دوشنبه, 05 آذر 1403

 



کارورزی

 دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 13 تهران

 پروژه کارورزی روابط عمومی

   دانشجو :

 مهدی بیرامی دمدل

شماره دانشجویی :

 

91238049270123

 

 

 

رشته :

 

کاردانی حرفه ای روابط عمومی

 

استاد :

 

جناب آقای سالاریان

 

 

 

موضوع تحقیق :

 

 

 

کارورزی روابط عمومی دانشگاه پیام نور سازمان مرکز

 

 

 

استاد :

 

 

 

اقای سالاریان

 

 

 

دانشجو :

 

 

 

مهدی بیرامی دمدل

 

شماره دانشجویی :

 

 

 

91238049270123

 

 

 

نیمسال تحصیلی 92-91

 

 

 

ادرس محل کارورزی : اول جاده لشگرک – خیابان نخل – دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی

 

 

 

تاریخ شروع : 15/5/1392

 

تاریخ اتمام : 15/6/1392

 

مقدمه :

 

- تعاریف و مفاهیم اولیه

 

- پیشینه ی تاریخی روابط عمومی

 

فصل اول:

 

مقدمه

 

 

 

فصل دوم :

 

- محل کارآموزی

 

- چارت و نمودار سازمانی

 

- وظایف اصلی روابط عمومی

 

 

 

فصل سوم :

 

فعالیت های کار آموز

 

راهکار ها و پیشنهادات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

 

موجودات زنده برای برقراری ارتباط با محیط دارای اندام های ارتباطی هستند، موسسات و سازمان ها و ..... در حقیقت موجودات زنده مجازی هستند آنها بایستی با محیط خود در ارتباط باشند و به سمت اهدافی که آنرا دنبال دارند و طراحی شده اند حرکت کنند.عاملی که به عنوان ارزش و اساس کارآنها در رسیدن به هدفشان یاری می دهد ایجاد ارتباط و شناخت آن، پذیرش و حمایت افکارعمومی جامعه است.اکنون اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک اصل و اساس کار در مدیریت نوین و پیشرفته پذیرفته شده است. اهمیت و ضرورت وجود ارتباط موثر و مفید با محیط، امروزه به دلیل شدت رقابت، کثرت و فشردگی موسسات و سازمان های مختلف و عواملی چون رشد آگاهی های مردم، توسعه مردم سالاری، پیشرفت ارتباطات در سطح بین الملل، فراوانی رسانه ها ودست یابی به اهداف سازمان ها باعث شده است که مدیران موسسات از دهه آغازین قرن بیستم به این سو در ساختار سازمانی و تشکیلاتی خود اقدام به تاسیس واحد، بخش و دفتری تحت عنوان روابط عمومی نمودند، تا از این طریق با کمک کارشناسان این رشته رابطه مفید و موثری با افراد، گروهها و سازمان ها و مخاطبین برون و درون سازمانی برقرار نمایند و با اطلاع رسانی بموقع ، ترغیب و تشویق و انجام اقدامات مشارکت جویانه و همگرایی با جامعه ، سریعتر به اهداف سازمانی خود دست یابند.

 

تعاریف و مفاهیم اولیه

 

روابط عمومی از اصطلاح لاتینی public relations در ایران ترجمه شده است، و به مفهوم یک حرفه برای نخستین بار در ایالات متحده امریکا بوجود آمد و دفاتری بنام دفتر تبلیغات یاpublicty دفاتر مطبوعات بوجود آمد.

 

تعاریف:

 

روابط عمومی عبارتست از آن بخش از مسئولیت ها و وظایف ارتباطی مدیریت سازمان که از طریق آن مدیران می کوشند برای دست یابی به اهداف سازمانی با محیط خود سازگار و هم صدا شده یا در صورت نیاز در محیط تغییرات مطلوب ایجاد نموده و شرایط محیط را به شرط مساعد بهبود بخشند.

 

انجمن روابط عمومی انگلستان: روابط عمومی عبارتست از تلاش ها و اقداماتی آگاهانه ، برنامه ریزی شده و سنجیده جهت استقرار و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروههای مورد نظراست.

 

روابط عمومی کاربردی: عبارتست از مدیریت ارتباطات یک سازمان با مخاطبان آن روابط عمومی از نظر کارشناسان ارتباطات:

 

روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است.

 

روابط عمومی هنر بکارگیری ارتبط موثر در هر سازمانی است.

 

روابط عمومی فن و هنری است که از علوم متعددی بهره می گیرد.

 

روابط عمومی یعنی داشتن رابطه ی خوب با دیگران .

 

روابط عمومی قلب تپنده ی سازمان است.

 

روابط عمومی سخنگوی متفکر هر سازمانی است.

 

روابط عمومی یعنی اقدام به کارهایی جهت افزایش و تقویت رابطه با مردم.

 

روابط عمومی آیینه ی تمام نمای یک سازمان است.

 

پیشینه ی تاریخی روابط عمومی در جهان

 

تاریخ روابط عمومی این است که این فن ویا هنر گسترده محصول ابتکار و اختراع شخص یا اشخاص معین نبوده و نیز بروز و نمود اولیه اش در جایی مشخص تجلی نیافته است بلکه ضرورت های زندگی نوین اجتماعی و پیشرفت های صنعتی و علمی باعث ایجاد و رواج آن به صورت تدریجی با نامهای گوناگون و شیوه های مختلف در جهان و ایران بوده است.در امریکا و اروپا همزمان با توسعه سازمان های اداری و بازرگانی و صنعتی واحدهایی برای انتشار اخبار و اطلاعات و ارتباط با مردم و مطبوعات ایجاد گردید ابتدا به این گونه اقدامات ارتباطی و تبلیغی غالبا پاپلیستی به معنی انتشارات و واژه هایی از این سنخ اطلاق گردید، و بعدها اصطلاح روابط عمومی از واژه ی انگلیسی آن استخراج شده و بتدریج عمومیت پیدا کرد.هم اکنون نیز در پاره ای از کشورها با نامهای مختلف و اصطلاحات بومی و محلی خاص به کار برده می شود.امریکا را پیشکسوت و مقدم درایجاد تشکیلات امروزی روابط عمومی دانسته اند و شخصی به نام ایوی لی را پدر روابط عمومی امریکا و موجد وطرح برنامه های نوین این هنر درآن کشور می دانند وی در سال ۱۹٠۶ اولین دفتر روابط عمومی را در نیویورک تاسیس کرد وبیانیه ای به تمام سردبیران مطبوعات فرستاد که هر مطلبی وخبری که برای شما می فرستیم از روی کمال دقت و صحت تنظیم می شود، وهر سردبیری بخواهد در نوشته ها و گفته های ما تحقیق کند ما به او کمک خواهیم کرد، یعنی هدف ما ارائه اطلاعات و اخبار سازمان که برای مردم و مطبوعات دارای ارزش باشد در اختیار آنها می گذاریم .ایالات متحده پیشگام صنعت روابط عمومی بوده است. مسئولیت این صنعت همان گونه که رهبران آن تعیین می کردند عبارت بود از کنترل اذهان عمومی، این عده مطالب زیادی از موفقیت های کمیسیون کریل و نتایج مطلوبی که از ابداع هیولای سرخ و پیامدهای آن به دست آورند، فرا گرفتند. در آن زمان، صنعت روابط عمومی در معرض گسترش عظیمی قرار گرفت. در سرتاسر دهه 1920، این صنعت برای مدتی در ایجاد تقریباً وابستگی کامل عموم به قواعد تجارت موفقیت حاصل کرد. به تدریج که وارد سال های 1920 شدیم به دلیل گستردگی اش کمیته های کنگره آمریکا اقدام به نظارت برآن کردند. این همان جایی است که بیشتر اطلاعات ما از آن ناشی می شود.روابط عمومی صنعت عظیمی است و امروزه رقمی در حدود یک میلیارد دلار در سال صرف این کار می شود. در تمام این مدت مسئولیت این صنعت عبارت از کنترل اذهان عمومی بوده است. در سال های 1930، همانند مشکلاتی که در طول جنگ جهانی اول وجود داشت مشکلات بزرگی پدید آمد.این مشکلات عبارت از رکود عظیم اقتصادی و سازان دهی بنیادی تشکیلات کارگری بود. در واقع در سال 1935 با تصویب قانون واگنر مبنی بر حق سازمان دهی، کارگران به اولین پیروزی عمده قانونی خود نایل آمدند. این کار سبب ایجاد دو شکل جدی شد. مشکل اول این بود که دموکراسی دچار سوء کارکرد شد. عوام الناس گیج و گنگ در واقع پیروز میدان قانون گذاری شدند و به این طریق به نظر نمی رسید که کار کنند. مشکل دیگر این بود که این امکان برای افراد به وجود آمد که دست به سازمان دهی بزنند زیرا مردم باید مجزا شده و تفکیک شده و تنها باشند. فرض بر این نیست که آن ها سازمان دهی شوند زیرا به این طریق ممکن است چیزی ورای تماشاگران اقدام کنند. اگر تعداد زیادی با منابع محدود بتوانند گردهم جمع شوند و وارد عرصه سیاسی شوند ممکن است واقعاً جزو شرکت کنندگان در حکومت باشند. این عملی حقیقتاً تهدید کننده است. برای اطمینان خاطر یک پاسخ به دست آمده در بخشی از این کار آن است که این آخرین پیروزی قانونی برای کارگران است و این که این امر آغازی بر پایان انحراف دموکراتیک سازمان عمومی است همین اتفاق افتاده است و این امر آخرین پیروزی قانون گذاری برای کارگران بوده است. از آن لحظه با این که تعداد افراد اتحادیه برای مدتی در طول جنگ جهانی دوم افزایش یافت اما پس از آن شروع به کاهش گذاشت- ظرفیت اقدام از طریق اتحادیه ها به طور ثابتی شروع به افت کرده است این کار تصادفی نبوده است. ما در حال حاضر درباره جامعه تجاری صحبت می کنیم که مقادیر فراوانی پول، توجه و تفکر صرف آن می کند تا چگونه از طریق صنعت روابط عمومی و سایر سازمان ها نظیر انجمن ملی تولید کنندگان و بیزنس راندتیبل و نظایر آن با این مشکل برخورد کند. این سازمان ها فوراً مشغول کار شدند تا راهی بیابند که با این انحرافات دموکراتیک مقابله نمایند..روابط عمومی در ایران از دهه۱۳۳٠ ابتدا در شرکت نفت و سپس بتدریج در ادارات مختلف کشور به روابط عمومی تغییر نام دادند که بنیان کذار روابط عمومی ایران مرحوم دکتر حمید نطقی بود.از اواسط دهه ۱۳۴٠، دو واقعه موجب اشتهار و رسمیت یافتن روابط عمومی شد، ابتدا در سازمان ها و امور اداری واستخدامی کشور، روابط عمومی را در طرح ها و برنامه های تشکیلاتی خود برای سازمان های دولتی منظور و ملحوظ نمود ودیگر تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و گشایش رشته روابط عمومی بود و طولی نکشید که کارایی ها و نفس وجودی آنها در همه جا به عنوان یک ضرورت احساس شد و در حال حاضر روابط عمومی جزء اصلی پیکره هر سازمان و موسسه ای قرار دارد.

 

اهداف روابط عمومی ها

 

برقراری ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین و جلب همکاری و بسط تفاهم عمومی، کاهش حجم کاری مدیران و آگاهی بخشی به مردم درتمامی مراحل و رجوع مخاطبین ، آماده نمودن اذهان عمومی دراجرای طرحها و برنامه ها و ایجاد محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی کارکنان ، مشارکت دهی به مردم و اتفاق نظر درباره ی موضوعات مختلف و سهیم کردن آنها در تصمیم گیریهای سازمان مربوطه، مشاوره به مدیر و اجرایی نمودن کارها با هماهنگی های تمامی سازمان های متبوع

 

 

 

 

 

.

 

هدف ازروابط عمومی موثر:

 

روابط عمومی را به فعالیت های در دست اقدامی اطلاق می شود که انجام آنها برای حصول اطمینان از برخورداری یک سازمان از یک تصویر عمومی قوی در اذهان لازم می باشد را گویند.

 

بطور کلی فعالیت های هدفمند روابط عمومی عمدتا عبارتند از؛ کمک به جامعه برای درک خدمات ارائه شده توسط سازمان، برقراری و حفظ روابط متقابل رضایت بخش با گروههای اجتماع .

 

از دیگر فعالیت های آن می توان، ارتباط با افکارعمومی و عوامل درون سازمانی را نام برد، و درواقع ارتباط موثر روابط عمومی ها بهرگیری از توان رسانه های ارتباط جمعی، و شناخت رسانه به عنوان عنصر موثر در ساختار اجتماعی زندگی بشری است، که برای انتقال و توزیع پیام و مبادله ی افکار استفاده می کند

 

ارتبط روابط عمومی در سازمان برمبنای تحقق اهداف سازمانی و منافع سازمانی پیش می رود، و از جمله ی این فعالیت ها شامل؛ تولید و انتشار اخبار مانند نشر خبرنامه، نشریه داخلی، گزارش کار و تنظیم آن حتی بروشور و پارچه نوشت و غیره می باشند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم :

 

معرفی محل کارآموزی

 

چارت سازمانی

 

 

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور

 

دانشگاه پیام نور پس از تاسیس در سال 1367 دارای روابط عمومی بود که ترکیب شده بود از روابط عمومی و روابط بین الملل که ریاست ان را یکی از اساتید دانشگاه که داری مدارک فوق لیسانس در رشته علوم قرانی و حدیث بود بر عهده داشت.در آن زمان روابط عمومی دارای یک اتاق بود که دو کارمند ( دیپلم علوم تجربی و زیر دیپلم ) داشت حدودا در سال 71-70 روابط عمومی از روابط بین الملل جدا شد و با همان دو کارمند کار خود را دادمه داد این اداره در آن زمان بیشتر نقش پشتیبانی و خدماتی داشت و بیشتر کار چسباندن بعضی از پوستر ها را برعمده داشت که با تغییر مدیریت ، فردی که لیسانس تاریخ بود وارد این مجموعه شد و کم کم در رابطه با ارتباط با رسانه ، ارتباط با مطبوعات ، کنفرانسهاو همایش ها گام هایی را برداشتند و نشریه تک برگی را منتشر کردند که بعد ها این

 

نشریه تبدیل به خبرنامه در دانشگاه شد و فعالیت خود را انجام داد که تا چندی پیش این خبرنامه از زیر مجموعه روابط عمومی خارج شد و مستقیما زیر نظر ریاست دانشگاه فعالیت می کند

 

تا سال 1376 روابط عمومی به همین شکل به امور خود پرداخت تا اینکه در سال 76 با انجمن روابط عمومی ارتباط برقرار کرد و در زمینه تبلیغات نیز کارهایی را انجام داد حتی نشریات انجمن روابط عمومی را می گرفت و در امور خود مورد استفاده قرار می داد کمک م کنفرانس ها ،ارتباط با رادیو ،توزیع نشریات ، بولتن جراید و حتی یک مورد افکار سنجی نیز در طی این سالها به چشم می خورد.در این دوران مدیران مختلفی با مدارک تحصیلی لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در رشته هایی مثل : تاریخ ،علوم قران و حدیث ، زمین شناسی ، الهیات و معارف اسلامی و در حال حاضر لیسانس زراعت و اصلاح نباتات مشغول به کار بوده اند و به گفته یکی از مدیران اسبق این اداره خیلی پی گیر بوده تا فردی را در حوزه همین رشته برای مدیریت انتخاب کنند که متاسفانه موفق نشدن و هیچ یک از کارمندان و مدیران این اداره تا کنون در زمینه این رشته تحصیلات اکادمیک نداشته اند و کارمندان پر سابقه برحسب تجربه مشغول بوده اند.

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور زیر نظر بالاترین مقام سازمان عمل می کند و در حال حاضر از پسوند و پیشوند خاصی نیز در نام خود استفاده نمی کند و این دانشگاه با پوشش دهی پیش از 155 مرکز و 365 واحد در سراسر کشور و قشر عظیمی از دانشجویان وظیفه سنگینی برای برقراری تعامل موثر و مفید با دیگر ارگان ها و به ویژه دانشجویان این دانشگاه را دارد .

 

در ادامه شرح وظایف و چارت سازمانی دانشگاه پیام نور میباشد که از روابط عمومی تحقیق گردید.

 

شرح وظایف رییس اداره روابط عمومی ( به ترتیب از ساده به پیچیده )

 

تقسیم کار بین کارکنان و ایجاد هماهنگی های لازم

 

نظارت بر کار افراد تحت سرپرستی در واحد های تابعه و راهنمایی آنها

 

نظارت بر جمع آوری اطلاعات مکتسبه از مندرجات مطبوعات و مطالب رادیو تلویزیون در ارتباط با دانشگاه و طبقه بندی و نگهداری نتایج و سوابق

 

 

 

برنامه ریزی و نظارت بر فعالیتهای اطلاع رسانی دانشگاه و هماهنگی با رسانه های ارتباط جمعی

 

انجام امور مربوط به دیدارها و مسافرت ها

 

نظارت بر انجام امور تشریفات و پذیرایی های مربوط به کنفرانس ها ، سمینارها و بازدیدها

 

پاسخگویی به انتقادات و پشنهادات مطروحه در رابطه با مسایل دانشگاه در وسایل ارتباط جمعی

 

از طریق انجام هماهنگی های لازم با واحد های مربوط در صورت ضرورت

 

برنامه ریزی و تشکیل جلسات مربوط نظیر جلسه شورای دانشگاه هیات رییسه و ....

 

تهیه و تنظیم دستور جلسات و صورتجلسات مربوط

 

نظارت بر جمع آوری و جمع بندی عملکرد سالانه و احد ها و انعکاس آن به کلیه واحد ها با کسب نظر از ریاست دانشگاه

 

انجام امور مکاتبات ،ثبت ، ضبط و توزیع نامه های دانشگاه و طبقه بندی و نگهداری سوابق

 

انجام سایر امور محوله از سوی مسول مافوق

 

در دانشگاه پیام نور اداره روابط عمومی در زیر مجموعه دفتر ریاست و روابط عمومی با تعداد هفت ردیف پست سازمانی مصوب پیش بینی شده است.

 

وظایف و ماموریت های اصلی اداره مذکور بشرح ذیل می باشد :

 

مطالعه و تجزیه و تحلیل مندرجات و مطالب رادیو و تلویزیون در ارتباط با دانشگاه و طبقه بندی و نگهداری نتایج و سوابق

 

صدور مجوز چاپ و پخش مطالب و اخبار دانشگاه در رسانه های همگانی پس از تایید رییس دانشگاه

 

انجام اموز تشریفات و پذیرایی مربوط به کنفرانس ها ،سیمنارها و بازدید ها

 

انجام امور مربوط به راهنمایی مراجعان به واحد های مختلف دانشگاه

 

جمع آوری و جمع بندی و عملکرد سالانه واحد ها و انعکاس آنها به کلیه واحد ها با کسب نظر از ریاست دانشگاه

 

 

 

تهیه و تنظیم ، انتشار و توزیع خبرنامه دانشگاه

 

تهیه نامه ها و گزارشات مربوط

 

نعکاس نظرات و پشنهادات ، انتقادات و شکایات کارکنان به ریاست دانشگاه

 

برنامه ریزی و تنظیم مصاحبه های مطبوعاتی ، رادیویی و تلویزیونی رییس دانشگاه

 

پست های سازمانی مصوب این اداره به شرح ذیل می باشد:

 

رییس

 

کارشناس مسول روابط عمومی

 

کارشناس روابط عمومی

 

کاردان روابط عمومی

 

کمک کارشناس روابط عمومی

 

کمک کارشناس روابط عمومی

 

عکاس و مسوول آرشیو

 

همکارانی که در این پست ها قرار گرفته اند جز در پست کاردان روابط عمومی که واقعا در این رشته کاردان هستند مابقی افراد در رشته های مختلف مثه ادبیات و ..... تحصیل کرده اند و فقط دو نفر از افرادی که در این پست ها هستند در روابط عمومی کار میکنند ما بقی پست ها به افرادی تعلق گرفته که در واخد های دیگر مشغول به کار هستند و در حال حاضر نیروهایی که در روابط عمومی کار میکنند یا به صورت قراردادی و یا در پست های دیگری هستند و در این اداره مشغول به کار شده اند.

 

تهيه‌ متن‌ سخنراني‌ مسئولان‌‌ بايستي‌ با مديریت‌ روابط عمومي‌ صورت‌گيرد. از دلايل‌ عمده‌ اين‌ اقدام‌، آشنايي‌ روابط عمومي‌ با موضوعات‌ و مسائل‌ مورد توجه‌ افكار عمومي‌و توانمندي‌ در تهيه‌ متني‌ است‌ كه‌ بيشترين‌ آثار ارتباطي‌ را در پي‌ داشته‌ باشد. ارائه‌ مشاوره‌ به‌ مديريت‌، در اين‌ خصوص‌ روابط عمومي‌ ، اطلاعات‌ به‌ دست‌ آمده‌ از اشخاص‌ و گروههاي‌ مهم‌ را به‌ مديريت‌منتقل‌ مي‌ كند تا مديريت‌ به‌ هنگام‌ تعيين‌ خط مشي‌ از آنها به‌ عنوان‌ منبع‌ استفاده کند.

 

در این قسمت به اخبار و همایش هایی که توسط روابط عمومی سازمان در پرتابل سازمان منتشر شده اشاره خواهم کرد :

 

گفتگوی دکتر ابراهیم پور با پرتال مناظره

 

دکتر ابراهیم پور خبر داد : توزیع کارت دانشجویان بعد از تعطیلات تابستانی

 

بیانیه پایانی نشست سراسری روسای استانی پیام نور با هیات رییسه دانشگاه

 

تبریک دانشگاه پیام نور به رییس جمهور منتخب ملت ایران

 

برگزاری جشن دانش آموختگی پیام نوری ها با حضور وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری

 

اگهی مناقصه دانشگاه پیام نور استان تهران

 

آغاز زمان تعیین مرکز محل آزمون دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

 

نایب رییس اول کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس :کوچکی نژاد :اقدام پیام نور در حذف کنکور قابل تقدیر است

 

قابل توجه متقاضیان ثبت نام اولین دوره پذیرش دکتری تخصصی پیام نور افغانستان(مرکز کابل)

 

هفتمین همایش ملی تخصصی زمین شناسی دانشگاه پیام نور

 

اولین همایش تخصصی کاربردی مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی

 

برگزاری کارگاه اموزشی با عنوان آشنایی با نرم افزار مدیریت رفرنس نویسی علمی

 

برگزاری اولین جشنواره ابتکارات و اختراعات دفاعی ناهمتراز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چارت روابط عمومی دانشگاه پیام نور

 

 

 

 

 

 

دفتر ریاست

 

 

 

 

 

 

 

ریاست دانشگاه

 

 

 

 

 

 

دفتر ریاست ،روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روابط عمومی

 

 

 

 

 

حوزه تبلیغات

 

 

 

 

 

 

حوزه امور فرهنگی

 

 

 

 

 

حوزه تشریفات

حوزه ارتباط با رسان

 

 

 

 

 

 

 

حوزه ارتباط با رسانه

 

 

 

 

 

 

 

حوزه ارتباطات الکترونیکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فصل سوم :فعالیت های انجام شده توسط کارآموز

 

کارهایی که در طول دوران کارورزی انجام داده ام ،کمک در برگزاری همایش و سمینارها در سالن همایش،بریدن جراید که اخبار مهم چاپ شده ،همکاری و اطلاع رسانی در خصوص شرکت در مناسبتهای ملی و مذهبی .نظرسنجی مستمر ستاد مرکز و واحد های استان ،برگزاری نشست های فرهنگی ویژه اساتید و دانشجویان ،تهیه بیانیه های مختلف جهت حضور گسترده همکاران اداری ،اساتید ،دانشجویان و دیگر اقشار مردم،همکاری در طراحی به روز نمودن سایت دانشگاه پیام نور استان در حوزه های آموزشی ،فرهنگی ،اجتماعی صورت می گرفت.

 

پیشنهادات و راهکارها

 

روابط عمومی برای اینکه بتواند، در هر سازمانی موفق باشد نیاز به تغییر از وضع موجود به وضع مطلوب را در خود ایجاد کند، و روابط عمومی کارا و موثر در سازمانهای ایران نیازمند پیشنهادات و راهکارهایی است که از جمله ی آنها عبارتنداز؛

 

مشخص کردن جایگاه مدیریت روابط عمومی و شرح وظایف آن در پانل های اداری

 

اختصاص وسایل پیشرفته در اختیار روابط عمومی سازمان

 

انتخاب مدیران متخصص در جایگاه روابط عمومی و بهره گیری از تخص های فردی

 

بهره گیری از افراد متخصص در بیرون از سازمان، و همکاری دو سویه با آنها

 

اجرای کلاس های آموزشی مسئولین روابط عموی و ارتقا سطح تشکیلاتی در پیشبرد اهداف سازمان

 

توجه به فعالیت های روابط عمومی، و بستر سازی خلاقیت و انگیزه دهی به مسئولین روابط عمومی توسط مدیران سازمان ها

 

تلاش و فعالیت مسئولین روابط عمومی ها در جهت مجاب سازی و اقناع مدیران سازمان و گرفتن اختیارات کامل از مدیران سازمانی

 

روابط عمومی ها باید دنبال فرصت ها باشند

 

روابط عمومی بایستی به اخبار تبدیل شود.

 

روابط عمومی ها بایستی زمان بیشتری در پرداختن به وقایع روز داشته باشند.

 

روابط عمومی باید همیشه، وجه خود را مثبت نگه دارد.

 

روابط عمومی ها بایستی مخاطبان خود را مورد هدف و تحت نظر داشته باشند.

 

روابط عمومی ها بایستی به اصل اول ، یعنی صداقت و اخلاق حرفه ای خود، پایبند باشند، زیرا این دو در موفق بودن آنها کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

 

نويسنده : مهدی بیرامی دمدل

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.