يكي از دغدغهها و چالشهايي كه بسياري از روابط عموميها و دستاندركاران آن دربرخی از سازمانها با آن مواجهاند، انتظارات بيشمار و خواستههاي عمدتاً نامعقولي است كه از واحد روابط عمومي وجوددارد! اينكه روابط عمومي بايد بتواند با حداقل امكانات و حمايتي كه از آن ميشود سراسر روزنامهها، خبرگزاريها و اخبار و گزارشهاي شبكه مختلف راديو و تلويزيوني را پر كند از معرفي دستاوردها و اقدامات سازمان به نحوي كه حتي كم اهميتترين فعاليتهاي سازمان در راس اخبار و رويدادهاي رسانهاي قرار گيردویاکوچک ترین گلایه وشکایتی درارتباط با سازمان از سوی هیچ شخص ،گروه وارباب رجوعی مطرح نشود وهمه جا از سازمان وافتخارات ودستاوردهای آن سخن به میان باشد،وهرکارزمین مانده وبدون متولی سازمانی را باید روابط عمومی عهداردارشود ومسئولیت هرگونه کوتاهی ،ضعف وکاستی راهرچندکه مربوط به وظایف ومسئولیت هایش نباشد بپذیردو....
هر چند كه يكي از وظايف اصلی واحدهای روابطعمومي اطلاع رسانی وتصویرسازی ازدستاوردها و توانمندیهای سازمانی است که بتواندبااستفاده ازابزارها وتکنیک های مختلف رسانه ای وتبلیغاتی پيامهاي سازماني را به افكار عمومي انتقال دهند،ولي نكته قابل تعمق و تامل آن است كه يك سازمان قبل از هر اقدام رسانهاي بايد داراي اقداماتو فعاليتهاي شاخص و برنامهاي جامع وتدوين شده باشد كه از منظر رسانهاي داراي حداقل يك يا چند ارزش خبري و رويدادسازي را داشته باشد تا بتوان آن را در سطح رسانههاي جمعي انتشار و انعكاس داد،چراکه از يك روابط عمومي هر چند كارآمد و توانمند نميتوان انتظار داشت هر خبر و رويداد هر چند بيارزش و كماهميت سازماني را به صورت غيرحرفهاي بزرگنمايي كند. بنابراين هرگز نميتوان از روابط عمومي توقع داشت كه باعث انعكاس و انتشار نام خوب و حسن شهرت براي سازماني شود كه نه عملكرد مطلوب و قابل دفاعي دارد و نه محصول و كالايي كه داراي كيفيت مطابق با نيازها و خواستهها و انتظارمخاطبان و مشتريان باشد. به قول يكي از اساتيد و صاحبنظران روابط عمومي، روابط عمومي چیزی جز گزارش خوب از عملكرد خوب نیست ،به بياني ديگر از روابط عمومي ميتوان این انتظاربه حق را داشت که باهنر و تخصص و فني كه دارد بتواند عملكرد خوب سازماني را به بهترين وجه و صورت از طريق رسانههاي جمعي يا ساير تكنيكهاي انتشاراتي و تبليغاتي معرفي و ارائه نمايد.بنابراین زمانی می توان عملکردیک روابط عمومی را زیر سئوال برد که نتواند بابهره گیری از ابزاروتکنیک های رسانه ای ،تبلیغاتی وانتشاراتی و... عملکرد خوب وشاخص سازمانی را که دارای ارزش های خبری واطلاع رسانی بوده به نحومطلوب وموثرمنعکس ومعرفی نماید.