دوشنبه, 05 آذر 1403

 



روابط عمومی و اعتبار اجتماعی سازمان

روابط عمومي و اعتبار اجتمايي سازمان

 روابط عمومي بايد ضمن تقويت ارتباطات انساني بسترهاي مناسب رابراي تغيير رفتار سازماني فراهم نمايد.براي اين تغيير رفتار كه از ظرافت خاصي برخوردار است استفاده از نظر كارشناسان و افراد متخصص در حوزه ارتباطات ضرورت پيدا مي كند در اين راستا بهره برداري صحيح ازابزار وامكانات ارتباطي براي جلب مشاركت عمومي به منظور دستيابي به اهداف سازماني هرمؤسسه از مسئوليت هاي عمده هر روابط عمومي است. به نظر مي رسد، حفظ موقعيت اجتماعي هرسازمان به عهده مديريت وتمامي كاركنان در سطوح مختلف هر موسسه است، اما دراين ميان بيشترين مسئوليت را روابط عمومي برعهده دارد. بدين معناكه اعتبار اجتماعي هرسازمان وپايداري آن درگرو تحقق ماموريت هاي استراتژيك روابط عمومي است. براي انجام اين وظيفه مهم، بكارگيري افراد آگاه، متعهد وصاحب فكر وانديشه زمينه ساز ايجاد روابط عمومي نوين خواهد بود. براي اينكه روابط عمومي ازچارچوب سنتي به روابط عمومي پيشرو وروزآمد نزديك شود درمرحله اول بايد ماموريت اصلي خود را مشخص نموده به تعيين راهبردها ، سياست ها وبرنامه هاي حوزه ارتباطات سازمان به پردازد . اگر روابط عمومي به گونه اي حركت كند كه اقدامات وفعاليت هايش درجلب مشاركت مخاطبان وافزايش بهره وري سازمان موثر واقع شود . اعتبار اجتمايي موسسه روز به روز در اذهان عموم مردم افزايش خواهد يافت .

نويسنده : حسین عباسی

این کاربر 24 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.