معیار هایی برای انتخاب مدیر روابط عمومی
1. تحصیلات: تحصیلات دانشگاهی مرتبط در یکی از رشتههای علوم اجتماعی یا علوم ارتباطات (حداقل کارشناسی)
2. تجربه: تجارب مفید حرفهای در زمینههای ارتباطات اجتماعی و امور رسانه، کوشا در جهت اعتلای جایگاه سازمانی
3. نگرش و درک عمیق نسبت به مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی
4. برخورداری از نگاه راهبردی، توانمندی در برنامهریزی، سازماندهی، اخلاقمداری و برخورداری از مقبولیت اجتماعی
5. آشنا به دانش و تکنیکهای روز در قلمروی ارتباطات جمعی و علاقهمندی به حرفهی روابط عمومی
6. آشنا با فرهنگ سازمانی
7. مسوولیتپذیری، علاقهمندی به کار و انضباط فردی
8. اعتقاد و قابلیت در تعامل با نهادهای مدنی و اجتماعی (از قبیل تشکلهای صنفی و مردمی، رسانهها، احزاب و گروهها)
9. اعتقاد به مشتریگرایی و پاسخگویی
10. علاقمند به فعالیت های فرهنگی اجتماعی