دوشنبه, 05 آذر 1403

 



تولد نخستین روابط عمومی صنعتی در کشور


 تولد نخستین روابط عمومی صنعتی در کشور

 

با عقد تفاهم نامه همکاری مشترک بین انجمن روابط عمومی ایران و شرکت نفت پارس نخستین روابط عمومی صنعتی کشور آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار ما در بازدید اعضاء هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران وپیشکسوتان عرصه روابط عمومی کشور از پالایشگاه نفت پارس و در گام سوم جلسات این دو مجموعه در هفته وحدت ، نخستین روابط عمومی صنعتی با نگاهی ملی در سالی که بر اقتصاد مقاومتی تاکید شده است ، تولد یافت.
در این بازدید که ضمن معرفی دستاوردها و فعالیت های شرکت نفت پارس با حضور مهندس صادقی مدیریت شرکت نفت پارس، خاصه باف مدیریت بازرگانی ، خلیلی قائم مقام پالایشگاه و ملکی مدیریت منابع انسانی صورت گرفت فعالان و پیشکسوتان عرصه روابط عمومی کشور و مدیران شرکت نفت پارس به تبادل نظر پرداختند.
در این مراسم جواد قاسمی رئیس هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام عقد تفاهمنامه هکاری بین انجمن و نفت پارس را حرکتی مبارک دانست و ضمن قدردانی از همکاری های شرکت نفت پارس در جلسات برگزار شده ابراز داشت: با توجه به اینکه پایه گذاران عرصه روابط عمومی فعالیت خود را از شرکت ملی نفت آغاز کرده اند به نظر میرسد که شرکت نفت پارس نیز با نگاهی تخصصی به اهمیت رسانه و تشکل های صنفی این رسالت را ادامه داده است و حرکت جدیدی را در راستای توانمندسازی روابط عمومی در بخش صنعت انجام داده است.
قاسمی در ادامه بیان کرد: در جلسات دو سویه ای که بین انجمن روابط عمومی ایران و شرکت نفت پارس انجام شد بر اهمیت کارشناسی ، پژوهش و آموزش تاکید شد و در نظر گرفته شد تا طی این تفام نامه همکاری نخستین نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان البرز به پالایشگاه نفت پارس داده شود تا علاوه بر آموزشهای دانشگاه این مجموعه ، آموزش هایی در راستای اهداف روابط عمومی ها نیز در این دانشگاه داده شود تا از دانش و تجربیات اساتید روابط عمومی در این مجموعه استفاده مطلوبی شود.
وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور اعضای هیات رئیسه انجمن بر ضرورت بهره مندی از تجربیات اساتید برجسته ارتباطات و روابط عمومی همچون استاد قدیمی ، عباس زاده ، امینی ، ارمی ، نیلی ، الفتی و دیو سالار تاکید کرد و بیان نمود : به یقین با گسترش علم روابط عمومی در صنایع مختلف و شروع آن از شرکت نفت پارس و گسترش آن به صنایع مختلف می توانیم تحولی شگرف را در صنایع کشور شاهد باشیم.
در ادامه علی صادقی مدیریت شرکت و پالایشگاه نفت پارس اذعان داشت : به یقین با گسترش فرهنگ آموزش در مجموعه های تولیدی و صنعتی می توان راههای مناسبی را برای رشد و تعالی صنایع و حضور برجسته تر در بازارهای جهانی برداشت .
وی در ادامه اظهار داشت : امید است با ایجاد نخستین روابط عمومی صنعتی کشور توسط شرکت نفت پارس ، صنایع دیگر در این عرصه نیز حضور خواهند یافت و اهمیت واقعی روابط عمومی صنعتی نمایان خواهد شد.
در ادامه این مراسم خاصه باف مدیریت بازرگانی پالایشگاه نفت پارس ادامه داد: در حوزه روانکارها شرکت نفت پارس نخستین تولید کننده در کشور بوده است و در حال حاضر در این عرصه سه رقیب بزرگ با یکدیگر به رقابت می پردازند اما به دلیل استفاده نکردن بهینه از روابط عمومی در کشور گاهی رقبا در عرصه رقابت موفق تر عمل می کنند اما آنچه که مشهود است بیانگر این امر است که محصولات شرکت نفت پارس به دلیل برخورداری از نفت خام مناسب و برخورداری از بالاترین سطح استاندارهای جهانی و سابقه فعالیت و همکاری با شرکت شل بهترین محصولات را عرضه می کند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی مطلوب و با کارشناسی ، آگاهی نداشتن افراد مصرف کننده و تاکید پخش کنندگان به استفاده از محصولات خارجی به دلیل قیمت بالا از محصولات استاندارد داخلی استقبال مطلوبی نمی شود به این منظور اگر روابط عمومی ها در این بخشها شفاف سازی کنند و افراد را از ارائه کالاها با کیفیت بالا ، قیمت مناسب و برخورداری از استانداردهای جهانی و خدمات پس از فروش مطلع کنند به یقین جامعه از محصولات داخلی بهره خواهد گرفت.
در ادامه این بازدید ابوالقاسم حکیمیان خزانه دار و عضو هیات رئیسه انجمن متذکر شد : با توجه به بیش از نیم قرن فعالیت شرکت نفت پارس چنین اقدام بی نظیری از 38 سال گذشته تاکنون در کشور مشاهده نشده است و انجمن روابط عمومی ایران با عقد این قرارداد همکاری خود را در بخشهای آموزش ، پژوهش ، برنامه ریزی و اجرا اعلام می کند.
عباس زاده استاد دانشگاه نیز در این نشست گفت: با عقد تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه روابط عمومی از تهران تا کرج بین مجموعه های صنعتی گسترده می شود و تمامی مجموعه ها می توانند از دوره های آموزشی روابط عمومی صنعتی بهره مند شوند.
وی در ادامه بیان کرد: اگر همگان به این باور برسیم که با شناسایی همراه با شناساندن به حسن تفاهم دست می یابیم به یقین به سمت استفاده از برندهای خارجی و تقلبی حرکت نخواهیم کرد . بدین منظور این فرهنگ را باید از درون مجموعه ها آغاز کنیم و با بهره گیری از ایده های مطلوب این فرهنگ را گسترده و نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: اگر دید مدیران نسبت به نهادینه کردن روابط عمومی ها صلاح شود و روابط عمومی در چارت سازمانی به عنوان بخش مدیریتی قرار گیرد جای فعالیت بیشتری برای روابط عمومی ها ایجاد خواهد شد.
قدیمی پیشکسوت و استاد دانشگاه نیز بیان کرد: این اقدام پیوندی تاریخی بین روابط عمومی و صنعت است که امروز این پیوند مستحکم تر شد و صنعت و روابط عمومی در هم گره خورد در چنین شرایطی است که باید بیش از گذشته به سمت همکاری ، مشارکت ، هماهنگی و ایجاد تفاهم حرکت کرد.
ارمی مدرس روابط عمومی نیز در خاتمه گفت: به طور حتم چون فضای امروز فضای ارتباطی است نگاه به روابط عمومی امری انکار ناپذیر به نظر میرسد که در این راستا صدور خدمات، دانش، ارزش و حفظ جایگاه روابط عمومی موضوعی است که باید بیش از این به آن پرداخته شود و کشورمان در عرصه روابط عمومی باید در جهتی حرکت کند که بتوانیم روابط عمومی را به کشورهای همسایه نیز گسترش دهیم.
در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری بین انجمن روابط عمومی ایران و شرکت و پالایشگاه نفت پارس در راستای ایجاد نخستین روابط عمومی صنعتی کشور به امضای دو طرف رسید.

+

++

+

+

+

+

+


 

 تولد نخستین روابط عمومی صنعتی در کشور

 

با عقد تفاهم نامه همکاری مشترک بین انجمن روابط عمومی ایران و شرکت نفت پارس نخستین روابط عمومی صنعتی کشور آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار ما در بازدید اعضاء هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران وپیشکسوتان عرصه روابط عمومی کشور از پالایشگاه نفت پارس و در گام سوم جلسات این دو مجموعه در هفته وحدت ، نخستین روابط عمومی صنعتی با نگاهی ملی در سالی که بر اقتصاد مقاومتی تاکید شده است ، تولد یافت.
در این بازدید که ضمن معرفی دستاوردها و فعالیت های شرکت نفت پارس با حضور مهندس صادقی مدیریت شرکت نفت پارس، خاصه باف مدیریت بازرگانی ، خلیلی قائم مقام پالایشگاه و ملکی مدیریت منابع انسانی صورت گرفت فعالان و پیشکسوتان عرصه روابط عمومی کشور و مدیران شرکت نفت پارس به تبادل نظر پرداختند.
در این مراسم جواد قاسمی رئیس هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام عقد تفاهمنامه هکاری بین انجمن و نفت پارس را حرکتی مبارک دانست و ضمن قدردانی از همکاری های شرکت نفت پارس در جلسات برگزار شده ابراز داشت: با توجه به اینکه پایه گذاران عرصه روابط عمومی فعالیت خود را از شرکت ملی نفت آغاز کرده اند به نظر میرسد که شرکت نفت پارس نیز با نگاهی تخصصی به اهمیت رسانه و تشکل های صنفی این رسالت را ادامه داده است و حرکت جدیدی را در راستای توانمندسازی روابط عمومی در بخش صنعت انجام داده است.
قاسمی در ادامه بیان کرد: در جلسات دو سویه ای که بین انجمن روابط عمومی ایران و شرکت نفت پارس انجام شد بر اهمیت کارشناسی ، پژوهش و آموزش تاکید شد و در نظر گرفته شد تا طی این تفام نامه همکاری نخستین نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان البرز به پالایشگاه نفت پارس داده شود تا علاوه بر آموزشهای دانشگاه این مجموعه ، آموزش هایی در راستای اهداف روابط عمومی ها نیز در این دانشگاه داده شود تا از دانش و تجربیات اساتید روابط عمومی در این مجموعه استفاده مطلوبی شود.
وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور اعضای هیات رئیسه انجمن بر ضرورت بهره مندی از تجربیات اساتید برجسته ارتباطات و روابط عمومی همچون استاد قدیمی ، عباس زاده ، امینی ، ارمی ، نیلی ، الفتی و دیو سالار تاکید کرد و بیان نمود : به یقین با گسترش علم روابط عمومی در صنایع مختلف و شروع آن از شرکت نفت پارس و گسترش آن به صنایع مختلف می توانیم تحولی شگرف را در صنایع کشور شاهد باشیم.
در ادامه علی صادقی مدیریت شرکت و پالایشگاه نفت پارس اذعان داشت : به یقین با گسترش فرهنگ آموزش در مجموعه های تولیدی و صنعتی می توان راههای مناسبی را برای رشد و تعالی صنایع و حضور برجسته تر در بازارهای جهانی برداشت .
وی در ادامه اظهار داشت : امید است با ایجاد نخستین روابط عمومی صنعتی کشور توسط شرکت نفت پارس ، صنایع دیگر در این عرصه نیز حضور خواهند یافت و اهمیت واقعی روابط عمومی صنعتی نمایان خواهد شد.
در ادامه این مراسم خاصه باف مدیریت بازرگانی پالایشگاه نفت پارس ادامه داد: در حوزه روانکارها شرکت نفت پارس نخستین تولید کننده در کشور بوده است و در حال حاضر در این عرصه سه رقیب بزرگ با یکدیگر به رقابت می پردازند اما به دلیل استفاده نکردن بهینه از روابط عمومی در کشور گاهی رقبا در عرصه رقابت موفق تر عمل می کنند اما آنچه که مشهود است بیانگر این امر است که محصولات شرکت نفت پارس به دلیل برخورداری از نفت خام مناسب و برخورداری از بالاترین سطح استاندارهای جهانی و سابقه فعالیت و همکاری با شرکت شل بهترین محصولات را عرضه می کند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی مطلوب و با کارشناسی ، آگاهی نداشتن افراد مصرف کننده و تاکید پخش کنندگان به استفاده از محصولات خارجی به دلیل قیمت بالا از محصولات استاندارد داخلی استقبال مطلوبی نمی شود به این منظور اگر روابط عمومی ها در این بخشها شفاف سازی کنند و افراد را از ارائه کالاها با کیفیت بالا ، قیمت مناسب و برخورداری از استانداردهای جهانی و خدمات پس از فروش مطلع کنند به یقین جامعه از محصولات داخلی بهره خواهد گرفت.
در ادامه این بازدید ابوالقاسم حکیمیان خزانه دار و عضو هیات رئیسه انجمن متذکر شد : با توجه به بیش از نیم قرن فعالیت شرکت نفت پارس چنین اقدام بی نظیری از 38 سال گذشته تاکنون در کشور مشاهده نشده است و انجمن روابط عمومی ایران با عقد این قرارداد همکاری خود را در بخشهای آموزش ، پژوهش ، برنامه ریزی و اجرا اعلام می کند.
عباس زاده استاد دانشگاه نیز در این نشست گفت: با عقد تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه روابط عمومی از تهران تا کرج بین مجموعه های صنعتی گسترده می شود و تمامی مجموعه ها می توانند از دوره های آموزشی روابط عمومی صنعتی بهره مند شوند.
وی در ادامه بیان کرد: اگر همگان به این باور برسیم که با شناسایی همراه با شناساندن به حسن تفاهم دست می یابیم به یقین به سمت استفاده از برندهای خارجی و تقلبی حرکت نخواهیم کرد . بدین منظور این فرهنگ را باید از درون مجموعه ها آغاز کنیم و با بهره گیری از ایده های مطلوب این فرهنگ را گسترده و نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: اگر دید مدیران نسبت به نهادینه کردن روابط عمومی ها صلاح شود و روابط عمومی در چارت سازمانی به عنوان بخش مدیریتی قرار گیرد جای فعالیت بیشتری برای روابط عمومی ها ایجاد خواهد شد.
قدیمی پیشکسوت و استاد دانشگاه نیز بیان کرد: این اقدام پیوندی تاریخی بین روابط عمومی و صنعت است که امروز این پیوند مستحکم تر شد و صنعت و روابط عمومی در هم گره خورد در چنین شرایطی است که باید بیش از گذشته به سمت همکاری ، مشارکت ، هماهنگی و ایجاد تفاهم حرکت کرد.
ارمی مدرس روابط عمومی نیز در خاتمه گفت: به طور حتم چون فضای امروز فضای ارتباطی است نگاه به روابط عمومی امری انکار ناپذیر به نظر میرسد که در این راستا صدور خدمات، دانش، ارزش و حفظ جایگاه روابط عمومی موضوعی است که باید بیش از این به آن پرداخته شود و کشورمان در عرصه روابط عمومی باید در جهتی حرکت کند که بتوانیم روابط عمومی را به کشورهای همسایه نیز گسترش دهیم.
در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری بین انجمن روابط عمومی ایران و شرکت و پالایشگاه نفت پارس در راستای ایجاد نخستین روابط عمومی صنعتی کشور به امضای دو طرف رسید.

+

++

+

+

+

+

+

نويسنده : حسین عباسی

این کاربر 24 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.