خلاصه ای درباره چارت سازمانی بانک ملت :
در بانک ملت مدیریت به صورت سلسله مراتبی و هرمی انجام می گیرد که در رأس همه مدیر عامل و هیئات مدیره و در سطح پایین نیز کارمندان قرار دارند. در بانک هر فعالیت توسط اداره خاصی که بابت پشتیبانی از آن فعالیت ایجاد شده است پشتیبانی و کنترل می شود مثلاً اعطاء تسهیلات در زمانی که از حد شعبه بالاتر می باشد توسط اداره کل اعتبارات انجام می گیرد یا زمانی که نیاز به بازسازی و یا تعمیرات اساسی وسایل و یا محل شعبه باشد این کار را اداره کارپردازی یا تدارکات انجام می دهد و ... . سلسله مراتب یا چارت سازمانی بانک ملت به شرح زیر می باشد :
$11- مدیر عامل
$12- هیئات مدیره
$13- مدیر امور
$14- سرپرست
$15- معاون سرپرست
$16- رئیس شعبه
$17- معاون شعبه
$18- رئیس قسمت
$19- معاون قسمت
$110- کارمندان
شعب براساس میزان منابع و مصارف (تسهیلات اعطاء شدده) درجه بندی می شوند که به ترتیب شعبه مستقل، ممتاز الف، ممتاز ب، درجه یک، درجه دو، درجه سه می باشند و چارت سازمانی داخلی شعب نیز براساس درجه شعبه متغیر می باشند. بطور مثال در چارت سازمانی یک شعبه ممتاز پستهای سازمانی زیر وجود دارد :
$11- رئیس شعبه
$12- معاون ریالی شعبه
$13- معاون اعتباری شعبه
$14- معاون ارزی شعبه
$15- رئیس دایره صندوق
$16- رئیس دایره اعتبارات
$17- رئیس دایره حسابداری
$18- معاون دایره صندوق
$19- معاون دایره اعتبارات
$110- سرتحویلدار
$111- تحویلدار
$112- کارمند اعتبارات و صندوق
$113- خدمتگذار
$114- بایگان