حمایت از انجمن روابط عمومی
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 30 -3443 03:25
-
نوشته شده توسط حسین عباسی
-
بازدید: 432
|
|
|
|
حمایت از انجمن روابط عمومی ایران جهت رشد علم ارتباطات
|
|
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حمایت از انجمن روابط عمومی ایران جهت رشد علم ارتباطات
پاک آیین بر لزوم رشد و تغییر نگرش در علم روابط عمومی تاکید کرد و حمایت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را ازفعالیت های انجمن روابط عمومی ایران اعلام کرد.
در یکصدو پنجاه ششمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران که روز چهارشنبه دوم اسفند ماه در سالن شهید عباسپور شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد پدرام پاک آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی خود در راستای بررسی رهیافت های تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها ابراز داشت : روابط عمومی و رسانه هر دو ریشه هایی از علوم ارتباطات هستند به همین دلیل این دو بخش بیشترین ارتباط و تعامل را با یکدیگر دارا هستند در این راستا به نظر میرسد که به منظور بهبود و رشد و تعالی روابط عمومی ها و رسانه ها در بدو امر باید ساختارهای جدید و ویژه ای را ایجاد کرد و سطح توقعات نیز با تعیین راهبردها تغییر نمود. وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن از عمر مطبوعات و بیش از 4 دهه از عمر روابط عمومی ها سپری شده است گفت: به وضوح مشاهده می شود که هردو شاخه دارای هویتی تاریخی بوده اند و روح اصلی هر دو علم جلب مشارکت و انتقال اطلاعات صحیح است که این امر خود لزوم ایجاد آیین نامه های گوناگون را برای تعامل روابط عمومی و رسانه بیش از پیش می کند. پاک آیین متذکر شد: اگر با کارشناسی دقیق ، نقاط ضعف و قوت و همچنین کمبود ها و راهکارها بررسی گردد با یک برنامه ریزی دقیق می توان آیین نامه های مناسبی را در این راستا ایجاد کرد و شاهد رشد و رونق این علوم شد. وی در ادامه افزود: به طور کلی ارتباطات ، سرمایه اجتماعی و بنبان اصلی هر جامعه ای است که اگر زیرساختهای آن یعنی روابط عمومی و رسانه تعامل و هم افزایی مناسبی را داشته باشند به یقین علاوه بر تغییر و بهبود زاویه دید جامعه می توان در تعاملات جهانی نیز موفق تر عمل کرد. پاک آیین با شااره به اینکه علم ارتباطات بخصوص روابط عمومی ها را از یک حوزه دست دوم به یک حوزه عمومی با وظابف مشخص و تخصصی نزدیک کرد ابراز داشت: در ابتدا باید ساختار علم ارتباطات و روابط عمومی با تغییر نگرش هویت یابی کرد و این علوم را از ابزاری برای فعالیت های سیاسی ، جناحی و تجاری خارج و وارد ساختاری علمی کرداین در حالی است که به وضوح مشاهده می شود که در مدت اخیر دولت و تشکل ها در این راستا اقداماتی را انجام داده اند تابا تغییر نگرش ها این علم به شیوه صحیح تری نهادینه شود. وی در خصوص وضعیت کنونی مطبوعات نیز در این گردهمایی افزود: متاسفانه فعالیت مطبوعات در حال حاضر منوط به دریافت یارانه شده است و درخواست های بی ضابطه یارانه اثری منفی را بر بدنه مطبوعات تحمیل کرده است و به وضوح مشاهده می شود که روزنامه هایی مجوز می گیرد تا تنها از طریق یارانه حمایت شوند که البته اگر قرار بر این امر باشد لزومی به حضور بخش خصوصی نخواهد بود و نشریات دولتی می توانند به فعالیت بپردازند به همین دلیل به نظر میرسد اگر یارانه های مطبوعات حذف شوند ، حد فاصل نشریات هدفمند و تولیدکنندگان واقعی مشخص شده و هویت واقعی مطبوعات مشخص می شود و فعالان مطبوعاتی با ذوق و ابتکار بیشتری به فعالیت می پردازند. وی گفت : متاسفانه در حوزه خبرگزاری ها و مطبوعات در چند ساله اخیر ارایه مجوزهای بی رویه و وجود رسانه های مجازی فاقد استاندارد به وفور دیده می شد که در نظر گرفته شده به جای اینگونه اقدامات بهای بیشتری به نشریات تخصصی و علمی همچنین استانی و محلی داده شود و جلوی ارائه مجوزهای بی رویه کرفته شود. وی در خاتمه بیان کرد: از آنجا که انجن روابط عمومی ایران به دنبال به روز رسانی علم روابط عمومی و رشد و رونق آن است از این اقدام انجمن حمایت می شود. شایان ذکر است خسرو رفیعی دبیر انجمن روابط عمومی ایران نیز در این گردهمایی به ارایه گزارش ماهانه انجمن پرداخت و فیلم کوتاه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تهران نیز به نمایش درآمد که این فیلم ها بنا بر درخواست انجمن از کلیه سازمانها و نهادها به دبیرخانه ارسال شده و مقرر گردیده در هر ماه یکی از آنها در گردهمایی های انجمن به نمایش گذاشته شود
|
|
|
نويسنده :
حسین عباسی این کاربر 24 مطلب منتشر شده دارد.
به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.