخاب طرف حساب به شرح ارتیکل های بدهکار و بستانکارمی پردازیم حال بر حسب نوع خرید بیمه مبلغ حق بیمه نامه را به حساب وی بدهکار نموده و حساب بیمه رابستانکار می نماییم و بعد شرح سند را نوشته تایید یا ثبت سند را می زنیم که سیستم بر اساس ترتیب خاصی ، شماره ای به سند صادره اختصاص می دهد
بعد از صدور سند از نوار ابزار گزارشات، گزارش مربوط به معین هر حساب را می گیریم تا مانده بدهی هر طرف حساب مشخص شود .در صورتی که در هر مرحله اشتباهی صورت گیرد و چون اسناد موقت هستند و به سند دائم تبدیل نشده است می توان تغییر انجام داد که از منوی گزارشات ، گزینه اصلاحات را انتخاب نموده ودر این مرحله از ما شماره سند را می خواد که ما شماره سند را وارد کرده و سند مورد نیاز باز شده و اماده تغییرات می باشد .