به نام خدا
اولین سندهایی که درشرکت بابت حسابداری زده شد ومن این کارراانجام دادم سندهزینه های روزانه بود
مثل خرید ملزومات خریدلوازم آشپزخانه وغیره..
که برای این کار من نیازداشتم به یک فرمی به نام فرم تنخواه
که فرمی بودبرای لیست کردن اقلام خریداری شده که دارای فاکتوربودند
این فرم دارای مشخصات ذیل بود
درسربرگ این فرم نام شرکت نام فردتنخواه گردان - تاریخ وشماره لیست تنخواه قیدمیگردد
درمحتوای این فرم ستونهایی وجودداشت که شرح خرید مبلغ وتاریخ خرید قید میشد
ودرانتها جمع مبالغ زده میشدودرزیرجمع یک ستون وجودداشت بابت مبلغ دریافتی تنخواه که ازهزینه انجام شده بابت فاکتورهای قیدشده کم میشد ودرستون باقیمانده درج میشد
اما ثبت این فرم بابت ثبت سنددرسیتم اینگونه بودکه درطره بدهکارهزینه های انجام شده تک تک بدهکارمیشدندودر طرف بستانکار تنخواه گردان مربوط بدهکارمیشد