دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اهم وظايف مديريت بازار

اهم وظايف مديريت بازار 10 سال 10 ماه ago #16109

اهم وظايف مديريت بازار
جمع‏آوري و بررسي اطلاعات به منظور تشخيص وضعيت و استعداد بازار و تعيين نياز مصرف‏كنندگان
مشخص نمودن هدف‏هاي فروش و سهميه بازار
تعيين آميزه و يا تركيب بازاريابي كه عناصر آن از محصول، قيمت، كانال‏هاي توزيع و فعاليت‏هاي پيشبرد فروش مي‏باشند.
سازماندهي فعاليت‏هاي بازاريابي و نيروهاي انساني و آموزش لازم براي آن
كنترل و يا نظارت به منظور اينكه فعاليت‏ها با توجه به برنامه پيش برود.
تامين خدمات بعد از فروش: مثل تامين لوازم يدكي و قطعات
بررسي نظريات مصرف‏كنندگان در ارتباط با محصولات و خدمات ارائه شده
ايجاد تقاضا براي محصول و خدمات
ايجاد هماهنگي بين مقدار، زمان و خصوصيات تقاضا

در دنیای رقابتی امروز بقا و موجودیت هر کسب و کاری وابسته به وجود مشتریانی است که مایل به خرید محصولات یا خدمات آن هستند. در مقوله بازاریابی سعی می شود ضمن شناسایی مشتریان و درک خواسته ها و نیازهای آنها ، به صاحبان کسب و کار بیان گردد که مشتری از محصول و یا خدمت ارائه شده از سوی آنها چه انتظاری دارد ، چقدر حاضر است برای آن هزینه کند و نیاز او در چه موقعیت مکانی و زمانی وجود دارد. بنابراین بازاریابی چنان مهم و ضروری است که می توان موجودیت هر کسب و کاری را کاملا وابسته به آن دانست. مقاله زیر بر آن است ضمن اشاره به اهمیت تدوین برنامه بازاریابی به بررسی اجمالی چهار موضوع کلیدی در بازاریابی یعنی تحقیق و بررسی بازار ، استراتژی بازاریابی ، بازاریابی هدف و آمیزه بازاریابی بپردازد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اهم وظايف مديريت بازار 10 سال 10 ماه ago #16258

سرکار خانم خلیلانی
با سلام مججد لطفاً این موارد را که ارسال کردید همه را تحت عنوتن " مدیریت بازاریابی" در یک فایل کامل و به صورت بسته ای کامل تدوین و در تالار قرار دهید.
با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی میرزایی پور