بانکداری الکترونیکی:
بانکداری الکترونیکی چیست؟ بانکداری الکترونیکی عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای ارایه خدمات سریع و کارآمد در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبه ای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارایه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک در هر ساعت شبانه روز با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند.
بنابراین می توان گفت بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوریهای پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.
شاخه های بانکداری الکترونیکی:
1.بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوریهای مرتبط با آن
2.بانکداری تلفنی
3.بانکداری مبتنی بر نمابر
4.بانکداری اینترنتی
5.بانکداری مبتنی بر دستگاههای خود پرداز
6.بانکداری مبتنی بر شعبه های الکترونیکی
7.بانکداری مبتنی بر پایانه های فروش
ابزارهای بانکداری الکترونیکی:
1.کارت 2.رایانه 3.تلفن ثابت وهمراه 4.دستگاههای pos فروشگاهی و شعبه ای و خودپردازها
مزایای استفاده از بانکداری الکترونیکی:
1.بهره برداری مشتریان از اینترنت،تلفن ثابت و همراه جهت انجام امور بانکی که سبب سرعت در عملیات مورد نظر و کاهش مسافرت های درون شهری و کاهش هزینه سوخت می گردد. 2.صرفه جویی در زمان دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی.
بانکداری اینترنتی:
بانکداری مدرن مبتنی بر فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی می باشدکه در مقایسه بابانکداری سنتی از عملکردسریع ترو دقیق تری برخورداراست . استفاده از سرویسهای نوین بانکی امروزه یک ضرورت در صنعت بانکداری به شمار می آید.
سرویس های بانکی انصاربه صورت اینترنتی نتایج مهم زیررابه همراه دارد:
1.ارایه سرویسهای بانکی به صورت 24ساعته و عدم وجودمحدودیت زمانی در طول شبانه روز
2.استفاده آسان
3.به حداکثررساندن رضایتمندی مشتریان
4.کاهش قابل توجه هزینه های بانکداری در قبال فوایدحاصله
5.تامین امنیت مناسب باتوجه به نوع هر سرویس
کارت پول :
بانک انصارارایه دهنده شیوه های نوین بانکداری الکترونیکی درکشور،به منظوربهینه سازی فرصت های مشتریان محترم انصارکارت رابا قابلیت های زیرپیشنهادمی نماید:
1.قابلیت خریدازفروشگاههای دارای پایانه فروش (pos)
2.برداشت وجه نقدتاسقف2.000.000ریال در هرشبانه روز
3.انجام عملیات واریز، برداشت،نمایش موجودی و 10گردش آخرسپرده توسط خودپردازها(ATM) و پایانه های فروش (POS)
4.انتقال وجه به سپرده خودیاسایرمشتریان
5.بهره مندی ازجوایزقرعه کشی سپرده های قرض الحسنه
6.بهره مندی ازسرعت،دقت وصرفه جویی در وفت
7.جلوگیری از حمل ،مفقودویاسرقت شدن وجه نقد
8.بهره مندی از سودعلی الحساب سپرده های مشتریان
9.امکان افزودن سپرده های متعددمشتری برروی انصارکارت
دراکثرشعب بانک انصار،کارتهای بانکی به صورت آنی صادر می شود.
کسب عنوان سازمان پاک:
همزمان باسپری شدن ماه های نخست فصل پاییز ،مسیرکامیابی های بانک ارزشی انصارهمچنان طی می شودو برگ زرین دیگری بردفتراوراق افتخارات آن افزوده می شود.هفده آبان روزی بود که رسانه هاچنین نوشتند(بانک انصاربه عنوان اولین بنگاهاقتصادی کشورموفق به کسب عنوان سازمان پاک شد.)این جایزه طی مراسمی در آیین دومین دوره جایزه مدیریت سلامت اداریبهمدیرعامل بانک اهداشد.نهادهای بین المللی اقتصادی از سال 1999 به بعدبه موضوع سلامت اداری اهمیت بسیاری داده و از طریق تعریف سازوکارهایی به شکل پیوسته ای این امررارصدوپیگیری می کنند.در ایران این امر از سال 1382آغازو پس از طی مراحلی در سال1390به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده است .سلامت نظام اداری زمینه ساز تحقق بسیاری ازآرمان های کشور همچون تحقق حقوق شهروندی،عدالت اجتماعی و رشدو توسعه پایداراست و فقدان چنین مدیریت و پیش نیازی باعث بی اعتمادی مردم ،هدررفتن سرمایه و افزایش نابرابری درآمدهاو فقر و بی عدالتی است.کسب این عنوان را می توان نتیجه سیاست گذاری بانک در جهت استقرار نظام اداری سالم دانست.