اهداف :
ارتقا ء كيفيت و افزايش سرعت ارائه خدمات بانكي
دسترسي مشتريان به خدمات بانكي به صورت online
گرايش به سوي بانكداري الكترونيكي
پاسخگويي به نياز هاي جديد مشتريان و ارائه خدمات و محصولات نوين
توسعه خطوط و زير ساخت هاي IT
شناسايي و جذب مشتريان كليدي
تسهيل دسترسي مشتريان به خدمات بانكي و به تبع آن افزايش رضايت مشتريان
تكريم ارباب رجوع و مشتري مداري
استاندارد سازي ارائه خدمات
تمركز زدايي و تفويض اختيار در جهت تسريع ارائه خدمات
ارزيابي عملكرد و كنترل استراتژيك فعاليت هاي كليدي
بهبود روش هاي جذب و نگهداري منابع انساني در جهت افزايش ميزان رضايت مشتريان
اصلاح تركيب تحصيلات نيروي انساني
آموزش،بهسازي و توانمندسازي نيروي انساني
افزايش ميزان مشاركت كاركنان بانك در تصميم گيري ها از طريق پياده سازي سيستم پيشنهادها و نظام مشاركت
نهادينه سازي و گسترش ديدگاه علمي در بانك از طريق توسعه و تعميق فعاليت علمي و پژوهشي
حفظ و ارتقاء جايگاه رقابتي بانك
مديريت بهينه تركيب سپرده هاي مشتريان،بهينه سازي پرتفوي مصارف و تعديل مطالبات معوق
بهبود نرخ هاي سرانه جذب منابع بر اساس كاركنان و شعب
افزايش سود آوري و ساير درآمدها
گسترش سطح ارائه خدمات ارزي و ضمانتنامه
بهينه سازي شبكه واحد هاي بانك
استراتژي ها
توسعه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات
مديريت روابط مشتريان
بهبود كيفيت خدمات
توسعه منابع انساني
بهبود شاخص هاي عملكرد
زير ساخت هاي سخت افزاري و ارتباطي :
بانك ملت با آگاهي از ضرورت توسعه و گسترش زير ساخت هاي ارتباطي و اطلاعاتي به عنوان پايه اصلي در ارائه خدمات نوين بانكي نسبت به طراحي و اجراي برنامه جامع و مدوني با چشم اندازي 10 ساله اقدام نموده است.
شبكه: بانك داراي يك شبكه گسترده كاملا اختصاصي جهت انتقال ديتا،صدا و تصوير ميباشد.در حال حاضر سرويس هايي از قبيل سامانه بانكداري متمركز (core banking) ،خدمات پرداخت الكترونيكي و اينترنتي،خودپردازها،POSها و خدمات اينترانتي(FTP،WEBوEmail)و ويدئو كنفرانس و ... از اين شبكه گسترده بانك بهره ميجويند.
زير ساخت هاي نرم افزاري :
با عنايت به گستردگي و پراكندگي شعب بانك ملت در سراسر كشور و همچنين تنوع نيازها و درخواست هاي متقاضيان،ضرورت تدوين برنامه اي جامع كه در بر گيرنده نيازهاي نرم افزاري بانك با تكيه بر توسعه آتي باشد،بيش از پيش احساس مي گرديد از اين رو بانك ملت در چشم اندازي 10 ساله اقدام به تدوين نقشه راه در جهت توسعه نرم افزارهاي مورد نياز نموده كه ما حصل آن پياده سازي اجراي طرح عظيم بانكداري متمركز در قالب يك هسته مركزي (core banking) مي باشد،ويژگي اصلي اين سامانه بكار گيري آخرين استانداردها و تكنولوژي روز و استفاده از تجارب متخصصان تراز اول كشور در طراحي و توليد آن است. اين مهم باعث گرديده اعمال هر گونه تغيير و سفارشي نمودن(customization) محصولات موجود بنا به تقاضاي مشتريان ارزنده فراهم گردد.
زیر ساخت مدیریت دانش :
ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیک بانک در قالب سامانه های یکپارچه تولید، ارائه و ارزیابی دانش الکترونیک کارکنان به منظور ایجاد تحول ، سرعت و کیفیت آموزشی کارکنان و مشتریان و کاهش هزینه ها.
بانک ملت در حال حاضر، در نظام بانكي بالاترين سرانه آموزش كاركنان را به خود اختصاص داده بطوریکه در سالجاري سرانه اين آموزش به 120 ساعت رسيده است.
اين آموزشها در زمينههاي تخصصي و حرفهاي صورت ميگيرد.
ایجاد خدمات اینترانتی متمرکز و بسترهای الکترونیک انتقال پیام ، مکاتبات الکترونیک و اطلاعات مالی.
ایجاد بسترهای تولید و توزیع انتشار محتوای الکترونیک به منظور تسهیل فرآیند گردش اطلاعات در سازمان با استفاده از ابزارهای تولید و نگهداری محتوای پیشرفته (cms)