دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحقیق 1

تحقیق 1 10 سال 5 ماه ago #45353

در مورد معاملات بورس چه میدانید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق1 10 سال 5 ماه ago #45848

بازار بورس به مكاني گفته ميشود كه كار قيمت گذاري و خريد و فروش برخي از كالاها و اوراق بهادار در آنجا انجام ميگيرد.
انواع بازار بورس دو دسته اند:
1- بورس كالا : به بازاري كه درآن كالا يا كالاهاي معيني مورد معامله قرار مي گيرند،بازار بورس كالا ميگويند.
در بورس كالا بيشتر كالاهاي واسطه اي و موادخام و اوليه مثل (گندم،جو،كاكائو،آهن،مس،زغال سنگ،نفت،پنبه،چرم و برخي مواد شيميايي مورد معامله قرار ميگيرند.
2- بورس اوراق بهادار : به بازار رسمي و دائمي كه در محل معين تشكيل ميشود و درآن اوراق بهادار مورد معامله قرار ميگيرند،بازار بورس اوراق بهادار گفته ميشود.
بر اساس آموخته هايي از اقتصاد فني و حرفه اي
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سحر فرهادي

تحقیق 1 10 سال 5 ماه ago #49144

مطالبی در مورد بورس:بخش مالی اقتصادی هر کشور تامین‌کننده منابع مالی و فعالیتهای حقیقی اقتصادی محسوب می‌شود که به دو بخش تقسیم می‌گردد :
بازار پولی که عمدتا توسط نظام بانکی یک کشور اداره می‌شود که مهمترین کارکرد آن تامین اعتبارات کوتاه مدت است. بازار سرمایه که کارکرد اصلی آن تامین مالی بلند مدت مورد نیاز در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی مولدبورس کالا چیست؟

بورس کالا (Commodity Exchange) یک بازار متشکل و سازمان یافته‌ای است که بطور منظم کالای معینی با ساز و کاری خاص مورد معامله قرار می‌گیرند.

امروزه طبقه‌بندی‌های متعددی برای یک بورس کالایی وجود دارد. اما گسترش بازارهای بخش مالی و حقیقی اقتصاد سبب شده چندین نوع از بررسیها در قالب یک تشکل متمرکز قرار داشته باشند.

عموما بورس‌های کالایی را در مقابل بورس‌های اوراق بهادار تعریف می‌کنند. به عبارتی هر آن چیزی که در زمینه، فلزات و مواد معدنی (کانی ها)، انرژی و محصولات کشاورزی مورد مبادله قرار می‌گیرد در زمره بورس کالایی می‌گنجد.

مهمترین مامویت بورس کالایی بر اساس گزارشات آنکتاد کمک به ساماندهی و اصلاح ساختار بازار محصولات بخش کشاورزی از طریق شفافیت اطلاعات، کشف قیمت، توزیع ریسک و سیالیت در معاملات و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی از طریق توسعه بازار سرمایه است که اولی در کشورهای درحال توسعه و دومی در کشورهای پیشرفته و صنعتی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

بازار بورس چیست؟

بازار بورس مکانی است که درآن سهام شرکتهای گوناگون تولیدی خدماتی و سرمایه گذاری داد و ستد می شود. مردم به بازاربورس بازارسهام هم می گویند. اما نام رسمی و قانونی آن "بورس اوراق بهادار" می باشد که منظوراز اوراق بهادار همان برگه‌های سهام شرکتهاست. به مکانی که در آن عمل داد و ستد انجام می گیرد "تالار معاملات بورس" گفته می‌شود. می‌باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق1 درمورد معاملات بورس چه می دانید 10 سال 4 ماه ago #50554

کلمه بورس یک واژه فرانسوی است مفهوم عام بورس از هر نوع مبادله ویا بازار مبادله می باشد .
بازار بورس چیست ؟
بازار بورس مکانی است که در آن سهام شرکتهای گوناگون تولیدی خدماتی وسرمایه گذاری دادوستد می شود
مردم به بازار بورس بازار سهام هم می گویند اما نام رسمی وقانونی آن بورس اوراق بهادار میباشد که منظوراز
اوراق بهادار همان برگه های سهام شرکتهاست به مکانی که در آن عمل دادوستد انجام می گیرد تالار معاملات بورس گفته می شود.
انواع بورس: بورس کالا: بازار منظمی است که در آن کالای معینی مورد معامله قرار می گیرد. مانند بورس طلای نیویورک یا بورس پشم استرالیا.
بورس اسعار: در این بازار پول کشورهای مختلف( ارز) مورد معامله قرار می گیرد. بهای پولهای مختلف در مقابل یکدیگر.
بورس اوراق بهادار: در این بازار اوراق بهادار مورد معامله قرار می گیرد.
بازار بورس چه منافعی برای جامعه دارد؟ کنترل نقدینگی در جامعه ، بازار بورس یک فرصت سرمایه گذاری مطلوب برای سرمایه گذاران با سرمایه های اندک ایجاد می کند و زمینه ی توزیع عادلانه ی ثروت را مهیا می کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 1 10 سال 4 ماه ago #51149

بورس كالا بازاری متشكل و سازمان يافته‌ است كه در آن به طور منظم كالا يا كالاهاي معيني با روش هايي مشخص مورد معامله قرار مي‌گيرند . معمولا در اين بازار تعداد زيادي از عرضه‌كنندگان، كالاهاي خود را به خریداران عرضه مي نمايند.از مهمترين اهداف تاسيس بورس كالا ايجاد بازاري قانونمند، شفاف سازي معاملات و قيمتها ، حذف واسطه گريهاي غيرضروری و مبادله آزاد كالا بين عرضه كنندگان و تقاضا كنندگان است. حضور مستمر نهادهاي نظارتي ، توليدكنندگان، مصرف‌ كنندگان و تجار به همراه حضور كارشناسان و ناظران ، بازاري شفاف و عاري از خلل در روند عرضه و تحويل كالا را نويد مي دهد. در واقع خريداران و فروشندگان در بورس كالا با خيالي آسوده ازخريد و فروش خود ، از مزاياي مترتب بر قوانين و مقررات حاكم بر بورس برخوردار مي‌شوند.
بازار بورس مکانی است که درآن سهام شرکتهای گوناگون تولیدی خدماتی و سرمایه گذاری داد و ستد می شود. مردم به بازاربورس بازارسهام هم می گویند. اما نام رسمی و قانونی آن "بورس اوراق بهادار" می باشد که منظوراز اوراق بهادار همان برگه‌های سهام شرکتهاست. به مکانی که در آن عمل داد و ستد انجام می گیرد "تالار معاملات بورس" گفته می‌شود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 1درمورد بورس چه می دانید 10 سال 4 ماه ago #51220

کلمه بورس یک واژه فرانسوی است ومفهوم عام بورس از هر نوع مبادله وواسطه مبادله ویا بازار مبادله می باشد.
بازار بورس چیست؟
بازار بورس مکانی است که درآن سهام شرکتهای گوناگون تولیدی ،خدماتی وسرمایه گذاری داد وستدمی شود مردم به بازار بورس بازار سهام هم می گویند اما نام رسمی و قانونی آن بورس اوراق بهادارمی باشدکه منظور از اوراق بهادار همان برگه های سهام شرکتهاست .
به مکانی که در آن عمل دادو ستد انجام می گیردتالار معاملات بورس گفته می شود.
انواع بورس
1/بورس کالا :بازارمنظمی است که در آن کالای معینی مورد معامله قرار می گیرد مانند بورس طلا نیویررک یابورس پشم استرلیا
2/بورس اسعار:در این بازار پول کشور های مختلف(ارز)مورد معامله قرارمی گیرد بهای پولهای مختلف درمقابل یکدیگر
3/بورس اوراق بهادار:دراین بازار اوراق بهادار مورد معامله قرار می گیرد.
بازاربورس چه منافعی برای جامعه دارد؟
کنترل نقدینگی درجامعه،بازاربورس یک فرصت سرمایه گذاری مطلوب برای سرمایه گذاران باسرمایه های اندک ایجاد می کند وزمینه توزیع عادلانه ثروت رامهیا می کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده