وظایف روابط عمومی :
- انتشار آگهی
1- میزان تیراژ روزنامه ، تعداد مخاطب ، آشنایی با ساختار ، اهداف ، سیاست روزنامه
2- آشنایی با کار روزنامه نگاری
- نامه نگاری
1- آشنایی با قواعد نگارش 2- شناخت ویژگی های مخاطب 3- درک ویژگی مخاطب
- ارتباط با رسانه
1- رادیو 2- تلویزیون 3- روزنامه
- مصاحبه
1- هماهنگی از نظر زمان و مکان مصاحبه 2- ارسال دعوتنامه 3- مشخص نمودن موضوع و هدف مصاحبه 4- تعیین نحوه آمد و شد خبرنگاران 5- آماده سازی تدارکات و پذیرایی
- ایجاد نمایشگاه از فعالیتهای سازمان – نمایشگاه الکترونیکی – توربازدید
مخاطبهای سازمان هم افراد داخل سازمان هم خارج از سازمان هستند اگر سازمان کارمندان خود را جزء مخاطبهای خود نداند و اهمیت ندهد هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید.
1- پورتال داخلی : پورتال یک اینترانت و شبکه داخلی است که از طریق آن هر کاربر (کارمند اداره کل مخابرات منطقه 4 که عضو این شبکه است) می تواند از اطلاعات داخل آن استفاده کند و با دیگران ارتباط داشته باشد و اطلاع رسانی مجازی از طریق آن صورت می گیرد. اخباری که کاملاً داخلی است و نباید عمومی شود مثلاً پرسشنامه مربوط به سنجش رضایت شغلی کارکنان از طریق همین پورتال در اختیار همکاران قرار می گیرد.
2- تهیه و توزیع بلیط سینما، تئاتر ، موزه و....
3- برگزاری مراسم در داخل اداره به منظور تودیع و معارفه مدیران و معاونت ها
4- ارسال پیام و اختبار روز از طریق اتوماسیون اداری به حدود 600 نفر از کارکنان
5- تهیه کارت الکترونیک خرید کتاب و کارت فرهنگی برای همکاران